alcatel speedtouch home

G

gogo

Jongens ik heb deze getweakt werkt perfect.
maar ik krijg nu een wireless router niet aan de praat omdat dat niet samen gaat.
Ik moet dus weer de orginele firmware er in hebben, weet iemand hoe ik dat doe en waar ik die vandaan haal.

thx gogo

Die firmware is het zelfde. De tweak zet alleen de mogelijkheden van de Speedtouch open! Als je het laatste getalletje weer terug zet, is het weer zo'n invallide apparaat als voorheen. Niet doen dus. Hier ligt het echt niet aan! En andere (oude) firmware erop zetten is niet meer dan vragen om problemen.

Zoek eerst even bij de cursus. Daar is meer achtergrond te krijgen. Waarschijnlijk heb je het wireless deel in de relfde range zitten als het vaste deel. Je wirelessrouter is een router, dus gaat het over een ander netwerk. Dus: neem daarvoor een ander netwerk, of ga subnetten!

Vragen over subnetten kan je een onder andere bij BT of mij kwijt. Of . We hebben voldoende Nederlandstalige info en uitleg om iets leuks en werkends te bouwen. (Als de geruchten juist zijn, heeft BT zelfs een subnetted netwerk, met coax en utp enzo gecombinerd. Gescheiden door een hultihomed Linuxserver!)

Nog even om hoop te geven:
Hier heb ik ook zo'n SpeedToch Home. En het wirelessroutertje van m'n broer deed het prima hier. Succes met de puzzel!

Als de geruchten juist zijn, heeft BT zelfs een
Deze geruchten zijn juist, maar dan wil ik er toch wel even bij vermelden dat me dat niet gelukt zou zijn zonder hulp van Kerstkonijn.:)
Of misschien wel, maar dan had het vele malen langer geduurd gezien een gebrek aan doorzettingsvermogen mijnerzijds af en soms.:)

@gogo

Wireless en je alcatel gaan prima samen. Laat de tweak lekker zitten. Configureer je router goed. Gebruik voor je interne netwerk de 192.168.x.x range omdat je alcatel (denken we) als ip : 10.0.0.138 heeft.

Ik was toch maar vast begonnen het lukte om hem weer te downgrade maar opeens liep hij vast en doet hij niks meer.
Stom maarja gebeurt is gebeurt.
Is er iemand in de buurt van amsterdam die er nieuw leven in kan blazen.
Ik krijg via telnet geen verbinding meer met de modem er branden nog wel 2 groene lampjes.
Graag een reactie via pm dat ik de gene die me kan helpen even kan bellen ik zit nu op mijn werk maar word thuis helemaal gek zonder internet;-(

thx gogo

Heb iemand gevonden in Den haag die 95% van de dode modems weer aan de praat krijgt.
Ga er morgen heen dus word vervolgt
Ga nu maar ff dat stuk van BT goed lezen en dan overmorgen nog maar eens proberen.

gr gogo

Na de downgrade van die dingen gebeurd het nogal eens dat de standaard settings er in staan en niet die wat kpn er in zet. Het kan dan nog wel eens helpen om gewoon weer de installatiesoftware die KPN bijgeleverd heeft opnieuw te draaien.

Maar als iemand je helpt is het ook goed, ik neem niet aan dat ie al stuk is.

Kijk ook op www.weethet.nl voor info over dode modems. En specifiek op het oude deel van de site. Je kan ook een mailtje sturen naar: Please-repair-my-ADSL-modem (Ongetwijfeld ook op deze site te vinden).

Tip voor volgende x:
Eerst even wachten tot je een antwoord hebt, voor je gaat klooien, zonder echt te weten wat je doet.
(Een onvervalst echte Mosterd-Na-De-Maaltijd Tip van KK :biggrin: )

De modem is gerepareerd bij Please-repair-my-ADSL-modem
thx voor de tips.

greeting gogo

p.s sorry voor de late reactie

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan