alles branden gewoon,kan dat echt niet?

M

multigek10.0

ik wil gewoon zonder iets omtezetten gaan branden.
kan dat niet met een bepaald brandprogramma.?
bv, avi gelijk branden zonder, tmpg enc.
er zijn toch zoveel truckjes op vandaag.
wie wil mij effe helpen.
ik wil bv de avi film cheech and chong gelijk op cd branden met nero.
moet ik dan altijd gebruik maken eerst van tmpg encoder?
deze site heb ik dat op gelezen.
http://wintips.filmt.nl/

kunnen ze niet eens een brandprogramma maken wat alles gelijk brand zonder gezeur.

zelf heb ik nero6.0.0.0
of moet ik een andere nero nemen,met andere toeters en bellen?

ik heb ook al gezocht voor nero voor dummies,omdat ik dat zelf echt ben.(lol)

wie wil me effe simpel uitleggen wat ik voor programma het beste kan nemen.
voor de meeste film formaten gelijk effe te fikken zonder problemen.

alvast tof dat je me wil helpen.
groetjes Marc.

Ik wil je best helpen.
Maar windows gaat elke dag een stap verder van mij vandaan, en ben met zulke problemen niet (meer) bekend.

Enfin, je probleem:

Wat ik me kan herrinneren, is dat er weldegelijk functies opzitten om een file kaal op cd te zetten.

Kan je niet gewoon dat filetje in de nerobrowser op pakken en in het vakje van de CD dumpen? Ik meen dat dat vroeger altijd werkte. Het lijkt me sterk dat die optie niet meer kan.

G

leuk dat je antwoord op mijn vraag.
nee dat filetje oppakken gaat niet,met easy cd creator gaat dat wel ,ik zet anders nog wel eens easy cd creator erop.
zal ook wel niet werken maar ik probeer het wel effe.

toch heel erg bedankt.

Sommige vragen zullen uiteraard voor de 'deskundigen' onder ons af en toe als 'dom' of 'irritant' overkomen, maar als iedereen nou al zo 'deskundig' zou zijn, zouden we ook geen forum nodig hebben waarin je vragen kunt stellen, Spitfirecity.
(Domme vragen blijken trouwens niet eens te bestaan.
W?l domme antwoorden, heb ik wel eens gehoord..!)

Originally posted by multigek10.0

(Domme vragen blijken trouwens niet eens te bestaan.
W?l domme antwoorden, heb ik wel eens gehoord..!)

Hierbij wordt je gebombardeert tot multimafkees!

Als het een domme vraag zou zijn, zou ik niet reageren.

Dat brengt me overigens tot de volgende vraag: Wie heeft dat verzonnen? het antwoord: Domme antwoorden bestaan wel!

Ik ben nl van mening dat een domme vraag wel degelijk bestaat. Stel: Jij stelt de vraag:

Hoe doe ik een image op mijn dreambox zetten?

Mja, het antwoord is al duizenden keren behandeld op elk willekeurig forum. het antwoord staat beschreven op talloze site. Indien jij de kennis hebt om een vraag te stellen op het internet, heb je ook de kennis de vraag te zoeken op internet (immers, anders was je nooit bij duck terecht gekomen ;) ) Hiermee vraag ik dus nogmaals:

Wie heeft de opmerking "domme antwoorden bestaan wel" verzonnen? Dat moet wel een heeeel dom figuur zijn geweest... vind je niet?

Wbt nero? In mijn wintendo tijd vond ik nero per def. niets. Maar dat kwam om dat zij alles verstopten. Ik denk dat het wel kan, zo'n file slepen, maar je moet net ff op de goede icoontjes klikken....

Micky mouse pakketten.... :biggrin:

G

ik zag dit toevallig op een forum ergens staan.
ik vondt het wel grappig om eronder te plakken.

maar dat doet er ook verder niet toe ,ik ben nu bezig met het omzetten van avi in tmpg enc.
dit lukt nu wel.

Wie heeft de opmerking "domme antwoorden bestaan wel" verzonnen? Dat moet wel een heeeel dom figuur zijn geweest... vind je niet?
Volgens mij heb ik die uitspraak niet uitgevonden, maar ik gebruik hem wel regelmatig op de forums.

Ik ben echt de mening toegedaan dat domme vragen niet bestaan, maar domme antwoorden dus wel.

Zelfs als je vraagt hoe een firmware in een dream gezet moet worden is dat niet dom.
Ja het is al vaker behandelt, zeker, maar als betreffende nu een echte pc leek is of iemand die geen engels kent, search funktie niet weet te vinden of soortgelijke oorzaken? Dat weet je niet.

Als iemand echter antwoord geeft, dan moet ie ook slim genoeg zijn om antwoord te geven. Als je dan op zo'n vraag een antwoord gaat geven van bijv. "via het stopcontact" omdat men grappig wil zijn, dan is dat dus een dom antwoord.
Over het algemeen is een antwoorder slimmer als een vraagsteller (op een bepaald punt, moment, tijdstip, hoeft dus niet altijd zo te zijn) en dat is op het moment dat hij antwoord besluit te geven.
Als je dan een dom antwoord geeft, zijnde een antwoord waar de vraagsteller niets mee kan, dan heb je dus een dom antwoord gegeven.
Vandaar dat ik overtuigt ben van die stelling.
Als je daar eens over wilt discussieren kunnen we dat in de off-topic misschien eens doen maar zo denk ik er wel over.

Even terug op de originele vraag.
Je kunt alles branden zonder geneuzel, gewoon dataschijf kiezen en maar alles er op pleuren.
De vraag had waarschijnlijk moeten zijn met welk brandprogramma je zonder geneuzel kon branden, hetgeen dus ook automatisch .avi etc. zou omzetten naar bijv. mpg.
Maar da's een andere vraag.

Ik moet toegeven dat ik met zulke dingen ook vaak eventjes moet zoeken, maar volgens mij is de oplossing vrij simpel.

Met Nero ben ik niet zo bekend, maar bij easycd-creator zit de optie gegevenscd maken, en dan wordt het op cd gebrand zoals het bij jou op je harde schijf staat.

Hoe dit bij Nero zit weet ik niet precies, maar het lijkt me stug dat je met nero geen gegevens-cd kunt maken, want je maakt toch bijvoorbeeld toch ook wel eens een back-up van bepaalde bestanden die op je pc staan???

klasse antwoordt tiger.
daar heb ik wat aan.
ik ga eens effe kijken of ik dat ook kan.(alles op data)
bedankt alvast.
Groetjes Marc.

Originally posted by Black Tiger
Volgens mij heb ik die uitspraak niet uitgevonden, maar ik gebruik hem wel regelmatig op de forums.

Ik ben echt de mening toegedaan dat domme vragen niet bestaan, maar domme antwoorden dus wel.

Zelfs als je vraagt hoe een firmware in een dream gezet moet worden is dat niet dom.
Ja het is al vaker behandelt, zeker, maar als betreffende nu een echte pc leek is of iemand die geen engels kent, search funktie niet weet te vinden of soortgelijke oorzaken? Dat weet je niet.

Als iemand echter antwoord geeft, dan moet ie ook slim genoeg zijn om antwoord te geven. Als je dan op zo'n vraag een antwoord gaat geven van bijv. "via het stopcontact" omdat men grappig wil zijn, dan is dat dus een dom antwoord.
Over het algemeen is een antwoorder slimmer als een vraagsteller (op een bepaald punt, moment, tijdstip, hoeft dus niet altijd zo te zijn) en dat is op het moment dat hij antwoord besluit te geven.
Als je dan een dom antwoord geeft, zijnde een antwoord waar de vraagsteller niets mee kan, dan heb je dus een dom antwoord gegeven.
Vandaar dat ik overtuigt ben van die stelling.
Als je daar eens over wilt discussieren kunnen we dat in de off-topic misschien eens doen maar zo denk ik er wel over.

Even terug op de originele vraag.
Je kunt alles branden zonder geneuzel, gewoon dataschijf kiezen en maar alles er op pleuren.
De vraag had waarschijnlijk moeten zijn met welk brandprogramma je zonder geneuzel kon branden, hetgeen dus ook automatisch .avi etc. zou omzetten naar bijv. mpg.
Maar da's een andere vraag.

Dit vind ik nu een dom antwoord.....

Whahahahahaa

:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

(ff stangen BT)

dat verhaal met die avi bestanden in nero zit ik ook nog mee
hoe brand ik een gegevens cd met nero en werkt het dan..
het omzetten had bij mij geen zin altands ik kreeg geen beeld op de dvd speler.

gr hatz,

dit is dus wel een hele dome vraag als ik nu een nog dommer antwoord krijg is dat wel erg dom, dommer kan eigelijk niet zou ik zeggen maar ja als het werkt en ik krijg beeld op de dvd speler dan vindt ik het antwoord zo dom nog niet...

Kan jou dvd speler avi bestanden aan?

Klinkt misschien dom maar ik wil het gewoon even weten.

De reden hiervoor is dat ik hier nero heb liggen maar omdat ik normaal altijd met easycd-creator werk en ik met deze twee programma's tegelijk een conflict kreeg, heb ik er Nero niet meer opstaan.

Wat ik dus zeggen wil het lijkt mij vrij stug dat Nero geen optie heeft van het branden van een gegevenscd, want als je dit doet dan verandert er niks aan het bestand wat je er op zet!

Wat kost nou een cd'tje om dit eens te proberen, want neem nou maar van mij aan als @Black Tiger al zegt dat je met nero een datacd kunt branden dan is dit ook zo!

Lukt het nou niet of krijg je het niet gevonden in je Nero dan zet ik het er bij nog wel eens erop, en dan zoek ik het wel even uit waar je precies moet zijn.

Succes.

Feit is dat Nero een MM pakket is. Ik blijf het zeggen. Doe nou gewoon en hou ut op easycddinges...

Dan gaat het helemaal goedkomen!

Nero werkt toch wat eenvoudiger dan Easy cd dingens van Roxio.

Denk er om dat als je als data-cd (of gegevens-cd of dvd) brandt, dan verandert er (zoals freggel1 al zei) niets aan je gegevens.

Een .avi word dus ook als .avi weggeschreven, een mp3 als mp3 etc.
Je zal deze derhalve ook -niet- in een dvdspeler kunnen afdraaien of bekijken.

Wat wel kan, is dat je de dvd in je dvdspeler/recorder van je pc duwt en dan gewoon de avi bekijkt zoals je het vanaf HD ook zou doen, met een divx speler ofzo bijvoorbeeld.

Op deze manier kun je dus vele .avi files op dvd bewaren om ze eventueel later nog eens te converteren naar iets anders als je een programma gevonden hebt wat je zelf geschikt genoeg vindt.

Een gegevens-cd moet je een beetje zien als een gewone backup van je hd gegevens, plain en simpel.
Het is hetzelfde als de gegevens naar een andere HD copi?ren, alleen copi?er je ze nu dan naar dvd.

Tja, toen ik nog kon en mogt branden...

Easy dinges deed het altijd! was duidelijk de icoontjes zaten op de goede plaats etc.
Bij Nero (natuurlijk heb ik daar ook mee gespeeld) heb ik altijd het tegendeel ervaren. Nu hebben we op werk ook nero... Ik brand nooit iets, maar he... ik download... Maar coleg's hebben er vaak problemen mee. Ook omdat ze instellingen e.d. niet kunnen vinden.

Nero heeft de nare eigenschap alles te verstoppen. Het heeft echter weldegelijk ALLES in zich. Dat geef ik zeker wel toe... Maar easy dinges ook....

;)

Klopt, easy dingens heeft ook alles in zich, maar ik zou niet weten wat Nero verstopt.
Ik gebruik zelf altijd Nero Burning rom en daar zit niks verstopt, kan gewoon alles doen, zelfs via een leuk menu'tje.

ECDC heeft dat inderdaad ook, die heb ik hier ernaast lopen voor alle zekerheid omdat die vanaf vroeger al alles deed en goed liep, ben ik zonder meer met je eens.

Dan nog Alcohol120% ernaast en voor alle zekerheid Discjuggler alhoewel ik die laatste alleen nog maar gebruik als ik toevallig echt en Discjuggler image download.
Het probleem met ECDC is dat ik hem wat groot en log vindt vergeleken met Nero.

gelukkig ben ik er achter hoe je een avi met nero kan branden en ook nog beeld krijgt op je dvd speler.

gewoon met nero vision expres 2

gr hatz,

alexander is soms een beetje dom.

ik heb al enkele cd verpest door bij nero expres functie video cd , super video cd te gebruiken ik krijg geen beeld op mijn dvd player maar nero vision expres 2 heb ik nog niet geprobeert dat zal ik straks toch eens proberen

gr tendoryu

Vergelijk dan wel even jullie versies, niet dat je dadelijk weer een cd verprutst omdat je net een versie lager hebt die dat misschien niet kan.... 't is maar een idee....

Originally posted by tendoryu
ik heb al enkele cd verpest door bij nero expres functie video cd , super video cd te gebruiken ik krijg geen beeld op mijn dvd player maar nero vision expres 2 heb ik nog niet geprobeert dat zal ik straks toch eens proberen

gr tendoryu

Misschien een opmerking hierover, bij mijn dvd werkt svcd ook niet, vcd wel...

Heb je dat aleens geprobeerd.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan