Allochtoon Kamil belt met de vreemdelingendienst

crazymotha

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
36
Leeftijd
68
Kuyumitak met Kamil. Met vi spreek ik?

Met de Vreemdelingendienst. Waarmee kan ik u van dienst zijn?

Ya dat kan. Ik bel for de gezinsfereynighink.

Gezinsvereniging? Bedoelt u soms gezinshereniging?

Ya ya. Ik bel for mayn burur?e. Hey is in T?rkay getrauwd met Z?heyla. Nau mut Z?heyla naar Nederland komin.
Wat hebben wey allemal nodigh?

Wat dacht u van een vliegticket?

Ya dat veyt ik mar zey komt nit als turist. Zey komt hier samenwonink, bay mayn burur?e.

Ogenblikje alstublieft. Ik verbind u door met desbetreffende afdeling. Goedemiddag met Versteeg, afdeling verblijfsvergunningen.

Kuyumitak met Kamil ?yt Sikidam. Ik wil weyte weleke papiyre nodigh zayn for imand ?yt T?rkay.

Belt u voor uw echtgenote?

Ney, ney. Ik hep nit genoote mayn brur?e heyft genoote. Hey is getrauwd met Z?heyla op vakansi.

Was het een vakantieliefde?

Ney ney gheyn lifde. Z?heyla is dohtir van mayn neyf die ook Burur?e is van mayn oom.

Dus een echte familieaangelegenheid.

Waarom belt u namens uw broer eigenlijk?

Ya ya hey spreekt nit zo ghud Nederlands. Hey woont maar pas tin yaar in Nederland. Ik fayftin yaar.

Ik kan inderdaad wel horen dat u hier geboren bent.

Mayn akksent zekir. Ik kom ?yt Sikidam.

Mijnheer. Uit uw verhaal begreep ik dat het over een gezinsvorming gaat. Uw broer is gehuwd met een buitenlandse echtgenote 10 jaar later nadat hij in Nederland is gekomen. Heeft uw broer de Nederlandse nationaliteit?

Ya ya mayn burur?e heyft Holandse pasaport.

Wat voor inkomsten heeft uw broer?

Ya. Hey krayght gheld van sosyal. Aovey ofzoits, iets met eyn wey ahtir. Hey helept afuntu bay de svarmazak van mayn oom. hey heyft gheld zat. Hey heyft bay de brayloft eyn kilo ghaud kado ghegheyve.

Wat denkt u over de woonruimte, straks als de mevrouw uit Turkije komt?

Ya ya, roymte zat bay ons h?ys. Eyn kamir op zoldir heyft hey klaarghemaakt.

Ik denk niet dat uw broer met een zolderkamertje in aanmerking kan komen voor gezinsvorming.

Ya mar als zey komt k?nnen zey toh meyr s?bsidi fraghin. En miskin filet?e h?ren.

Mijnheer, uw broer moet een en ander regelen voor dat de mevrouw uit Turkije komt. Een uitkering en een zolderkamertje bij de ouders zijn eerlijk gezegd niet genoeg voor gezinsvorming.

Ya mar als zey komt k?nnen zey toh meyr s?bsidi fraghin. En miskin filet?e h?ren.

Mijnheer, uw broer moet een en ander regelen voor dat de mevrouw uit Turkije komt. Een uitkering en een zolderkamertje bij de ouders zijn eerlijk gezegd niet genoeg voor gezinsvorming. Laat hem maar eerst een baan zoeken.

Warum duun yuli altayd muyilik? Als eyn Nederlander wil trauwe kan altayd. Als eyn T?r?k wil trauwe muten wey kontrakt hebbe, huys hebbe, mah nit bay mudir wone. Wat is dit?

Zo zijn de regels mijnheer. U moet aan een aantal voorwaarden voldoen. En u voldoet niet aan de voorwaarden. En wij kunnen voor u helaas geen uitzondering maken.

Mar wat gheb??rt als hey met eyn Hollandse emyse trauwt?

Ja. In dat geval zijn deze vereisten niet van toepassing.

Kan hey miskin s?bsidi krayghen?

Subsidie? Waarom?

Ya omdat miskin hey met eyn Hollandse meyse trauwt.

Mijnheer, wat mij betreft kan uw broer de kleren krijgen.

Kileren heyft i al. Eleke yaar op vakansi ghekoht in T?rkay. Raar zayn yuli Hollandirs. Ik hep ovir s?psidi yey hep ovir kilere.
Tuut tuut tuut tuut tuut...

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan