Alsof er transponders gefilterd zijn uit mijn signaal?

S

scratch009

Hi,

Ik ben een newbie in de satelliet omgeving (heb eerder met DVB-T gewerkt). Ik woon in Spanje (BCN) waar satelliet heel gebruikelijk is en zou hiervan graag gebruik maken om TV Vlaanderen te ontvangen in mijn appartement. Mijn terrasje wijst naar het noorden en kan dus niet zomaar zelf een schotel plaatsen, gelukkig is er een gemeenschappelijke schotel in het gebouw (die als ik mij niet vergis met alle nodige multiplexers is aangesloten). Om te testen wat ik allemaal ontvang (satellieten, transponders, signaalsterkte...) heb ik een usb DVB-S kaartje geleend van iemand om wat te testen. Met enkele satellietprogrammatjes kon ik alles scannen en via een DVB viewer de ongecodeerde kanalen bekijken. Ik zit echter nog met de volgende vragen/problemen:

Ik zie signaalkwaliteit van Astra (19,2) en Hotbird (het is Astra 19,2 dat me interesseerd voor tvvlaanderen):

- Als ik alle transponders van de Astra19,2 scan vindt het toestel kanalen op enkel bepaalde transponders (een 10-tal). Alle kanalen die hij registreerd/vindt zijn spaanse kanalen (locaal of Canarische eilanden) en hier en daar een France24 in het engels en nog een Russian TV.

- Ik heb liggen zoeken op transponder 12.670 waar TV vlaanderen zijn kanalen o.a. heeft geplaatst en daar vindt de decoder geen kanalen (ps ik heb weliswaar geen CI of Smartcard module maar de spaanse gecodeerde kanalen, van Canal +, geeft hij wel weer.)

Mijn vraag is nu devolgende, is het mogelijk dat de installateur van de schotel een soort van filter plaatst om alle transponders/kanalen anders dan degene die zij aanbieden (nl. canal digital) wegfilteren?

Hetgeen me nog wel gelukt is maar zonder resultaat, is de instelling van de LNB te wijzigen in de opties (ik had keuze tussen Custom, Normal and Universal) als ik die op Normal zette en koos om te "locken" op transponder 12670 gaf hij me af en toe wel een Signaalkwaliteit (groen) van +50%... maar als ik daarop dan wou scannen voor kanalen ging dat op 1 seconden voorbij zonder 1 resultaat.

Ik was aangenaam verast toen ik Hotbird ook kon zien, maar hetzelfde liedje daar, alle kanalen die ik na een scan (van 20minuten ofzo) vond waren Spaanse kanalen (ik wou nl. net satelliet om een beetje buitelandse TV te genieten ;) )

Iemand suggesties of weet over dit soort probleem? Ik neem nl. niet graag een TVvlaanderen decoder/smartcard mee om dan te weten te komen dat het toch niet zal werken.

Alle advies welkom en alvast hartelijk bedankt om mij uit mijn frustratie te helpen ;) !

groeten,

philippe

Het is een heel verhaal maar het is me niet helemaal duidelijk, een usb DVB-S kaartje??

Normaal gesproken moet die gewoon op Astra 19.2 oost alle kanalen vinden is dat misschien iets wat door de Spaanse provider Digital+ met speciale software is uitgevoerd dat hij andere kanalen niet opslaat??.

De lnb moet toch echt op universeel staan en niet op normaal dat is misschien de reden dat hij niet alles kan vinden.

Als je signaal hebt op de Belgische transponder 12670 dan gaat een TVV decoder gewoon werken.

Maar probeer eerst maar de instellingen van de usb DVB-S zo in te stellen dat hij alles vind zowel horizontale kanalen als verticaal gepolariseerd en welk merk is het eigenlijk ik ken de Skystar usb.

Nu heb ik eens even gekeken maar de Spaanse kanalen zitten allemaal op vertikale transponders en TVV heeft ook een verticale transponder maar het hele pakket kun je vinden op Kingofsat,

http://nl.kingofsat.net/pack-tvvlaanderen.php

Ja dat DVB-S kaartje is een USB decoder die ik gewoon geleend heb van een vriend (merk is LifeView type LV5S, iets heel onbekends blijkbaar, lijkt precies op het duitse merk Dynatex).

Anyway, daarmee heb ik dus alles liggen scannen, heb de juiste frequenties gebruikt (had de url al gevonden die je stuurdde), maar hij blijft niets vinden, wanneer de LNB op universal staat is de signal quality bij (12.670 V 22.000) 69% en Quality 0% :[

ik begrijp het echt niet waarom enkel spaanse kanalen doorkomen...

scratch009 added 7 Minutes and 33 Seconds later...

als er gescanned wordt op 12670V ipv 12669.50 V ... is dit veel verschil :biggrin: ? ik dacht nl. gevonden te hebben dat tvvlaanderen op 12.670V staat maar in de lijst die jij me geeft staat er 12.669,5 V ... nu heb ik de DVB decoder al teruggebracht en kan niet meer testen

Laatst bewerkt:
Ja als je scant op 12.670 V 22.000 69% en Quality 0% met 0% kwaliteit zal hij ook niets vinden je moet signaal en kwaliteit hebben.

Misschien staat de schotel niet helemaal 100% of is de lnb kapot dat kan ik van hier niet testen misschien kun je bij iemand in hetzelfde appartment eens kijken of die wel een goed signaal heeft op die freqs.

En 12669.50 V is gewoon hetzelfde als 12670 dat maakt geen verschil.

aart44 added 17 Minutes and 26 Seconds later...

Het lijkt me ook heel verstandig om eens na te gaan waar de schotel in je appartement op is uitgericht op Astra1 op 19.2 oost of op Hispasat op 30 west.

Dat zou het hele probleem op kunnen lossen als hij op Hispasat staat uitgericht zal hij alleen de kanalen op die sateliet vinden ondanks dat je op je usb ontvanger Astra1 selecteer.

En de ontvanger waarschuwd niet die leest in wat er is, zo lijkt het of hij transponders er uit filtert.

Dus het lijkt me dat navraag erg nuttig zal zijn en vermoedelijk is dat het probleem.

Laatst bewerkt door een moderator:
het laatste wat je zegt begint me stilaan ook zorgen te maken... het is te zeggen: dat de schotel op hispasat gericht is... alle kanalen die ik in mijn lijstje krijg zitten op hispasat (zowat alles spaans) hoewel ik in mijn settings de Astra gekozen heb... misschien gebruiken die zowat dezelfde transponder freq.

is er dan nog altijd een mogelijkheid om met juiste DiSEqC instellingen toch de Astra te kunnen ontvangen, ik las nl. net iets dat dit nodig is (diseqc settings) om de LNB's/Multiplexer juist te configureren... van die DiSEqC begrijp ik nog niet veel... ik dacht dat dit iets te maken had om een motor aan te sturen om de schotel op een hele andere lijn te zetten voor andere sat...

nee dat kan niet domweg omdat er geen lnb op de schotel zit die naar de astra is uitgericht

maar je zei ook dat de hotbird er wel op zit??

of zit je dan ook de zelfde zenders van de hispasat te scannen ? maar dan met hotbird instellingen

Ja dat moet het haast zijn op Hotbird vind hij ook allemaal Spaanse kanalen en op Hotbird zitten GEEN Spaanse kanalen zo uit mijn hoofd.

Het is niet met een disqschakelaar op te lossen de satelieten liggen veels te ver uit elkaar.

ik vrees dat je gelijk hebt, dat mijn schotel gewoon op hispasat staat gericht, daar kan ik jammer genoeg niet veel mee doen, zitten enkel spaanse en portugese kanalen op... ik zou eens op ons dak moeten kunnen om te kijken waarnaar die gericht staat, maar die deuren zijn op slot :S ...

Het is helemaal niet zo moeilijk om vast te stellen welk signaal je opvangt.

Doe een scan (maakt even niet uit op welke satelliet je m laat zoeken), en vermeld een aantal van de kanalen en frequenties waar die zitten.

Dan is snel genoeg uitgezocht wat je ontvangt.

Uiteraard kun je ook aan de beheerder vragen hoe een en ander in elkaar zit.

Overigens is de situatie bij jullie een goeie om er het unicable systeem toe te passen.

Dan krijg je een geheel eigen signaal dat opgebouwd is uit delen van andere signalen.

Zo kun je uiteindelijk de interessante signalen van een aantal satellieten verspreiden en die ontvangen.

Unicable is een systeem dat gebaseerd is op DiSEqC.

Het is een relatief nieuw systeem dus niet heel waarschijnlijk dat het daar ook is toegepast, maar het zou kunnen.

hallo het unicabel systeem is naar mijn weten geschikt voor 4 ontvangers maximaal

kan het verkeerd lezen maar ik kreeg de indruk dat dat meer aansluitingen zaten

daar naast is het unicabel systeem niet geschikt voor meerdere satelietposities naar mijn weten

mocht dit wel zo zijn dan zou ik persoonlijk hier ook graag meer over willen weten

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan