AMD Athlon 64 3000+

A

asin86

Hallo, mijn vraag is kan de athlon 64 3000+ overklokken? zo ja tot hoeveel MHZ.

mvg...

Even ter aanvulling een AMD64 3000 loopt dacht ik op 1.8ghz je kan deze met een goed moderbord over klokken maar kan je het niet aan bevelen als je het goed doet kan deze ongeveer 2,2 ghz lopen maar wel goed koelen.

Als je gaat over klokken vervalt je garantie en geloof me of niet als die kaopt gaat en je gaat terug naar de winkel waar je die gekocht hebt kunnen ze dat zien altans als ze er verstand van hebben.

Waarom toch dat overklokken?
Denk je dat het in het gebruik merkbaar is? De risico's zijn hier al vermeld. Jedoch is iedereen helemaal vrij te proberen wat ie wil.
Buiten mogelijke hardware defekten is het zinnig effe na te denken wat een cpu of processor eigenlijk doet met die klok frequentie.
Zoals bekend doet een processor niet meer dan een aantal registers bewerken, en dat is het hart van het ding.
In die registers staan gewoon een aantal nullen en eenen (binaire data dus). Om die te bewerken heeft de processor een instruktie-set (intern ook weer binair). Elke instruktie heeft vervolgens een aantal klok pulsen nodig om uitgevoerd te worden. En omdat in de processor alles in nullen en eenen gaat is het van belang te weten dat de overgang van nul naar een niet tijdloos is. Er verloopt een bepaalde tijd dat een nul of een omgedraaid of geldig is. Een voorbeeld: stel dat 0 Volt een 0 is en 5V een 1, wat is er dan als ie 2,5 Volt is? (ongeldig).
Ik wil maar zeggen dat een cpu op de specs van de fabrikant goed funktioneert en ze dat garanderen.
Gebruik je hem daarboven, dan is het maar de vraag wat het resultaat is!
Of zie ik dit fout matrix?
Grtz.

nee je ziet dat perfect , ik zie ook het nut niet in van overklokken.

In de praktijk kun je met minimale inspanningen ca 5 % winst halen.

Als je het onderste uit de kan wil halen kun je misschien 30%-40% halen
Een hele verbetering idd maar als je dan de uitgaven optelt die je
kwijt bent om dit resultaat te halen kun je net zo goed een snellere processor aanschaffen.

EN waarom ??? Om dat ene spelletje vermoedelijk sneller te laten lopen??? (En dan glashard beweren dat je geen spelletjes speelt

In 99 % van de gevallen kun je zelfs met een P1 200 Mhz uit de voeten.

ook veel gehoord is dat men die snelheid nodig heeft voor video bewerking??????

Koop dan de high end pc van je dromen!!!

Nee mijn AMD 3000 64 draait keurig op de gespecificeerde 1800 Mhz en mijn Ati Radeon 9600 Pro 256Mb gewoon op de standaard instellingen.

Dus mijn advies is net als die van Kilroy:

NIET DOEN ZINLOZE AKTIE

Ik vind dat 1800mhz te weinig eerlijk gezegd ik denk dat ik mijn memory i.p.v pc2700 pc3200 moet doen daarna kan ik met gemaak overkloken wel hangt vanaf als je meer geheugen hebt kun je meer overkloken of zeg ik dat verkeerd.

mvg..

Met die uitspraken die je nu doet lijkt het me helemaal NIET verstandig om ook maar 1 Mhz over te klokken.

Je weet absoluut niet waarover je praat je gooit met kreten die nergens opslaan.

Ik zou me als ik jouw was me eerst gaan verdiepen hoe de processor , geheugen en videokaarten zich gedragen.

Even alvast een stapje in de goede richting:

Een klokfrequentie is de frequentie waarop de processor draait
Dit heeft dus niks te maken met de benaming van de processor
Hieronder de specificaties van de door jouw aanghaalde processor:

Specificaties:
? AMD Athlon 64 3000+
? Snelheid: 1,8 GHz
? Platform: Socket 939
? FSB: Hypertransport
? Uitvoering: BOX
? Cache: 512 kb

Door een klok van 1800Mhz gedraagt de processor zich als een 3000 Mhz.

Zet er maar eens 3000Mhz op en je kunt indiaantje spelen!!!!

Verder draait het geheugen op een afgeleide van de klokfrequentie en voor een moederboard met een AMD ATHLON processor is dat 400 Mhz

Ook lagere frequneties zullen werken met deze combinatie maar veel zul je hiervan niet of nauwelijks merken.

Daarnaast is de videokaart de meest belangrijkste schakel in het geheel.

Zet een simpele videokaart in je droom PC en je krijgt een rampenbak.

Maar met een Ati Radeon 256 Pro gaat het zonnetje schijnen.

Uiteraaard zijn er nog betere videokaarten die nog beter presteren.

Naast dit alles heb je ook nog een harde schijf.
Deze heb je in diverse smaken en dragen ook een steentje bijn bij de performance van je kompjoeter.

Zo en nu de eer aan jouw om je systeem zodanig te dimensioneren dat je vreugde kreten kunt slaken Hoera wat een snelle jongen heb ik.

Inderdaad MAtrix de mensen denken alleen maar in de GHZ maar niet in de echte snelheid van de processor de vergelijking met intel gaat helemaal niet op.

Enig onderzoek is dan ook nodig om er achter te komen dat AMD veel meer kan dan de mesnen denken en dat AMD de markt geopend heeft met de 64bit en niet Intel.

En zoals je al vertelde een goede video kaart en voldoende geheugen is ook erg belangrijk welke dan ook van goede kwaliteit moet zijn en daar word meestal niet naar gekeken en word vaak voor een b merk gekozen dien het allemaal net haald en dat is nou net niet voldoende.

ik gebruik voor me normale pc waar ook video bewerking op gedaan word een Chaintech ZNF3-150 ZENITH
met daarop een AMD Athlon 64 3000
Geheugen van Dane 2x 512mb ddr 400 zodat de bus snelheid optimaal is.
Video kaart Ati radeon 9800 pro 256 mb

Loopt echt als een Zonnetje

ik heb amd athlon xp 3000+
kloksnelheid 2.17 ghz 768 mb ram
hercules 3d prophet 9600 (ati9600) 256 mb

2.17 ghz niet overgeklokt hoe komen jullie op 1800 ghz

een compaq presario desktop 3000 + draait onder 2000 ghz

en wat het overklokken betreft heeft geen zin volgens mij je kunt beter iets meer werkgeheugen plaatsen of betere videokaart nemen werkt beter zoals hier boven ook vermeldt staat ..

gr hatz,

Dat zijn tera Hertzen !!!!

Je bedoeld Mhz dus en het vesrxhil zit hem in

omdat jij een

AMD Athlon XP 3000 hebt

en ik

een AMD Athlon 64 3000

En even leuk om te vermelden dat er nu een test staat in de Computer Totaal die eigenlijk als je alles goed leest geen spaan heel laat van de aller nieuwste Intel P4 die over de 1000 euri kost tegen over de AM Athlon die 900 euri kost en veel beter presteert.

Ik zou zo zeggen lees en verbaas je zelf

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan