amd sempron

Zou best kunnen ja. Persoonlijk ga ik helaas volgende keer voor een Celeron van Intel.
Reden: AMD heeft toch een beetje een warmteprobleem en het meest vervelende is dat Microshit ze niet ondersteunt en toch af en toe stiekum dingetjes ertegen onderneemt.
Een gewone Intel is niet te betalen, dus dan maar een goedkopere Intel... Celeron in dat geval.

Toch blijf ik de AMD's uitstekende processoren vinden.

Dat is de vraag nog. Kijk eens bij AMD (www.amd.com) onder processor en processor roadmap, dan zie je een plattegrond van hun strategische planning voor 2005.
Op dit moment is de athlon 64 nog de enige met de 90 nm technologie (nanometer= 10exp-9). Alle volgende versies gaan op de 90nm verder, mogelijk onder een andere naam, maar ook mogelijk onder de athlon naam zoals intel dat met de pentium doet.
Je kunt ook hun prijzen strategie zien, in dollars voor de processoren. En vergelijken wat ze er hier in euro's voor vragen, en je weet de dollar/euro verhouding tegenwoordig! (wie verdient er wat hier?).
Ik blijf wel bij AMD denk ik.
Grtz.

De Sempron is het AMD equivalent aan intel's Celeron.
AMD had vroeger de Duron, en de Sempron is d??r dus de opvolger van.
Het is dus een uitgeklede versie van de actuele Athlons.
Met uitgekleed moet je verstaan dat er minder cache geheugen op de chip aanwezig is, en eventueel dat er wat andere zaken uitgeschakeld zijn, waardoor de processor duidelijk minder snel presteert.
Dat resulteert in een gunstiger geprijsde processor.

Voordat ik deze info hier plaatste heb ik het even gecheckt met tom's hardware guide, al jaren de site als je op de hoogte wil blijven van de ontwikkelingen op pc gebied.
Want ik vroeg me dus af hoe het dan zat met de Duron.

De Athlon64 is dus eigenlijk de opvolger van de Athlon, en de FX versie daarvan (Athlon64 -FX) is weer een soort van extreme uitvoering, en biedt dus het meest.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan