Anti-cardshare bij CanalDigitaal van start

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Vanaf vandaag – dinsdag 10 januari 2012 – heeft het Luxemburgse bedrijf bij haar Nederlandse tv-aanbieder CanalDigitaal de anti-cardshare beveiligingsoptie ingevoerd. Hierdoor is het delen van de smartcard – ook wel cardsharing genoemd – beperkt.

Het delen van het abonnement van ??n smartcard is vanaf vandaag beperkt tot vier clients. Omdat bij de anti-cardsplit beveiliging een standaard waarde van twee clients geldt, dient de CanalDigitaal smartcard te worden opgewaardeerd naar kaartversie I4A. Alleen de smartcard die met deze kaartversie voorzien is kan tegelijk vier clients aansturen. In alle andere gevallen kan men slechts twee clients aansturen. U kunt wel uw smartcard voorzien van de kaartversie I4A. U dient dan het volgende te doen:

Indien u een door CanalDigitaal gecertificeerde satellietontvanger heeft dan hoeft u niets te doen.

U bezit een Linux satellietontvanger, bijvoorbeeld van de merken Dreambox, VU+, Clark Tech of Xtrend. U dient in dit geval uw satellietontvanger te voorzien [...]

U bezit een Linux satellietontvanger, bijvoorbeeld van de merken Dreambox, VU+, Clark Tech of Xtrend en u gebruikt de OSCam softcam. U dient in dit geval uw [...]

Als uw smartcard is voorzien van de kaartversie I4A kunt u maximaal vier clients met ??n smartcard aansturen. Wanneer men gebruik maakt Linux satellietontvangers wordt elk opgenomen programma als ??n client beschouwd. [...]

Wanneer u een softcam als Cccam in uw Linuxontvanger gebruikt dan is het aan te raden om [...]

[...]

Lees hier het hele artikel

met een notenkraker:biggrin:
sorry kon het niet laten, leg even uit hoe heb jij dat gekraakt.
misschien kunnen we er dan allemaal van mee proviteren.
gr blokker

instaleer cccam 2.0.11 dan kun je weer onbeperkt kijken naar de sd

met 2.3 kan ik zelfs geen sd openen met 2.0.11 wel en op 10 boxen

CHID locks kunnen worden toegepast op het SECA protocol.

De 19 is nog te decoderen met IRDETO. Daarom is het SD gedeelte nu nog te zien

Ja leuk, je kunt ook nog gewoon met Seca2 kijken, net als met Irdeto.
Als je met 2.3 nog geen SD kunt openen doe je iets fout volgens mij.:)

Enneh... installateur is met 2 L.;)

Maar als het met meer boxen op 2.011 zou werken zou dat bijzonder leuk zijn, kan het me echter niet voorstellen.

dat is waarschijnlijk dan hetzelfde als in een nieuwere cccam instellen dat hij seca2 en irdeto2 voor moet laten gaan. dat doen de oude cccam waarschijnlijk vanzelf.
maar dat lost het probleem niet op, zijn nog maar enkele zenders op seca2 en iets meer op irdeto. maar voor de rest werken dan toch echt maar de 4 sids.
gr blokker

raar probleem ik heb nu 6 boxen lopen op verschillende zenders en hij blijft niet freeze vandaar denk ik de oude cccam bij 2.3 ging hij niet goed open bioj 2.0.11 wel en echter nee ik heb geen beperking met 4 sid dus weet niet wat ik heb gedaan maar ik kan met medere boxen naar het sd pakkket kijken zonder de 4 sids

Ik denk dat je je vies vergist... Vermoedelijk kijk je met 2.0.11 via seca2 via een draadje.... Die oude CCcam had nog geen Seca3 prio -plus- op Seca2, 9 SD zenders precies geteld, is het gewoon niet aktief... die kaarten kunnen "het" niet aan...

Vandaar dat je HD kanalen ook nog niet werken.

Zo makkelijk zal het dus echt niet gaan....

Myth busted!!! Doei!!!

ok thanks maar gistere had ik gewoon beeld op zes box nu heb ik gelukkig weer alles :biggrin: uiteraard met meer cards maar vondt het wel iets om temelden want ik kon gistere gewoon zappen met 6 boxen zonder dat die op zwart ging groet

Zo'n systeem kraken kan volgens ons niet, want als er meer dan 4 ECM's worden verstuurd krijg je kaart een lock.

Wat wellicht wel zal kunnen (in het kort):

Met een gewone irdeto kaart of seca2 kaart - waar nog een klein abo op draait - kan zonder problemen worden gekeken met zoveel ontvangers als dat vroeger ging. Daarnaast is het zo dat onder andere irdeto en seca2 zijn gehackt en daar anders ook nog wel iets mee te doen is als je weet hoe. Voor de overige zenders neem je een stuk of 10 geldige (dus met abonnement) kaarten (dus als je 10 kamers hebt dan op elke kamer 1 ontvanger met tenminste 1 kaart er in). Alle ServiceID's "dekken", per kaart max. 4 ServiceID's toewijzen (allemaal verschillende ServiceID's).

Zeker geen CCcam gebruiken zonder verdere maatregelen, dus niet zo maar een kaart door CCcam laten updaten en dus ook niet voor het laten schrijven van EMM's. Je kunt wel CCcam gebruiken, maar dan in CCcam.cfg gebruik maken van bepaalde waarden voor "EMM" (global en disable). Voor het updaten van de kaart (1x per maand) de CCcam.cfg bestanden voorzien van de juiste (emm-)waarden voor het updaten ?n zonder F- en C-regels. Nooit een zwart scherm en zappen zo vaak je wilt.

Gaat het aantal max. ECM's in de toekomst van 4 bijvoorbeeld naar 2 dan zul je moeten verhuizen want dan heb je al snel 20 kamers met een ontvanger en geldige kaart(en) nodig. Probleem hierbij is dat er niet zo veel van die grote "huizen" zijn.

Op satellietforum staat een brief die kennelijk iemand van Canal Digitaal heeft ontvangen, waarin is medegedeeld dat iemand haar/zijn kaart is uitgeschakeld omdat vastgesteld is door Canal Digitaal dat er aan cardsharing is gedaan.

Misschien toch een backdoor in CCcam....
Brief bijgevoegd.

[attachment deleted]

Zeker geen CCcam gebruiken zonder verdere maatregelen, dus niet zo maar een kaart door CCcam laten updaten en dus ook niet voor het laten schrijven van EMM's. Je kunt wel CCcam gebruiken, maar dan in CCcam.cfg gebruik maken van bepaalde waarden voor "EMM" (global en disable). Voor het updaten van de kaart (1x per maand) de CCcam.cfg bestanden voorzien van de juiste (emm-)waarden voor het updaten ?n zonder F- en C-regels. Nooit een zwart scherm en zappen zo vaak je wilt.

Hiermee bedoel je voor de seca 2 kaart?

Nee, we bedoelen voor de tunneled nagra kaart.
Overigens er zijn nog maar heel weinig seca2 zenders bij Canal Digitaal

Misschien toch een backdoor in CCcam....
Lijkt me stug. In de brief is ook te zien dat betreffende gebruik maakte van een no-ip.info adres dus ze wisten waar ze zijn moesten.
Lijkt me dat gewoon iemand van CD bij diegene een abo heeft genomen of dat deze persoon is verraden. Er zijn er zat die via marktplaats hun abo's aangeboden hebben, die kunnen makkelijk allemaal op de koffie komen op die manier.

Het blijft een kat en muis spelletje....
David tegen Goliath....

Maar mooi dat het op linuxmachines kunnen draaien...ook op hd....

Zo zal het altijd blijven. Da's net zoals met warez en films en muziek.:)
Kat en muis, David tegen Goliath, de ene keer vindt de een weer iets, dan de ander weer een tegenmaatregel, etc. etc.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan