Antwoordbrief Canal Digitaal Abo Settopbox

H

hugow

Na het terug laten storten van 39,95 euro en storten van 29,95 euro op de rekening van Canal Diditaal voor mijn lopende abonnement Set Top Box kreeg ik een brief van Canal Digitaal dat zij alsnog 10 euro zullen incasseren.

Dit ondanks het feit dat ik per dezelfde datum een brief geschreven heb dat ik het niet eens ben met de verhoging van de abonnementsgelden zonder mij vooraf per brief of per email te informeren.

Per gisteren kreeg ik nog eens 2 antwoordbrieven met de volgende tekst:

Brief 1:

Bij deze bedanken wij u voor uw recente brief. Wij hebben uw verzoek in behandeling genomen. Helaas moeten wij u mededelen dat wij uw verzoek niet kunnen honoreren. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u terecht op onze website www.canadigitaal.nl

Het spijt ons u niet ander te kunnen berichten.

Brief 2:

Wij hebben uw brief waarin u aangeeft het eens te zijn met de prijsverhoging in goede orde ontvangen.

In artikel 12 van onze algemene voorwaarden staat beschreven dat Canadigitaal het recht heeft om haar abonnementsprijzen te wijzigen. Prijswijzigen worden gepubliceerd op onze website.
Om bovenstaande reden keuren we uw verzoek af en zullen de gefactureerde prijs handhaven. Canaldigitaal past haar prijzen aan om het zenderaanbod en de service te optimaliseren. Maar ook om de ksoten te dekken die gemaakt moeten worden voor het waarborgen van een uitstekende digitale ontvangst van de TV-zenders per sataliet.
Graag maken wij u er op attent dat de prijzen van canaldigitaal aanzienlijk lager liggen dan de prijzen van andere aanbieders van digitale televisie. Zelfs na de prijsverhoging bent u bij ons nog steeds het meest voordelig uit.

Snappen jullie nog iets hiervan????

Mijn stelling is dat ik vooraf geinformeerd had willen worden zodat ik een keus had kunnen maken of ik het abonnement had willen behouden of verlengen. Die mogelijkheid is mij ontnomen.

Hebben ander dezelfde ervaring als ik??

Graag wat reacties aub!!!!!!!!!!!

M.vr.gr

Hugow

Ik heb er niet op geschreven, maar ik weet ook nog niet welk bedrag ik betaald heb.

Mijns inziens moeten ze je gewoon per brief van tevoren informeren. Publicatieop de website is sowieso niet wettelijk en daarnaast heeft niet 100% van de in Nederland woonachtige mensen internet.

Juridisch is alleen brief en fax.
Als we het op die manier bekijken, dan is hier gewoon sprake van een tussentijdse contractwijziging. Ik weet niet of ik mijn contract nog heb, maar wil wel eens zien op welke manier daarin opgenomen is dat ze prijzen mogen aanpassen tussendoor.
Mocht dat er niet in zijn opgenomen, dan moeten ze jou als klant de gelegenheid geven je ongenoegen hierover kenbaar te maken en je contract te ontbinden.

Hebben ze je geen brief of fax gestuurd, dan hebben ze je dus die gelegenheid niet gegeven, noch hebben ze je in kennis gesteld van dat feit.
Juridisch gezien kun je ze dan aan hun contract houden en gewoon een jaar aan 29,95 verder gaan.
Edoch hebben ze dacht ik wel een clausule ergens opgenomen dat zij gemachtigd zijn het contract te be?indigen. Dat is het enige wat dan overblijft.

Maar dan wel met ingang van onmiddellijk.
Aangezien C+ zoveel stampij maakt, en van klantgericht werken nog niet gehoord heeft, heeft het ook weinig tot helemaal geen zin hier nog verder tegen in te gaan.
Zij houden toch voet bij stuk, ofwel je betaald die 39,95 ofwel je krijgt het incassobureau.

Het enige waar je dus voor kunt vechten, is voor stopzetting van het contract. Dit zullen ze gaan aanvechten, maar als jij geen brief hebt gehad zullen ze dat verliezen want dan hebben ze jou niet in de gelegenheid gesteld aan de opzegtermijn te -kunnen- voldoen omdat ze jou niet tijdig geinformeerd hebben.
Gezien dat feit ben je dan niet meer verplicht om je aan de opzegtermijn te houden en kun je per onmiddellijk stoppen.
Maar dat zul je waarschijnlijk ook niet willen. Hoe je het keert of draait, je verliest. Ofwel betalen dus, ofwel contract opzeggen en dan alleen nog maar NL 1, 2, en 3 kijken op die kaart.

bt ik heb nu ook 39.95? heb er voor gebeld en je krijgt tehoren sorry daar kunnen wij niks aan veranderen,en als u het niet mee eens bent moet u het maar opzeggen en daar denk ik hart over want ik heb het eigenlijk niet nodig.camx???
gr frans

Precies frweber. Maar nu zeg maar eens op. Wedden dat ze je dan aan het einde van de contractperiode gaan houden en je naar hun mening pas je abo beëindigt hebt op mei 2007?
Dus dat word hoe dan ook een strijd.

Ik vind 39,95 ook teveel. Maarja.... 45 euro voor de irdetokaart en dan nog eens 39,95 er bovenop is ook teveel. Ik heb alleen beneden een Dreambox en boven in de ontvanger zal dus een kaart moeten.
Als ze het echter nog 1x durven verhogen is het afgelopen met de pret, dan zeg ik m'n settopbox pakket ook op. Die 20 euro verhoging in twee jaar is pure geldklopperij en alleen maar bedoeld om mensen te dwingen een abo te nemen. Echt niet omdat ze er zoveel kosten aan zouden hebben. Ze hebben er tot nu toe immers alleen maar aan verdiend. En nog steeds. Alleen al aan de kaart maken ze gewoon dikke winst.

Het lijkt me duidelijk ze willen af van settopbox pakket zodat iedereen een Basis abo heeft.

Door de prijs zo te verhogen dat die heel dichtbij het basis abo licht stapt dadelijk de meerderheid toch wel over zo redeneren zij, ik denk dat ze bij canal dan een hoop leden gaan verliezen zeker in de recreanten sector omdat die schotel alleen in de zomer maanden gebruiken.

Of ze moeten gaan komen met een abo die je elke maand kan stop zetten en dan het volgende jaar weer aan kan zetten wanneer je dat wil.

Zoiets is makkelijk te doen kijk maar is naar Digitenne daar kan het ook daar bieden ze een pakket aan van 3 maanden.

frweber zei:
bt ik heb nu ook 39.95? heb er voor gebeld en je krijgt tehoren sorry daar kunnen wij niks aan veranderen,en als u het niet mee eens bent moet u het maar opzeggen en daar denk ik hart over want ik heb het eigenlijk niet nodig.camx???
gr frans

Hahaha,ja opzeggen die handel,o-ja die andere cams doen het ook 100%

ik weet ook dat elke cam werkt maar bij mij is hetbij toeval cam x
en trouwens bt ik ben bij kenissen bij mij geweest en die is met zijn db via een soort ontvanger kasje draadloos verbonden met zijn eerste dreambox ik heb het gezien en het werkt perfect draaid met twee onder een ip schijnd iets van 100? tekosten ben er ook over aan het dubben om dat tedoen maar moet eerst mijn nieuwe internet af wachten
gr frans

Ja dat klopt frweber, er bestaat van dat draadloze spul wat op een of andere manier goed schijnt te werken. Ik heb er zelf alleen nooit naar gekeken.

Overigens was ik eens gaan kijken wat ik nu nog voor dit jaar betaald heb, en aangezien het nog voor mei was, zou ik 29,95 betaald hebben.
Maar nu is er iets raars gebeurt. Ik heb dus een brief met acceptgiro gekregen dat ik dat moest betalen. Op 27-3 heb ik die 29,95 betaald en wat is me nu gisteren bij het nakijken gebleken? Juist, die kwiebussen hebben op 28-3 een incasso gedaan van 29,95 dus nu heb ik 2x betaald.
En niks terugstorten he... kan ik dus maandag weer eens dat dure nummer gaan bellen (want 20 ct p/m is ook nog altijd duur) om mijn eigen geld terug te krijgen.:(
Sukkels. Waarom dan ook een acceptgiro sturen als je toch een automatische incasso doet? Wist niet eens meer dat ik daarvoor getekent had, maarja dat zal dan wel.

Gewoon de bank bellen,en die halen het zo terug voor je.
Ben blij dat ik niks met die Anaal- beweging te maken heb.
Ik blijf lekker Droooooooooooooomen :biggrin:

Volgens mij kan dat maar maximaal 30 dagen als ik me niet vergis.
Dus dat is nu te laat, het is al half mei.

Klopt. Terugvorderen kan maar tot maximaal 1 maand, daarna moet je vragen of ze het terug willen storten.
Maarja, daarom schreef ik eigenlijk al dat ik bellen moest.:)
Eens zien of ze daartoe bereid zijn, anders word het volgend jaar een leuke strijd want dan betaal ik niks en laat ik alle automatische incasso's weer terugboeken.

Nou geld terug is er niet bij. Het is abonnementsgeld van de irdeto2 kaart. Alleen heb ik die kaart nooit gehad omdat ik telefonisch had aangegeven dit zelf over te boeken omdat men mij geen acceptgiro wenste te sturen want die zou al verzonden zijn en dat zouden ze geen twee keer doen.
Ik dus nooit die kaart betaald want toen dacht ik later van laat maar zitten.
Zij vinden nu dus dat er een contract is aangegaan en dat ik gebonden ben aan het contract, ondanks dat ik de kaart niet heb gehad omdat ik daar niet voor betaald heb.
Gevolg: Ik ga nu zowel mijn irdeto alsook mijn seca abo stopzetten. Klaar.
Alleen heb ik dan nu 1 abo voor nop betaald dit jaar.

Ik ga mijn settop pakket opzeggen.
Wie weet hoe je dit kan doen?????

Heb ik naar gevraagd omdat ik dat ook ging doen.
Briefje sturen met je NAW gegevens en de mededeling dat je het settopbox pakket abonnement wenst te beëindigen naar:
Canal Digitaal
Postbus 444
1200 JJ Hilversum
Liefst aangetekend anders kunnen ze nog zeggen dat ze niets ontvangen hebben.

Verder is het wel zo dat per contractdatum beëindigt word en contracten lopen steeds 1 jaar. Daarnaast moet je dacht ik 2 of 3 maanden opzegtermijn in acht houden.
Als je dus nu in mei zou moeten betalen ben je te laat. Tenzij je aangeeft dat je het niet eens bent met de abonnementsverhoging van 29,95 naar 39,95 en daarom het abonnement met ingang van onmiddellijk beëindigt. Vermits de betaaldatum nog niet geweest is.

Hou goed je bankrekening in de gaten want zelfs als men tijdig opzegt enzo, gebeurt het nog wel eens dat "per ongeluk" toch een automatische incasso plaats vind.

Bedankt!

Maandag gaat de brief de bus op.

Ik heb toch kabel en naar de nederlandse zenders kijk ik toch niet via sat.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan