Apart berichtje!!!

T

tweety

Italiaanse televisiekijkers staken

ROME - Uit protest tegen de rotzooi op tv heeft een Italiaanse organisatie kijkers opgeroepen dit weekeinde de televisie uit te laten. 'Stakers' krijgen korting op allerlei activiteiten buitenshuis, als zij hun afstandsbediening meenemen.

De actievoerders verwachten dat ongeveer 400.000 ontevreden kijkers aan de campagne tegen Trash TV meedoen, meldde de Britse omroep BBC vrijdagavond. Mensen kunnen hun vrije tijd beter besteden dan thuis naar de beeldbuis te turen, meent de organisatie Esterni. Honderden musea, restaurants, bars, theaters en kunstgaleries bieden speciale activiteiten aan.

De boycotactie leidde al tot kritiek van politici. Dit weekeinde zendt de publieke zender RAI een grote kerstshow uit om geld in te zamelen voor liefdadigheidsinstellingen.

Bron: telegraaf

HAHAHAHA Da's een goeie, vind het wel grappig overigens.
Moest hier in het land ook eens gebeuren, als protest tegen alle trash op de publieke zenders waar we allemaal voor betalen.
Als protest dat deze als aanvulling op commerciele zenders gebruikt worden in plaats van als concurrentie zodat er ook wat fatsoenlijks op te zien is.
Leuk nieuws in elk geval.:)

Het zou wel een aardige aktie zijn in nederland,maar dan om aan tegeven dat we de ellenlange reclame blokken beu zijn op de commerciele zenders,kijk dat reclame moet is begrijpelijk,maar waarvoor 10 minuten film en 20 minuten reclame per keer,dan ook nog eens reclame,die dan ook nog in datzelfde blok in twee delen wordt uitgezonden,dag in dag uit.

Ik doe mee als er maar BIER is lol het is zeker ergelijk die ellenlange reclame blokken, ik dacht dat de politiek er mee bezig was het te gaan verbieden maar ja zolang je 3 kilo coke mee mag nemen heb ik mijn bedenkingen...

ik doe elke dag mee als die reklame komt gaat de tv in een keer op een andere zender ach soms mis ik een stuk van de film ach wat geeft dat die worden zovaak herhaald
lol

Is niet zo dat ik mij erger aan die shit reclames ,, maar wat mij echt irriteerd is dat die rotzooi alltijd nog een stuk harder is dan de programmas ook.

Dus meestal zap ik effe weg maar helpt niet echt want al doe commerciele zenders hebben volgens mij op dezelfde tijd die reclameblokken.

Dus dan maar effe naar kamer 100 of een neut inschenken hehehe. \_/

In elk uur 2x reclame,

van 18:00 tot 24:00 = 6 uur x 2x reclame = 12 neuten, of te wel de fles leeg...

Zie je nou, reclame is toch nog ergens goed voor..

Proost, Gr Fred.

een bierflesje voor de hele avond??????? dan blijf ik dorst houden....

de andere omroepen zoals nederland 1 / 2 en 3 zijn er mee bezig om het achterlijk harde geluid van de reclame te dempen :)
ook de comerciele zenders zullen over de brug moeten komen
volgens onderzoek is het de meest voorkomende klacht :)

Toch blijkt er onderzoek gedaan te zijn en word er gezegd dat het geluid van de reklame niet harder staat.
Het bleek dat het geluid harder "leek" doordat er achtergrond en omgevingsgeluiden bij gedaan werden, technisch truukje.

Het is inderdaad een van de meest gehoorde klachten.
Maar ik denk dat ze tijdens de test gefoeteld hebben, de digitale VU meters gaven wel hetzelfde geluid aan, maar wie zegt niet dat als er geen controle is, dat ze de geluiden van de programma's gewoon even een streepje zachter zetten? Dan zit je ook met je reklame aan het maximaal toegestane geluidsniveau, maar klinkt het toch harder.

Het is gewoon belachelijk dat dit harder moet, wat mij betreft mochten ze dat verbieden.
Overigens verschilt het geluidsniveau tussen diverse zenders onderling zelfs ook vaak. Het word dus ook tijd dat daar eens goede afspraken over gemaakt worden, en iedereen dezelfde juiste instellingen gaat gebruiken zoals dat bij radio ook het geval is.
En C+ mag zich daar ook wel eens aan houden, bij C+ moet ik bij de programma's het volume 2 streepjes hoger zetten om fatsoenlijk wat te kunnen verstaan.
Je schrikt je echter rot als de film gedaan is en de C+ reklame komt of je schakelt tussentijds even over naar bijv. RTL4 of SBS6.
Het is dan ook zeer de vraag waarom dat allemaal zo moet en wat ze DENKEN dat er mee te winnen is, want feitelijk en daadwerkelijk is er -niets- mee te winnen, buiten ergernis van de kijkers.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan