arabsat

S

satsaid

hoe ik ook probeer ik kan geen arabische zenders ontvangen via arabsat 2a-3a [26graden],hoe kan ik ze wel ontvangen thanks satsaid

De schotel zal groot moeten zijn ik heb bij een kennis een ca 1 meter ofset geplaatst en dat werkt goed (die kijkt naar zenders uit libanon.)
Ik weet dat je niet alle zenders kunt zien van de arabsat omdat de footprint europa niet haalt.

Groeten dustie

ik heb een schotel van 110 cm toch geen ontvangst van arabische zenders

Dan zul je toch je schotel beter moeten uitrichten op 26 oost, of je moet geen vrij zicht hebben dan houd alles op.
Hier heb ik 242 TV kanalen op Badr met een 88 cm schotel.
Als het niet lukt iemand met meetapparatuur er bij halen Badr op 26 oost is met een 110 cm schotel geen enkel probleem, Nilesat op 7 west is een andere zaak.

Sta je wel afgestemd op een vrij te ontvangen kanaal??
En op een kanaal wat hier wel te ontvangen is!!!
Heb je een recente kanalen lijst!!
Heb je een draaibare schotel??of een vaste opstelling???
Heb je met dezelfde opstelling op een andere sateliet wel beeld??
Enz enz.
En wat heb je zoal geprobeerd

ik heb een draaibare schotel[moter] ik heb met de zelfde opstelling goed ontvangst zoals astra,hotbird, sirius,alleen ik ontvang volgens mijn de signaal van een andere sateliet als ik op arabsat channel zoek [denk de signaal van sirius] hoe verder thanks satsaid

Denk dat je er beter iemand bij kan halen die er wel verstand van heeft.

Als je denkt dat de Sirius vlak bij de Arabsat zit snap je er niet veel van.
Sirius 5 oost, Hotbird 13 oost, Astra1 19.2 oost dus als je VOOR de schotel staat nog verder naar rechts daar zit Astra3 op 23.5 oost nog verder de Badr op 26 oost en nog iets verder zit Astra2 op 28.2 oost.
Hopenlijk weet je nu welke kant je op moet.

Als je een ontvanger hebt die usals ondersteunt nog makkelijker je vult je longitude en latitude in en de ontvanger draait er zelf heen.

Klopt er zit strak naast de arabsat een apart singnaal niks op te zien mijn ervaring was dat de schotel iets meer naar beneden moest kijken
succes

groeten Dustie

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan