Astra 2 en hotbird op 1 lnb ????

A

ant27

Hai,

Ik heb van het weekend wat mee gemaakt en ik ben er nu nog onder de indruk van en ik vroeg me af of iemand hier weet hoe dat allemaal kan en of het eigenlijk wel kan.

Een vriend van mij belde mij op, hij was bezig met een vaste astra hotbird opstelling bij ee nvriend van hem en vroeg mij om advies (hij stond al op het dak). Ik zeg nou let erop dat als je achter de schotel staat dat de linker lnb hotbird is en de rechter astra en richt hem uit op hotbird en zoek daarna astra op.

Op een gegeven moment belt hij weer en zegt: Ik snap het niet ik heb beeld op hotbird en astra maar ik krijg niet alle zenders op Hotbird, of ik ff wil komen kijken. Ik er naar toe en het dak op.

Er was nog maar 1 lnb aangesloten, er was ontvangst op hotbird en astra. C+ , alle nederlandse zenders, geen beeld op extreme sport en reality tv enz. Orgineel kaartje c+.

Op een gegeven moment druk ik op een paar knoppen van de a.b. en zie ik ASTRA 2 staan en Hotbird. Toen begon ik aan mijzelf te twijfelen. ASTRA 2 en nederlandse zenders ???????

Echt ik snap er niets van, die man zei dat ze in schotland (hij is schots) allemaal 1 lnb hebben en 2 satelieten ontvangen.

Mijn vragen:

1. hebben jullie hier eerder van gehoord
2. kan het zijn dat je het hele c+ pakket op astra 2 ontvangt
3. Waarom ontvangt hij geen multivision enz. maar bijna alleen duitse zenders + een andere (ik geloof een zender of 125 op hotbird).
4. ben ik gek aan het worden.

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt

Ik heb dat ook via ??n LNB, zelfs zenders op Turksat en Hispasat. Ik weet niet of die motor, die tussen de schotel en de muurbeugel zit, daar ook iets mee te maken heeft.

Is echt simpel hoor!

Als je uitgericht staat op de astra en je geeft ik je menu aan dat dit de astra 2 is en je gaat vervolgens zenders zoeken dan heb je keurig beeld ( op de frequenties die overeen komen ) en er staat keurig Astra 2 in je beeld terwijl je Astra 1 kijkt!

Dus gewoon alles wissen in de ontvanger en opnieuw beginnen, dat is een stuk sneller!!

Oke, dat zou kunnen zijn dat er astra 2 staat terwijl het astra 1 is.

Maar kan het dus ook zo zijn dat er Astra 2 en Hotbird staat terwijl er in werkelijkheid alleen maar Astra 1 is??????

Ik zal ff kijken welke zenders en frequenties hij nu precies heeft. Want het lijkt echt alsof je naar 2 satelieten aan het kijken bent.

Hij zapt naar astra 2 en hotbird en overal beeld.

Heel raar, ik duik er nog wel in. Het is voor mij ook geen bekende receiver en het menu is een beetje moeilijk.

Ik laat het nog wel weten.

De groeten

Je hebt wellicht een monoblock settingslijst en daarop is meestal astra = 2 en hotbird=1
Hetlijkt of je astra2 hebt,maar dat is dus niet zo

1 lnb en twee satelliten, tsja, die Schotten blijven gierig.
gr. D.Quijote

Denk dat er monoblok wordt bedoelt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan