Astra 3

O

omejoop10

hoe kan ik met de sammy astra 3 krijgen ?? heb een draaibare schotel wel beeld op astra 1-2 -hotbird maar toaal geen signaal op 3.
maar lees ook weer ergens astra 3 = astra 1D en zitten allebij op 23.5 oost.
Moet ik soms handmatig de freqenties invoeren en laten scannen op astra 1 ??
Ik weet het niet meer....

een kanalenlijst te pakken zien te krijgen waar o.a. Astra3 in is opgenomen, die evt. bewerken en dan uploaden naar je samsung. Bij Papagen kun je diverse kanalenlijsten vinden. Je zult ze wel moeten aanpassen naar je eigen wensen. Bewerken kun je met diverse programma's doen, zoals b.v. SetEdit.

Ik heb een Samsung met loader versie 700 met alleen 2 ci ingangen .Heb een Aston 1.05 module met originele Canaal Dig kaart.
Software versie 121
Hardware versie 512
Met deze versie valt niets mee te doen heb ik zitten lezen op het papagen forum.
Of is de kanalen lijst vervangen anders, dan andere firmware er in te zetten zoiets met J-tag is niet mogelijk voor mij ??

Kanalenlijst staat daar los van

omejoop10;181353 zei:
Of is de kanalen lijst vervangen anders, dan andere firmware er in te zetten zoiets met J-tag is niet mogelijk voor mij ??

De kanalenlijst kun je vervangen met een seriele kabel, hier heb ik ook een Sammy met loader 703 en nee verder de software vervangen zal niet gaan.
Als je geen kabel hebt is het ook handmatig te doen zoveel werk is dat niet.
Bij mij staat Astra3A wel in het menu en eventueel kun je bij manual scanning de transponder invoeren als hij er nog niet in staat.
Als je nog hele oude settings hebt staat er op 23.5 oost misschien nog Kopernicus de voorloper van de Astra 3.

Heb vandaag alles gedemonteerd en alles weer gemonteerd ,het probleem was dat mijn mast niet geheel waterpas stond.
daarna alles terug gezet naar fabrieks insteling en zo begonnen met astra 1-hotbird- astra 2-eurobird-en toen ook maar astra 3 proberen eerst volgens de normale handelingen en nee hoor geen signaal.Toen handmatig inscannen als postionering astra 3 genomen en bij load tr (new) toen de freqentie 11914 invullen daarna 27500mhz dan 3/4 horizontaal op ok drukken .
dan stapje voor stapje naar het oosten draaien en ja hoor vol op signaal . opslaan deze positie. en de regionale zenders nu op ASTRA 3.
De rest van de zenders op 3 komen wel een andere keer.

Trouwens op eurobird zijn er ook veel leuke zenders.

ieder geval bedankt iedereen. Ome Joop10.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan