astra en astra 2

A

antwerptillidie

is het mogelijk om op een schotel van 80 cm astra en astra 2 te kunnen ontvangen of niet.

Thanx

Ik heb zelf 4 lnb's op een standaard 80 cm schotel; 5 oost, 13 oost, 19 oost en 28 oost. Gaat perfect!! Je moet alleen zelf een stang maken waar je de lnb's op kan monteren (kan simpel; heb goede ervaringen met een bamboestokje en wat duct-tape :)

Ff serieus.

Voor dit doel zijn er verschillende beugeltjes in de handel.

Of die ook op jouw schotel passen is natuurlijk niet te zeggen met de door jou verstrekte informatie.

Je zou eens bij conrad punt nl kunnen kijken, daar heb ik dit in het verleden al eens gezien.

Maar ook een echt goede satelliet speciaalzaak zou je hiermee moeten kunnen helpen.

Je moet wel het een en ander weten over satelliet ontvangst om dit goed voor mekaar te krijgen, maar het moet zonder meer te doen zijn.

Anders is er altijd nog de wave frontier schotel, die is speciaal voor dit soort zaken bedoeld en biedt dan een hele reeks aan te ontvangen satellieten.

Naast de wave-frontier, die zo'n 14 kilo weegt en vele lnb's kan dragen ben ik laatst nog een andere tegen gekomen.

Ik dacht een Visiosat maar weet het niet meer zeker. Het bleek in elk geval een kleiner model schotel te zijn, maar wel 80 cm en een beetje in de vorm van een wave-frontier doch het was echt een ander merk.

Deze was standaard geschikt voor 3 of 4 lnb's.

Indien interesse wil ik wel effe nachecken wat precies het merk en type was.

Deze was dan ook een stevig stuk goedkoper dan de wave.

Een kennis betaalde incl. 2 lnb's en bekabeling dacht ik slechts 60 euro voor het geheel.

Inderdaad, visiosat heeft de bisat schotel.

Maar die heeft (voor zover ik meen te weten) een vast opgestelde LNB houder en is daarmee alleen geschikt voor staellieten die 6 graden uit elkaar staan.

Die opstelling is dus gemaakt voor astra1 en hotbird.

Nou je het zegt meen ik ook eens gehoord te hebben van een versie voor 3 satellieten waarbij het logisch zou zijn als het dan om astra 1, hotbird en astra 2 zou gaan.

Maar ik heb het donkerbruine vermoeden dat het eigenlijk gaat om een al aanwezige schotel.

Dat vermoeden heb ik ook Mas3, daarom zal het eerder knutselen worden. Maarja, mocht ie besluiten om iets anders te kiezen dan heeft ie al wat pre-informatie waar hij misschien iets mee kan.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan