Astra en Hotbird

L

leon-digi

Hallo FF voorstellen, ik ben helemaal nieuw in deze wereld. Leon is de naam en ik kom uit Landgraaf. Haha even op zijn ouwerwets....

Ik heb een dreambox 7020si, al een hele tijd. Voor heen heeft me altijd iemand geholpen maar nu zal ik het zelf moeten doen. Ik heb een nieuwe schotel gekocht een triax 88 cm,en ik heb een monoblock voor astra en hotbird, ik zou graag astra en hotbird willen ontvangen. Ik heb een Portugese vrouw en ze heeft altijd naar het kanaal RTPi gekeken. Deze is al een tijd verhuisd naar hotbird, vandaar de wens om astra en hotbird te ontvangen. Ik heb de box naar de fabrieks instellingen gereset. Ik ben alweer begonnen met scannen op hotbird, volgende stap is scannen naar Astra. Ik heb de schotel al uitgericht op hotbird, en de astra lnb (monoblock) staat links van de hotbird. Eigenlijk hangt hij naast het centrum, als je vanuit de bevesteging van de lnb naar de schotel kijkt. Dit zou goed moeten zijn. Maar mijn ervaring is dat ik al een week bezig ben om dit aaan het lopen te krijgen. Ik ben zelf dus helemaal opnieuw begonnen. Voor heen had ik Enigma op de dreambox lopen, maar door een foutje van mij had ik geen kanalen meer, alles verwijderde items.

Daarom ben ik terug gegaan naar de fabrieks insellingen. Ik hoop nu op enkele tips die me verder kunnen helpen. Hou er wel rekekning mee dat ik eigenlijk niets van dit gebeuren afweet. Liefst in Dummie taal uitleggen. Dank jullie alvast voor de moeite.

Groet Leon:sorry:

Eerst welkom op het board.

Heb je de ontvanger ook wijsgemaakt dat hij twee satellieten moet ontvangen?

In een Dreambox kun je het zo instellen ga naar zenders zoeken, tuner configuratie

Configuratie : eenvoudig

Modus : DisqC A/B

Poort A : Astra19.2

Poort B : Hotbird 13.0

Voltage: Ja

Verstuur disqC bij wijzigingen : Nee

Toon Amplitude: 800mV

Zou zeggen probeer het zo eens lukt het niet draai Astra en Hotbird om dus Hotbird op A.:)

Aart44 dank je voor de verwelkoming,

Ik heb vanalles geprobeerd, ik zal de configuratie nog eens bekijken. En ja, als je die dreambox iets kunt wijs maken waarom doet ie het dan niet. hihihi.

Ik had hem al eens iets ingefluisterd maar het komt niet over denk ik....:biggrin:

Ik had astra en hotbird al eens verwisseld en zie daar ik was alle kanalen kwijt.

Alles verwijderde items. Nu zal ik nog eens helemaal opnieuw beginnen en op schrijven wat ik doe.

Misschien kom ik er dan uit. Maar eerst de instellingen zoals jij schreef eens bekijken.

Nog eens, je richt de antenne uit op hotbird tot dat je volledig signaal hebt, je draait de astra LNB 3 graden naar boven om het beeld te verbeteren. Zo is het toch????

Groet Leon :cool:

Heb je ook een satellite-finder tot je beschikking (of misschien een kennis met zo'n kastje?) en dan bijvoorkeur eentje met lcd display of met een wijzertje. Daarmee kun je uitsluiten of je schotel en lnb goed uitgericht is op de satellieten.

Nog eens, je richt de antenne uit op hotbird tot dat je volledig signaal hebt, je draait de astra LNB 3 graden naar boven
Volgens mij niet. Belangrijk is dat je kijkt welke lnb vast gemaakt moet worden.

Als ik me niet vergis is het de rechter lnb (met de rug naar de schotel en kijkend naar de lnb's). In dat geval richt je die uit op de Astra en komt de linker lnb (voor de hotbird) een iets lager.

Als je linker lnb dan A is, dan komt hotbird op diseqc A en Astra op Disecq B.

Hoewel... het kan dus ook zoals jij zegt, met de linker lnb vast en dan africhten op de hotbird en dan de rechter lnb iets hoger zetten. Maar daarom is het dus zo belangrijk om eerst op de lnb te kijken welke vast moet gemaakt worden.

Normaliter staat op die duo lnb's of monoblocks altijd ergens een pijltje of staat het op andere wijze aangegeven.

Maar een metertje is altijd een betere optie voor erbij.

Ik heb signaal op astra en hotbird en ik heb beeld. Met mijn dreambox 7020si.

Ik heb uitgericht op astra met de astra LNB in focus. Ik heb de receiver laten scannen en ik heb opgeslagen.

Daarna hotbird in focus en uitgericht op hotbird laten scannen en beeld en opgeslagen. Ik heb de LNB op de kop gedraaid met hotbird in focus, ik heb zolang gedraaid totdat de astra LNB aan de anderekant van hotbird LNB staat(dus helemaal op de kop, de kabels aan de boven kant van de LNB). Een klein beetje bij stellen de antenne en ik had signaal op astra en hotbird. Ik gebruik een monoblock van inverto, twinmonoblock 23mm LNB 6graden met 88 cm schotel. Een langnek LNB.

Eerst had ik deze instelling ook, maar ik kon met mijn dreambox niet scannen naar kanalen op astra. Ik heb toen het boven geschrevene gedaan en whalha ik heb beeld.

Nu hoop ik dat ik veel andere ook geholpen heb.

PS, de insellingen voor de dreambox zijn zoals Black tiger beschreef ea forum gebruikers.

Laatst bewerkt:
Haha, da's wel een grappige methode, maar dat maakt in principe niet uit, als het maar werkt da's het belangrijkste.

Als je geen meter hebt is deze methode methode misschien wel handiger om wat sneller signaal te vinden. Maar normaliter zetten we dan gewoon de diseqc om want als ik het goed begrepen heb, zit nu weer de focus op hotbird (dus lnb die de hotbird ontvangt zit aan de schotel vast).

Fijn te horen dat je het werkend hebt gekregen!

En bedankt voor de beschrijving, ook i.v.m. de meelezers!(Y)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan