Astra en Hotbird

L

leon-digi

Hallo FF voorstellen, ik ben helemaal nieuw in deze wereld. Leon is de naam en ik kom uit Landgraaf. Haha even op zijn ouwerwets....

Ik heb een dreambox 7020si, al een hele tijd. Voor heen heeft me altijd iemand geholpen maar nu zal ik het zelf moeten doen. Ik heb een nieuwe schotel gekocht een triax 88 cm,en ik heb een monoblock voor astra en hotbird, ik zou graag astra en hotbird willen ontvangen. Ik heb een Portugese vrouw en ze heeft altijd naar het kanaal RTPi gekeken. Deze is al een tijd verhuisd naar hotbird, vandaar de wens om astra en hotbird te ontvangen. Ik heb de box naar de fabrieks instellingen gereset. Ik ben alweer begonnen met scannen op hotbird, volgende stap is scannen naar Astra. Ik heb de schotel al uitgericht op hotbird, en de astra lnb (monoblock) staat links van de hotbird. Eigenlijk hangt hij naast het centrum, als je vanuit de bevesteging van de lnb naar de schotel kijkt. Dit zou goed moeten zijn. Maar mijn ervaring is dat ik al een week bezig ben om dit aaan het lopen te krijgen. Ik ben zelf dus helemaal opnieuw begonnen. Voor heen had ik Enigma op de dreambox lopen, maar door een foutje van mij had ik geen kanalen meer, alles verwijderde items.

Daarom ben ik terug gegaan naar de fabrieks insellingen. Ik hoop nu op enkele tips die me verder kunnen helpen. Hou er wel rekekning mee dat ik eigenlijk niets van dit gebeuren afweet. Liefst in Dummie taal uitleggen. Dank jullie alvast voor de moeite.

Groet Leon:sorry:

Eerst welkom op het board.

Heb je de ontvanger ook wijsgemaakt dat hij twee satellieten moet ontvangen?

In een Dreambox kun je het zo instellen ga naar zenders zoeken, tuner configuratie

Configuratie : eenvoudig

Modus : DisqC A/B

Poort A : Astra19.2

Poort B : Hotbird 13.0

Voltage: Ja

Verstuur disqC bij wijzigingen : Nee

Toon Amplitude: 800mV

Zou zeggen probeer het zo eens lukt het niet draai Astra en Hotbird om dus Hotbird op A.:)

Aart44 dank je voor de verwelkoming,