astra.

D

dexplo

Goedendag,

Sinds een week ben ik een schotel ,triax 54cm, en een ontvanger,schwaiger 1001e, in me bezit.

Heb een mooie beugel voor aan de muur gekocht en ben druk bezig met het zoeken.

Ik gebruik zo finder en dat ding piept als een gek.

Maar nu.

Ik heb nu The vault zender opstaan ,en das astra volgens de ontvanger,maar als ik zdf wil kijken zegt ie geen videosignaal.

Nog effe wat weetjes.

Ik heb een universal lbn trouwens en de ontvangerinstellingen zijn het volgende.

Schotel 1

Type diseqc 1.2

Satelliet astra

lbn typ univ.

lnb freq 1 9750

lnb freq 2 10600

°/12 volt geen volt

22khz toon geen

diseqc

transponder tp1 107773

Ik hoop dat jullie erwat mee kunnen

hoi,

de zender the vault zit op astra 2 op 28,5 oost

de zender zdf zit op astra 1 op 19,2 oost

je staat dus nu op de astra 2 groep uitgericht met je schotel hier zijn oa. de diverse bbc en itv zenders vrij te zien.

wil je de duitse en nederlandse zenders zien dan moet je de schotel draaien naar de andere astra positie.

er is trouwens ook nog een derde astra postie op 33,5 oost.

daar ben ik ook achter gekomen.maar die op 19.2 kan ik voor geen meter ontvangen.Dus ik denk dan dat ik de schotel 5 cm naar rechts zou moeten draaien voor ontvangst van de 19.2.ikdraai me suf maar krijg niks te zien.

Denk dat ik morgen maar weer eens aan die schotel gaat hangen.

in ieder geval bedankt voor de respons.

Als je alleen maar een universele LNB hebt, dan is het niet noodzakelijk om de DiSEqC ingeschakeld te hebben (maar mag wel, doet dan alleen bar weinig).

Maar veel belangrijker, als je ZDF (en /of de nederlandse kanalen) wil ontvangen, zul je die universele LNB moeten vertellen dat ie moet kijken op de horizontale hoge band (dat is die LNB freq. 2).

Voor horizontaal moet je receiver 18 volt naar de LNB sturen en dat zal ie ongetwijfeld ook wel doen.

Maar voor de hoge band, zal ie een 22 KHz toon naar de LNB moeten sturen, en die heb je uit staan.

Wanneer je een keuze hebt in het menu van je ontvanger, dan moet je deze op automatisch zetten.

Overigens moet je de schotel niet alleen een stukje naar rechts draaien (als je er achter staat), maar moet je ook de hoogte een klein stukkie bijstellen.

Hoe verder naar links je gaat, des te lager moet je schotel kijken en in dit geval zal de schotel dus een klein beetje hoger moeten staan voor een optimaal resultaat.

De nederlandse zenders zitten op transponder freqentie 12344, 12515 en 12574.

ARD - das erste zit op 11836 en ZDF zit op 11954.

Suc7.

Nou ik ben bijna een uur aan het draaien geweest met dat ding en het enigste wat ik hier ontvang is die astra 2.

Heb zelfs bij die 22 khz een singnaal van 60% maar hij verdomd het om zdf te laten zien.

Ik laat hem voorlopig maar op astra 2.

In iedergeval bedankt.

Misschien is het raadzaam om hulp in te roepen van iemand in jouw buurt om je schotel uit te richten.

Daarvoor lijkt het me wel een goed idee als je even aangeeft in welke regio je je bevind.

Aangezien je alle e-mail mogelijkheden uit hebt staan, kan daarna per PM (die staat wel aan) eventueel een afspraak maken met iemand uit je eigen regio.

Omdat de astra 1 nog steeds duitse analoge signalen uitzendt, zou je ook een oudere analoge ontvanger kunnen gebruiken als hulp om je schotel te richten.

Moet je wel zo'n ding hebben natuurlijk.

Dan kun je meteen zien dat er beeld aan zit te komen en dan het ding redelijk nauwkeurig uitrichten.

Dit is absoluut niet te doen met een digitale ontvanger, ook niet als die zo'n (toch niet zo heel) handige richthulp heeft.

Dat komt omdat daar de signalen eerst verwerkt moeten worden en je dan heel erg langzaam zou moeten gaan draaien.

zit regio harderwijk.

Ik denk als straks de blaadjes aan de bomen zitten ik het wel kan schudden.

Misschien kan de woningstichting een schotel op het dak zetten.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan