astra1g versus andere bij vaste schotel

R

ricardo

Hallo,

Ik begrijp dat er diverse Astra satellieten op dezelfde locatie aan de hemel staan. Ik heb een Canaldigitaal smartcard en Strong receiver. Als ik het goed zie, is de ontvanger ''automatisch'' afgestemd op de Astra1G. Is het ook mogelijk om andere Astra's die op dezelfde plek aan de hemel staan te ontvangen ?

Gr. ricardo

Er staat op die positie dacht ik Astra 1A t/m F. Aangezien die allemaal op dezelfde positie staan, ontvang je die dus ook al allemaal.

Daar hoef je niets speciaals voor te doen.

Feitelijk is het zo dat elke satelliet een aantal transponders heeft. Bijv. op 1 satelliet zitten een aantal Duitsers, op de andere Astra zitten de NL kanalen, op weer een andere Astra zitten Fransen.

Het kan ook zijn dat op 1 Astra Duitsers en NL zenders zitten en op een andere Astra nog een paar Duitsers en NL zenders bij elkaar.

Hoe dat ook is het allemaal 19.2 graden en ontvang je ze dus eigenlijk allemaal zonder dat je het zelf in de gaten hebt.

Astra 1G is er slechts 1 van, je kunt niet op 1 afstemmen, de rest heb je er automatisch bij.

Als je echt een andere satelliet zou willen ontvangen moet je al echt kijken naar een andere positie, bijv. de Hotbird op 13 oost. Dat is echt een aantal graden verschil met 19.2 waar Astra op zit. Hotbird bestaat ook weer uit diverse satellieten. Hoofdzakelijk zijn deze voorzien van sexzenders (smartcard vereist), Italianen, Arabische zenders en nog een paar Duitsers en dan nog een paar paketten waar smartcard voor vereist is zoals het Franse TPS. Met een Strong met alleen C+ smartcard is het niet echt interessant om die satelliet er nog bij te nemen, mede gezien de beperkingen van deze ontvanger zoals het maximale aantal kanalen.

Tiger, ik snap het. Bedankt voor de uitvoerige en snelle reactie.

"Dat zouden meer mensen moeten doen".

Ricardo.

Graag gedaan, ik probeer altijd iets zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

"Dat zouden meer mensen moeten doen".
Yep, dat proberen we hier wel en zal ook nog wel meer gebeuren zo gauw het weer wat drukker word net zoals vroeger.

Bedankt voor het compliment!:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan