Oke het lampje van het moederbord brand groen maar verder gebeurd er niets, dat kan vanalles betekenen.
Zou ook moeten betekenen dat het moederbord in orde is, maar die waaier gaat niet altijd op, want ik heb hier een DOA mainboard van Asus gehad waar zelfs het lampje groen van brandde.
1.) Controleer eerst of je processor wel juist op het moederbord zit en vooral ook.... ja klinkt raar maar waar... de processor koeling goed om zit.
2.) Controleer of je het juiste geheugen er in hebt zitten en of dat ook wel in de juiste banken zit (dus niet bank 1 en 2 of bank 3 en 4 indien aanwezig maar bank 0 en 1 en heb je maar 1 strip dan komt ie in bank 0).
3.) Controleer of je kabels goed aangesloten zijn van je hd's en evt. cd-rom en of de jumpers goed zitten en alle benodigde stroomkabeltjes aangesloten zitten. Draai evt. de flatcable aansluiting van de diskettedrive (indien aanwezig) om of laat deze eens los en probeer dan op te starten.
4.) Haal eens alles eruit behalve HD's en grafische kaart (en uiteraard cpu en geheugen) en probeer dan eens op te starten, gebeurd er dan wel iets of hoor je een piepgeluid?
5.) Zitten de jumpers op het moederbord wel goed?
6.) Als je de pc dan aan zet, beginnen dan wel je HD's op te spinnen of hoor je alleen de voeding of helemaal niets?
Indien je op punt 6 meteen "ja" kunt beantwoorden, dan kun je er van uit gaan dat je moederbord of je voeding of je processor naar de haaien is.
Ik heb hier trouwens ook een A7V Asus. De allereerste was een A7V-333, die na een bios upgrade hetzelfde deed als die van jou, niets meer dus, maar wel een groen lampje.
Bleek dat het moederbord al stuk was na de bios upgrade en dan echt stuk want de bios die ik gekozen had was speciaal voor dat type board, er was toen ook nog maar een 333 board van Asus.
Dus als 1 t/m 5 in orde is, zou ik het ding uitbouwen en in de winkel een nieuwe gaan eisen.