AT 5 en TV WEST via satelliet

l.oosterhoff

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
105
Punten
63
Leeftijd
63
hoi,

hier het eind resultaat betreffende de regiozenders:

noord/fryslan/gelderland/oost = mpeg 2 fta

drente/zeeland = tot 1/4 in mpeg 2 daarna mpeg 4 fta

brabant=tot 1/7 in mpeg2 fta daarna mpeg 4 gecodeerd vanaf familie pakket beschikbaar

l1 limburg= tot1/4 in mpeg2 fta daarna mpeg 4 gecodeerd vanaf famliepakket beschikbaar

noordholland stopt per 1 maart wordt vervangen door AT5 in mpeg 4 gecodeerd vanaf famliepakket beschikbaar

rijnmond stopt per 1 april wordt vervangen door TV WEST in mpeg 4 gecodeerd vanaf famlie pakket beschikbaar

bron: canal digitaal

daarna mpeg 4 gecodeerd vanaf familiepakket beschikbaar
Ik vind dat een slechte zaak. Misschien moeten we eens gaan klagen bij de regering. Het gaat immers om lokale zenders, waar wij allen via de belasting aan meebetalen.

Het kan dus niet zo zijn dat we nu dubbel moeten gaan betalen. Zowel aan de belasting alsook aan Canal Digitaal voor het familiepakket, dat lijkt me nogal onredelijk. En ik vraag me af of dit wel op deze manier kan.

Helemaal mee eens BT.

Maar het antwoord ken ik al.

Net als het lapzwans antwoord van de NMA op klachten over de monopolistische acties van CDS, zal het zijn dat er mogelijkheden genoeg zijn om de regionalen FTA te ontvangen.

Ze gaan er namelijk van uit dat iedereen wel kabel en/of digitenne kan ontvangen.

En dan moet je dat er maar bij nemen.

Digitenne is vergelijkbaar met satelliet en dat heeft ook niet iedereen, net als de kabel.

Maar ik ben bang dat je gelijk hebt v.w.b. het antwoord wat ze zullen geven, just to be sure heb ik eens een mailtje gestuurd naar de SP.

Da's tenminste een partij die ook emails beantwoord, in tegenstelling tot sommige grotere partijen, dus ben benieuwd wat zij er van zullen vinden en wat hun argumentering is.

En wat te verwachten was is uitgekomen.

Het familiepakket is € 0,75 duurder. Vanmorgen bleek dat er € 0,75 meer van mijn rekening was afgeschreven dan de vorige maanden.

Op de website staat niets, maar ze hebben met een onbekende korting stilletjes het abonnement verhoogd.

Het geld voor de regionalen moet toch ergens vandaan komen.

Ik zou daar meteen over gaan klagen.

Een prijsverhoging mag namelijk niet zomaar gedaan worden. Je gaat bij C+ namelijk een jaarcontract aan, tijdens dat jaar mogen ze dus ook niet de prijs verhogen.

Als dat wel mag, dan mag je ook maandelijks je abonnement opzeggen en hoef je geen jaar te wachten. Maar voor zover mij bekend is CD zover nog niet.

hoi,

er lijkt vertraging te zijn opgetreden bij de wijzigingen.

alle info is verdwenen van de cds website en AT5 is vandaag niet gestart op de satelliet

tevens heeft de M7 group nu de regio transponder gehuurd van SES

het contract voor de huur van de transponder met ROOS (regionale zenders) liep eind 2010 af en de transponder is nu dus gehuurd door de M7 group.

Een prijsverhoging mag namelijk niet zomaar gedaan worden. Je gaat bij C+ namelijk een jaarcontract aan, tijdens dat jaar mogen ze dus ook niet de prijs verhogen.Als dat wel mag, dan mag je ook maandelijks je abonnement opzeggen en hoef je geen jaar te wachten. Maar voor zover mij bekend is CD zover nog niet.
Dat hebben ze heel link gespeeld.

Voor zover ik het kon heb ik het nagekeken.

Na het uitbesteden van de betalingen is de prijs aangepast. Om het niet te laten opvallen is er een "Vaste korting Familie-pakket" geïntroduceerd. Door dit aan te passen kan je stilletjes het eindbedrag op de factuur verhogen zonder dat je de prijs verhoogt. Je verlaagt gewoon die korting en de prijs blijft hetzelfde. Je moet alleen meer meer betalen. En dat is precies de bedoeling.

Het uitbesteden van betalingen wat bedoel je precies??

Heb het even nagekeken en ik betaal precies hetzelfde met het familiepakket als 6 maanden geleden €14.95 er is op de faktuur ook geen sprake van "Vaste korting" familiepakket.

Wat ze wel doen is als je een verandering van je abonnement is dan verhogen ze gelijk de prijs.

Heb het even nagekeken ook op de site van CDS daar staat het familiepakket ook voor €14.95 als je hem nieuw afsluit de eerste 6 maanden voor €9.95.

Dus lijkt me dat je niet hoger kan zitten als 14.95 en er is dus geen sprake van een verhoging van €0.75 ik kan het tenminste nergens ontdekken.:)

Wat Dirk zegt klopt.

"Vaste korting Familie-pakket" geïntroduceerd. Door dit aan te passen kan je stilletjes het eindbedrag op de factuur verhogen zonder dat je de prijs verhoogt.
Ik heb hier een schrijven over gehad op 27 januari 2011:

"U heeft op dit moment bij CanalDigitaal een abonnement op het Familie-pakket.

Als gevolg van stijgende kosten voor de doorgifte van dit zenderpakket bedraagt de prijs sinds 1 maart 2010 voor nieuwe klanten €14,95.

Deze prijsstijging is een jaar lang niet aan u doorberekend en ook nu hebben we de prijsstijging voor u beperkt weten te houden. Met ingang van 1 maart 2011 bedraagt het abonnementsbedrag €14,25, een verhoging van €0,75.

Mocht u naar aanleiding van deze wijziging uw abonnement willen beëindigen, dan kunt u dit tot 1 maart 2011 aan ons doorgeven via het telefoonnummer 0900-9323, optie 9 (€0,15 p/m)

Ahja, ik kan me herinneren de tekst uit die brief ook op een forum (misschien wel hier) gelezen te hebben.

In dat geval hebben ze dus de prijsverhoging aangekondigt en gelegenheid gegeven onder het contract uit te komen per datum verhoging. Dan mag het.

Nou ik heb al een aantal jaren het familiepakket maar de oude PDF's van de rekening gaan een maand of 6 terug toen betaal de ik ook al 14.95.

Mijn pakket is wel gewijzigd maar dat is al meer dan een jaar geleden toen het HD pakket er bij kwam vermoedelijk is toen bij mij de prijs al aangepast.

Hier heb ik dus geen schrijven gehad over een prijsverhoging.:)

En aangezien CDS de postcode van Niedersachsen niet kan vinden, heeft Dirk dus dit schrijven op zijn vorige adres ontvangen wanneer het überhaupt verstuurd is.

Ik gebruik het adres van mijn zoon.

Ik heb hem niet gehoord over een brief van CDS.

Helaas kan ik niet verder kijken dan een jaar terug. Van 2009 heb ik niets opgeslagen.

De factuur van een jaar geleden was te warrig om te snappen.

Ik heb nog twee irdeto kaarten welke ongevraagd opgewaardeerd waren naar het familiepakket en ook zo in rekening gebracht. Ik denk dat bij het terugdraaien hiervan en het verrekenen van het teveel betaalde de korting erin geslopen is. Die handelingen en verrekeningen waren zo vaag dat je ervoor gestudeerd moet hebben.

hoi,

AT 5 en tv west starten op 5 april bij cds

vanaf 19 april zijn tv drenthe en zeeland in mpeg 4

Nu doet CDS weer hetzelfde met de tweede en derde kaart waar alleen het STB pakket op zit.

T/m de vorige maand was de extra kaart € 1.00

Deze maand is de tweede en derde kaart € 1.50 maar wordt er een korting gegeven van € 0.50 per kaart.

Over een x aantal maanden verdwijnt de korting en je betaalt meer zonder abonnementsverhoging.

Dus geen reden om op te zeggen.

Zo heeft vrijwel niemand in de gaten dat ze op deze slinkse manier het abonnement verhogen.

Hoe dan ook, ik krijg de regio zenders TV Nh niet meer fta, en dat was toch niet de bedoeling van deze zenders, ik heb een CD-basis en kan deze zenders dus niet meer zien, zonder extra te betalen ....:sad:

Ben benieuwd of daar nog een reactie op komt . . .

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan