Atr

G

goka

Allen,

Kan ik een ATR aanpassing doen en dit met een harde overwrite
naar een kaart sturen.
Vraag komt voort uit: Ik lees een kaart uit en merk dat een verlopen kaart een bijna identieke ATR heeft als een nieuwe werkende kaart.
Misschien iets voor Green Hornet om te beantwoorden?

bvd,
Goka

Het verschil tussen twee atr's is toch ruim 8 cijfers, het aantal combinaties dat daar mee mogelijk is dat zijn er veel maar dat snap jij ook wel. ;)

De rest van jou vraag kan ik niet beantwoorden...

Freggel ,
thanks, ik zal hier het uitlees voorbeeld geven en het betreft een
Irdeto1 vs Irdeto2:

xx xx xx xx xx AA xx BB CC Irdeto 1
xx xx xx xx xx AB xx BA BC Irdeto 2,

dus de hele string is identiek totaan de 4e hex vanaf achter gezien, daar waar op AA (33) staat, staat op AB (31), BB(34) en BA (32) en CC (9D) en BC(B0) als voorbeeld.
Het idee erachter: Als ik nu de kaart opdezelfde manier invul, behalve serial, wel met DATE00, Prov ID etc, zou dan zo'n "oude
?rdeto1 zich gaan gedragen als een Irdeto2?
Dat zou een mooie oplossing zijn voor meerdere apparaten binnen een familie.
Ik hoop dat het ons aan het denken zet, maar vooral ook hobbyen met de Phoenix, wat dat kan best nog wel wat die tool.
Goka

Het idee is idd leuk, zo ben ik ook met mijn seca2 kaartje bezig, de gegevens vergelijken met de ouwe, en proberen de gegevens van de nieuwe op de oude te krijgen, maar of het echt nut heeft?

Ik denk zelf dat je het meer moet zoeken in de dingen die nu beveiligd zijn, en niet de dingen die je zo kunrt zien.

Succes met wat je aan het proberen bent. ;)

Daar heb je helemaal niets aan!
De beveiliging zit niet in de Answer To Reset , en is niet zo belangrijk.
Als de ontvanger de ATR als geldig ziet is het goed.
Als je de atr zou veranderen van een oude irdeto kaart naar een van een nieuwe dan is het enige wat re gebeurt dat het irdeto versie nummer veranderd.
Het beeld blijft zoals het was alleen irdeto1.

Allen,

Het is juist andersom. Een ATR van een nieuwe kaart overbrengen op een "oude"Irdeto, de vraag is dan:
Zou zo'n "oude"kaart een gelijksoortige processor,/eprom hebben, en zou dan eventueel een update kunnen komen (toevallig) op zo'n kaart, want kwa prov.id, date00, date10 is alles hetzelfde als op de nieuwe, behalve de ATR en serial, maw
zoek dan de verschillen.
Voordeel bv: als je meerdere receivers in huis hebt, kun je ze toegankelijk maken voor ontvangst.

De feitelijke vraag was: kun je een ATR overschrijven?
een bijkomende vraag is: welke openingen zullen er ontstaan?
Ik weet het niet, moeten we testen, want meten is weten.
bvd voor jullie hulp, ik zal mijn bevindingen weergeven als het met ??n of ander progje zou lukken.

Goka

de atr laat alleen maar aan de ontvanger weten wat voor type kaart het is.

de ppua en serieel geven aan welke updates voor de kaart zijn.

ook al maak je die hetzelfde als de nieuwe kaart is nog de key waarover geupdate word en ook heel waarschijnlijk het algo wat gebruikt word anders dus klopt de signature van de update niet en word dus ook niet aangenomen.

als je daar niet aan wil kun je van je oude kaart de keys uitlezen in een emu zetten met de bijbehorende ppua en serieel, dan de atr van de nieuwe kaart gebruiken en kijken wat er gebeurt.

de atr veranderen van een kaart zal denk ik niet gaan omdat deze in de eprom van de kaarten zit en niet in de eeprom.

gr blokker

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan