back up van c schijf

H

hatz

wat is de simpelste manier om een copy van de c schijf te maken en terug te zetten zodat je met een schone installatie kunt beginnen.

gr hatz,

ook hier slaan wij ons weer door.

ik doe het met norton ghost 2004 , maar dan krijg je een image backup, kun je van alles proberen , lukt het niet terugzetten.

vergeet niet een bootflop te maken

Met Driveimage pro kun je een copie maken van de HD, zowel in image formaat alsook gewoon de HD compleet naar een andere HD copieeren in bestandsvorm zal ik maar zeggen.

Misschien een stomme vraag: is het niet mogelijk om je HD naar DVD te schrijven? Kun je wel dik 4 GB op kwijt!!

Kan wel, maar het overschrijven van de bootsector naar die dvd gaat je een probleem opleveren omdat het copie?ren van HD naar DVD niet op dezelfde manier gaat als van HD naar HD.
Wel zou je bijv. een image van de HD op de DVD kunnen zetten.
Je kunt waarschijnlijk ook een opstartbare DVD maken, weet ik niet zeker, maar het probleem daarna is om dan weer die opstartsector naar een HD teruggezet te krijgen.
Of je maakt gewoon 2 dvd's, eentje met het image en als je gewoon bij alle files wenst te kunnen, maak je een tweede met daarin gewoon een copie van de HD.
Gemakkelijk genoeg en een DVD kost toch zowat niets dus dat is best te doen.

Er kan dus veel, ligt er maar aan wat je wilt.:)

Snap ik niet:

Setup pc tegenwoordig:

C:\ paar GB
D:\ De rest....

Ghost:

(als in eerste reply) Kopie C: ==> D:\
Is ie groter dan 700 mb?
Fik je hem op DVD met je normale DvD fikker...
maak hem bootable met het programma ghost en klaar is klara.

Dus:
Bootable DVD +
Image.gho +
ghost.exe

Let op:
Je data (D:\) is veilig zolang je tijdens terugzetten, de image op je Cschijf zet (binnen de lijntjes die Ghost aangeeft)

Images met de huidige technologie zullen binnen 10 / 15 minuten volledig terug gezet worden....

Virus? gewoon image terugzetten ;)

begrijp er niet veel van , heb ghost 2004 , maak regelmatig backup

Mijn antwoord kwam door de onduidelijke vraagstelling. Je kunt op 2 manieren je HD naar een DVD schrijven, ik heb beide manieren uitgelegt en ook aangegeven dat het bij de manier waarbij de data zichtbaar is (dus geen ghost image) zo ongeveer niet kan om de backup weer incl. bootsector terug te zetten.

Ik snap dus niet wat je niet begrijpt wiltop.:)

De Big_G methode is een veel gebruikte methode. Alleen hebben veel mensen hun HD niet in partities verdeeld en zitten daarna met het probleem dat ze een 80 GB hd op een 4,3 GB DVD willen gaan backuppen ofzo.:biggrin:

dit bv

(als in eerste reply) Kopie C: ==> D:\
Is ie groter dan 700 mb?
Fik je hem op DVD met je normale DvD fikker...
maak hem bootable met het programma ghost en klaar is klara.

wat is fikker nou weer (of bedoelt hij gewoon schrijven of branden)

Typefout. Fikker had fikken moeten zijn. Fikken is een veelgebruikt synoniem voor branden.
Hij bedoelt dus inderdaad branden of schrijven.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan