Backup 7020

S

satkiiker

Ik heb mijn dreambox nu zo werken dat het bijna naar mijn zin is.

Nu wil ik een beetje gaan expirimenteren met andere images.
Wie kan mij vertellen of, en hoe ik een backup kan maken van mijn systeem zodat ik die terug kan zetten en alles weer normaal werkt?

Bvd Satkijker.

Bij een 7020 kun je hem ook nog op compaqflash of hoe heet zo'n kaartje backuppen, werkt prima.

dank jullie wel voor de reactie.
het programma flash wizard pro werkt hier niet op de 7020 ik weet niet of dat aan de image of de box ligt.
ik kan de box wel benaderen met bv wsftp pro.

@black tiger
kan ik de backup niet op de harde schijf (die in de box zit) zetten ipv het flash kaartje?
en zou je me kunnen vertellen hoe dat ongeveer zou moeten?

Satkijker.

Heb je gekeken of je ip adres van de dream nog hetzelfde is, dan hetgeen wat er wordt weergegeven bij flashwizzard?

Dan moet het normaal toch kunnen....

Ik weet trouwens niet of er eigenlijk nog andere progjes zijn die dat kunnen, wellicht iemand anders hier die een stukkie mee wil helpen.

ip adres is goed.
Ik kan de box wel benaderen via wsftp dus dan denk ik dat ik het goede ip adres te pakken heb.

Satkijker

De vraagstelling begint nu hier heel erg simpel, maar laat het nou ook eens in een simpele uitleg eindigen! ;)

Er wordt hier gevraagd naar hoe men een backup maakt met een 7020...

Ik zeg dus heel de tijd al tegen satkijker: neem flashwizzard pro! maar daar lukt het om 1 of andere reden niet mee, waar ligt dit aan en hoe los je het op? Dat is de vraag....

Ik ben dus alleen maar thuis in een 7000, dus ik weet het verschil niet, maar ik wil wel helpen, door antwoorden eruit te lokken, maar wat er ook gevraagd wordt, de antwoorden komen niet...

Ik heb dus vanmorgen met satkijker aan de telefoon gezeten hoe dit verder aangepakt moet worden maar wij weten het ook niet, maar zouden het wel oh zo graag weten, is het nou zo moeilijk om het even uit te leggen aan de mede sathobbyist hoe het moet?

Flashwizzard kan nog niet met de 7020 omgaan.
Ik heb wel het volgende om een backup op de hdd te maken.
Maar is de map struktuur vd 7020 wel gelijk aan die van een 7000?

Telnet auf die Dreambox machen und folgende Zeile am Prompt eintippen:

cat /dev/mtd/3 > /var/tmp/backup.img

Es wird ein Backup der kompletten Box in die Datei backup.img im Verzeichnis /var/tmp geschrieben.

Zum Zur?ckspielen muss folgendes gemacht werden:

Mit FTP die Datei backup.img in /var/tmp ablegen und dann per Telnet verbinden und folgende Befehle ausf?hren:

cd /var/tmp

eraseall /dev/mtd/3 && cp backup.img /dev/mtd/3

reboot

Avensis

Dat is dus niet gelukt.
Inmiddels heb ik een nieuwe image geistalleerd en hier zit de optie backup standaard in.
Nog niet geprobeerd.
Image loopt heel goed, met dank aan freggel en con sorte!

Satkijker.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan