backup

R

rattana

hallo,

ik heb eens ergens gelezen dat ik een backup kan maken van mijn schijf.
als het dan mis gaat schijf formateren en opstarten met diskette en backup terug plaatsen.

wat ik wil is dat ik alles wat ik nodig heb installeer (windows XP Pro, office XP en nog diverse programma's).
dan een backup maak en deze op een verborgen partitie zetten.

als ik dan weer eens moet formateren, dat ik dan de gehele backup terug kan zetten zonder weer alles te moeten installeren.

wie weet met welk programma ik dit kan ?.
of heeft er iemand betere ideeen ?.

BVD
Rattana

Er zijn eigenlijk 2 zeer goede programma's: Norton Ghost en Powerquest Drive Image
Ik gebruik zelf altijd norton en ben er tevreden maar hoor ook steeds meer goede verhalen over drive image!

Het voordeel van Powerquest Drive Image is dat je ook een bestandje kan restoren i.p.v. de gehele Images.
Volgens mij kan Norton dat nog steeds niet meer weet het niet zeker heb nog een oudere versie hier uit 2001.

@Nick_Nitro: Vanaf welke versie dan? Want met versie 6 kon het nog niet, toen was men nog gebonden aan hd's of partities voor het terugzetten. Althans als je van diskette opstart en dan ghost op diskette hebt staan.

Maar het zou best kunnen dat het met versie 7 wel kan ofzo, maar dan is het handig denk ik voor anderen als die ook weten vanaf welke versie Ghost dit beschikbaar is.

Of kan het al langer maar dan alleen vanuit een geinstalleerde ghost versie?

Alvast bedankt!

pqdi was ``gebruiksvriendellijker ``vond ik maar het probleem was dat als je een backup van win xp maakte met bv het office pakket en noem maar op dat de backup in de grootste compressie
verhouding het nog niet op een cd past .
nu schijnt norton nog een grotere compressie methode te gebruiken
dus ik denk dat dit wel lukt
en ga er maar van uit dat bijde programma`s gewoon goed zijn
maak alleen eerst even als je deze programma`s gebruikt een systeem disk met cdrom drivers

@Black Tiger: Ik weet niet juist vanaf welke versie maar zeker vanaf versie 7 ,met de Ghost explorer kan je files uit images extrakten of bijvoegen in de image

Oh dus vanaf een geinstalleerde versie dan, ik dacht al vanaf de ghost bootflop, ja dan zal hij dat ook wel vanaf 6 gekunt hebben die was ook al flink uitgebreid.

Thanks!

Met Norton Ghost 2003 kan het allemaal als je die installeert kan je zelfs wat nog niet kon een backup maken van een ntfs partitie of linux.

Wel kan ik aan bevelen dat je eerst alle update's binnen haald van norton ghost 2003 er zitten nog al wat bugs in .
En je kan nog steeds boot floppen maken om onder dos te kunnen werken .

En Powerquest Drive Image is ook erg makkelijk zeker als je aan de nieuwe versie kan komen ziet er erg gelikt uit .

gr,

Thewizzard

@musli

Pqdi is dat niet hetzelfde als driveimage? iedergeval in dos het zelfde commando.

Drive image 2002 geeft zelf aan of er een tweede cd nodig is en wordt het brandproces daar op aangepast.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan