BBC

S

Salu2

Hallo satmannen,

Eens kijken of iemand van jullie weet waarom ik hier vanuit zuid spanje de BBC's niet kan ontvangen. Heb eigenlijk alles wat op Astra 2d zit behalve de bbc one etc. In de hopperguide staat een andere freq. dan op lyngsat maar op beide freq. krijg ik niks. Zit toch met een erg strak afgerichte schotel van 1.20 en een 0.3 Db LNB. Op de freq. van BBC krijg ik gewoon helemaal geen signaal terwijl er hier mensen zijn met een 1 meter schotel wel signaal op de bbc krijgen. Nou heb ik me laten vertellen dat het aan de LNB kan liggen maar dat kan ik bijna niet geloven, met een 0.3 db zou het toch geen probleem hoeven te zijn?

Iemand suggesties? Wacht vol spannig.

Gr. Salu2

De transponders die gebruikt worden voor de BBC zijn centraal op

de UK gericht. Ontvangst in Zuid-Spanje is dan ook normaal niet mogelijk.

De juiste frequentie is trouwens :

10774/H/22000 5/6

Ik weet dat normaal gesproken ontvangst in zuid spanje niet mogelijk zou moeten zijn omdat de footprint op UK gericgt staat daar het niet dat het toch mogelijk is omdat zuid spanje gunstig licht. Vandaar ook dat de duizenden engelsen die hier wonen veel geluk hebben ten opzicht van de bijvoorbeeld in Alicante wonende engelsen want daar heb je een 2,5 meter schotel minimaal nodig. Maar daarom ook mijn vraag, want die engelsen hier hebben met een 1,0 meter schotel de BBC. Ik heb van astra 2d ook zo'n beetje alles wat er aan hangt maar het merkwaardige is GEEN BBC. Maar in ieder geval bedankt voor je reactie en ik probeer nog wel wat. Ik laat me niet zo maar uit het veld slaan, hihi.

Gr Salu2

Ja, het is gelukt. Ik heb ze. Wat er aan de hand was dat mijn strak uitgerichte schotel dus toch niet zo strak srond. Nu heb ik dus de BBC maar thor en sirius ben ik weer kwijt, daarna pakt ie wel weer de Hispasat en panamsat. Moraal van dit verhaal, ik moet de inklinatie wat aanpassen van mijn draaibare set. Hij stond net niet goed genoeg om de wat zwakkere freq. van de BBC's op te pakken.

Gr Salu2

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan