Beeld kwaliteit

B

BiG_G

Hallo,

Ik vroeg mij zo af, wanneer mag je verwachten dat je slechter beeld tot geen beeld meer kan hebben met slecht weer.

Ik heb een bisatelliet, en bij een redelijk buitje en erge donkere wolken is mijn beeld geblokt en slaat vaak vast.
Nu leven we in een regenachtig land en vroeg ik me zo af, is dit normaal?

Ik wil binnen afzienbare tijd de kabel eruit gooien, maar als ik dan geen beeld meer heb met regen....

Wat regen moet echt kunnen. Tenzij de schotel te klein is voor de gewenste satelliet. Een 60cm voor Astra/Hotbird moet ruim voldoende zijn.

Bij een echte stortbui wil bij mij ook wel eens even het beeld weg zijn. Maar dat is echt zeldzaam.

Meestal betekent het dat de schotel beter gericht moet worden. (Of de lnb zit niet op de juiste plek.) Zelf doe ik het met zo'n analoog satfindertje.

Uit de praktijk: Schotels afstellen gaat echt veeeeel beter wanneer het droog en windstil weer is ;)

Ik had al zo'n vermoeden dat het beter afgericht moest worden...

Thx...

Mijn shotel hangt aan een waterpas gestelde paal.
Met een levitatie van 25 graden.
de LNB's staan gelijk.

Is het beter de lnb van de astra iets hoger te doen tov de lnb voor de hotbird?

G

Kijk eens bij "Monoblock of 2 losse LNB's", in dat draadje wordt de positie van de lnb's besproken.

Maar nog even iets anders: Als alles goed is afgesteld, en het signaal blijft toch nog snel wegvallen bij wolken/regen, zou het ook nog mogelijk kunnen zijn dat er vocht in de lnb zit.

Ja, ik denk dat ik al een vermoeden heb.
Volgens mij raakt de "straal" net de toppen van de bomen.
Ik ga hem met een paar maanden op het dak plaatsen.
(hoewel ik hoogtevrees heb)

G

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan