In de week van 16 januari heeft CanalDigitaal een veiligheids-upgrade doorgevoerd op haar systemen. Al snel bleek dat de verouderde ASTON 1.03 CI modules na deze veiligheids-upgrade geen beeld meer vertoonden op enkele zenders. CanalDigitaal heeft toen besloten de veiligheidsmaatregel tijdelijk terug te draaien en het probleem te onderzoeken. Na contact met fabrikant ASTON is gebleken dat er op deze verouderde modules geen ondersteuning meer wordt verleend. Tevens kunnen deze modules niet voorzien worden van nieuwe software en kan de fabrikant dus geen oplossing bieden.
Volgens ASTON is de enige oplossing het vervangen van de modules met een nieuwere versie. Dit, voor de klanten vervelende probleem, benadrukt nogmaals de noodzaak tot verkoop en gebruik van CanalDigitaal goedgekeurde ontvangers en modules waarvoor een offici?le licentie en goedkeuring is verstrekt. Geen van de door ASTON geleverde modules beschikt over deze goedkeuring en problemen zoals met versie 1.03, kunnen dus niet uitgesloten worden.
Voor een overzicht van de door CanalDigitaal goedgekeurde ontvangers en modules klik hier.
CanalDigitaal zal begin februari de veiligheidsmaatregelen weer activeren, ditmaal blijvend. Hierdoor zullen er opnieuw problemen optreden met beelduitval bij genoemde modules. Klanten die met deze klacht contact opnemen met het callcenter van CanalDigitaal zullen doorverwezen worden naar hun leverancier.
[SIZE=-8]Bron: M-sat[/SIZE]
Volgens ASTON is de enige oplossing het vervangen van de modules met een nieuwere versie. Dit, voor de klanten vervelende probleem, benadrukt nogmaals de noodzaak tot verkoop en gebruik van CanalDigitaal goedgekeurde ontvangers en modules waarvoor een offici?le licentie en goedkeuring is verstrekt. Geen van de door ASTON geleverde modules beschikt over deze goedkeuring en problemen zoals met versie 1.03, kunnen dus niet uitgesloten worden.
Voor een overzicht van de door CanalDigitaal goedgekeurde ontvangers en modules klik hier.
CanalDigitaal zal begin februari de veiligheidsmaatregelen weer activeren, ditmaal blijvend. Hierdoor zullen er opnieuw problemen optreden met beelduitval bij genoemde modules. Klanten die met deze klacht contact opnemen met het callcenter van CanalDigitaal zullen doorverwezen worden naar hun leverancier.
[SIZE=-8]Bron: M-sat[/SIZE]