beginned groentje

A

aziez

hoi

ik ben egt een beginnend groentje ik heb bij vrienden een sattelliet systeem gezien en zou er ook een graag willen hebben probleem is echter dat ze me niet kunnen uit leggen wat ik nodig heb want ze zechen turkse zenders is anders dan dan de surinaamse/india zenders die ik zou willen ontvangen

na paar winkels en internet site te bezoeken en niet wijzer te worden

ben ik hier beland ik heb het topic ; Hoe stel je vragen naar welke apparatuur aan te schaffen. zo goed mogelijk door proberen te lezen en hoop dat jullie me kunnen helpen zodat ik geen miskoop koopt

wat apparatuur zou moete kunne

internet aansluiting (is mij verteldt)

schotel aansluiting (is mij ook verteld)

hdmi aansluiting voor in de toekomst bij een hd lcd tv

ik zou er graag mee willen opnemen 320gb ongeveer ( mij is verteld over een dubbele tuner )

epg / PVR Twin

liefste ook iets van een usb aan sluiting

wat ik wil ontvangen is zenders uit

india

suriname

en nederlandse zenders

ik weet niet of het gedecodeerd zenders ofzo zijn maar ik wil ze graag ontvangen

over uit breiding hoefdt niet van eerst van me zolang ik de zenders heb is goed

wie weet wat zou ik in de toekomst wat uitbrijden als ik meer van af weet

en als ik meer wil

budget is geen probleem maar moet niet over de duizend euro`s gaan

handig ben ik wel kan wel met een computer over weg maar zou niet

weten wat ik met een computer en ontvanger kan doen

ik heb absolut geen ervaring wel bij mensen advies gevraagd

(aleen is alles precies het tegen over gestelde wat de ander zij

dus is heel verwarrend voor me)

buitelandse taalen zijn geen probleem voor me

een vriend zou het schotel voor me in mijn tuin monteren

ik hoop dat jullie me zouden kunnen helpen

alvat hartelijk bedankt alvast

Hoi Aziez, laat ik beginnen met je welkom te heten op Satellite Fun.

Het is al heel mooi dat je begonnen bent met lezen, met name het onderwerp wat omschrijft hoe je het beste een vraag kunt stellen omtrent de aanschaf van nieuwe apparatuur. Wat dat betreft alvast een compliment.

Ik moet echter mijn collega's aankijken of wat jij vraagt wel mogelijk is, want ik twijfel er zwaar aan of er wel Surinaamse zenders in Nederland via satelliet te ontvangen zijn. Dit gezien het feit dat Suriname in het Caribisch gebied ligt en niet binnen bereik van de footprints van de Europese satellieten.

Wat je dan nodig hebt is een satelliet die het signaal doorstuurt, hetgeen volgens mij wel gebeurt voor enkele Indiase zenders via hotbird (zou even voor de zekerheid opgezocht moeten worden).

Voor de aanschaf van een schotel, met name de grootte is het belangrijk om te weten welke satellieten je moet ontvangen, daarom wacht ik even op wat andere gebruikers en/of collega's kunnen vertellen over de zenders die je wilt ontvangen.

Door de eisen die je aan de ontvanger stelt is het aantal mogelijkheden een stuk beperkter, want niet elke ontvanger heeft een netwerk aansluiting, maar dat mag de pret niet drukken, want er blijft nog genoeg kwalitatiefs over.

Waar ik in elk geval niet aan zou beginnen (mede gezien je budget) is de Dreambox 8000 aangezien deze met name momenteel gewoon nog te duur is voor wat hij levert als je hem afzet tegen gelijkwaardige ontvangers.

hoi black tiger

bedankt voor het snel reageren

ik ben vergeten te zechen de surinaamse zenders is niet de must have bij mij

gaad mij liefer om de indiaase zenders de surinaamse zenders zou ik er wel graag bij willen hebben als de mogelijkheid er is

in de winkels waar ik ben geweest zijden ze tegen me(als ik ondank de taal barrier`s van de verkopers snap) om zenders uit india te ontvangen heb ik 4 statelliten nodig met internet aansluiting om de zenders te kunnen ontvangen maar ben vergeten te vragen wel van welke maat schotel ik nodig dan zou hebben

en de eisen die ik stel aan de ontvanger komt omdat ik een raare gewoonte heb zal vlug uitleggen als ik wat appraatuur aanschaft dan wil ik het zech maar van de marktleider fabriekant hebben goeie kwalieteit klaar voor de komende 5 a 8 jaar techniek goeie prijs

en niet dat ik om de anderhalf jaar een andere moet hebben

en budget mag overschreden daarom als de argumenten goed zijn

Ja zoals @Black Tiger al schreef zenders uit Suriname zijn hier niet te ontvangen uit India wel ook niet zo geweldig veel en ze zitten inderdaad op verschillende satellieten maar vaak zijn het dezelfde zenders dat zijn B4U movies en Zee TV en Zee cinema.

Probleem is dat deze zenders allemaal gecodeerd zijn misschien is de netwerkaansluiting daar voor bruikbaar daar ben ik niet zo goed mee op de hoogte.

Je kunt dan een schotel nemen voor 4 satellieten met 4 lnb's gericht op de verschillende satellieten met een disqC switch er tussen om te schakelen tussen de satellieten.

De meest voor de hand liggende opstelling is dan om het op één schotel te ontvangen,

Hotbird op 13 oost Hindi zenders

Astra1 op 19.2 oost Nederlandse zenders

Astra3 op 23.5 oost Nederlandse zenders

Astra2 Eurobird 1 28.2 oost en 28.5 oost Hindi zenders

Dat kan op een schotel kleiner dan 1 meter dus je hoeft geen enorme schotel te hebben.

Ook kun je natuurlijk een schotel met motor nemen een disqc motor kost tussen de 60-100 euro en je kunt mits je vrij zicht hebt dus geen bomen of andere obstakels een 20-30 satellieten ontvangen met een schotel ook van ongeveer 1meter.

Het afstellen van een motor is wel een secuur klusje maar ja evenals 4 lnb's op vier satellieten uitrichten.

Als je bij http://nl.kingofsat.net/search.php bij uitgebreid zoeken bij language even Hindi of India invult kun je zien welke zenders op welke satellieten zitten.

Ja verder zijn er nogal wat twin ontvangers maar die met netwerkaansluiting draaien bijna allemaal op linux dus hopelijk heb je daar wat handigheid in ook al omdat er HDMI op moet zitten.

Dan zou ik zeggen gebruik Google eens en kijk eens naar de:

Rebox 9000

AZbox Premium

IP box 9000

Vantage HD 8000

Dit zijn ontvangers die allemaal HD zenders kunnen ontvangen daarom zit de HDMI aansluiting er op.:biggrin:

Voor wat betreft de schotel zou ik ook niet te klein gaan. Bij een draaibare zou ik toch eentje van 1 meter nemen. Voor meerdere satellieten is een 80 of 88 cm wel handig.

Mijn persoonlijk advies zou een Triax schotel zijn, niet die lichte maar die donkere, die zijn namelijk gegalvaniseerd en dus van betere kwaliteit.

Diseqc motors zijn er al vanaf 50 euro.

De door Aart44 genoemde ontvangers zijn zeer goede alternatieven. Of er op de Vantage 8000 een netwerk aansluiting zit weet ik niet zeker, maar het leuke is dat er in onze Kletspraat sectie een stuk staat geschreven van L. Oosterhoff met zijn ervaringen met de Vantage ontvanger.

De andere genoemde ontvangers zijn overigens ook uitstekend en in elk geval een stuk goedkoper dan de eerder genoemde veel te dure Dreambox 8000.

ik heb de ontvangers en schotels opgezocht en vond ze wel mooi en goed enzo

maar de ipbox 9000 ontvanger en de visiosat schottel vond ik wel mooi

heb hier onder die links er van en een van een paar andere schotells waar men intressen in viel

over de diseq motor ben ik niet goed uit wat jullie er mee bedoelen

bedoelen jullie een stekker doosje mee of de schotel draaibaar te maken

IP box 9000

{link verwijderd}

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO

{link verwijderd}

Technisat Multytenne TWIN

{link verwijderd}

Triax TDS schotelantenne diameter 88cm antraciet RAL 7016

{link verwijderd}

bedankt voor jullie snelle reactie`s

en jullie vriendelijke hulp

groet aziez

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 18:56 uur ----------

ik heb op gezocht de

AB IPBox 9000HD Plus (Rev.2)

en de

Vantage HD 8000 TS Twin PVR

zijn bijde met internet aan sluitingen en

mijn vraag is welke is beste van die 2

als ik vragen mag

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 19:08 uur ----------

ik weet wel dat de ipbox 9000hd

linux besturing heefdt en

vantage 8000hd

heefdt dat aleen volgens mij niet

en wat is dan het verschill

Laatst bewerkt:
Hoi aziez.

Zoals je misschien al gezien hebt, heb ik de links verwijderd.

Het waren namelijk links naar een commerciële site (telkens de betreffende pagina van dezelfde webshop zelfs), en das niet toegestaan.

De schotels:

De Visiosat is een schotel die vergelijkbaar is met een 60 centimeter schotel, maar dan wel eentje voor 4 satellieten tegelijk (daar is ie speciaal voor gemaakt).

De Multytenne is een 45 centimeter schoteltje met een speciale kop ervoor.

Die 45 centimeter zorgt ervoor dat je sneller het beeld kwijt bent bij slecht weer.

Toch zijn de gebruikers van deze schotels er over het algemeen goed over te spreken.

Hij is alleen maar te gebruiken voor de opgegeven satellieten, en je moet dus opletten dat dat ook degenen zijn die jij wil ontvangen.

De triax word wel vaker gebruikt voor meerdere satellieten, maar wanneer je 4 satellieten binnen 20 graden wil ontvangen, moet je wel oppassen dat de ontvangstkoppen niet in de knoop (tegen elkaar) komen.

De IPbox heeft inderdaad linux besturing en er zijn ook meerdere varianten software op te zetten.

Maar deze ontvangers zijn (helaas) nog niet helemaal klaar wat die software betreft.

Daarom zijn het echte hobby ontvangers: meer om de uitdaging er beeld op te krijgen dan om gewoon te kijken.

De Vantage is wat dat betreft verder ontwikkeld, das wel een "kijkdoos".

Daar zijn ook alternatieve softwares voor te vinden dus ook wat dat betreft is er nog te hobbyen.

Als je er plezier aan hebt om te experimenteren, dan is zo'n IPbox dus wel wat, wil je gewoon kijken dan eerder de Vantage.

Zelf heb ik wel een IPbox, de Vantage ken ik alleen van het enthousiasme dat onze gebruiker l.oosterhoff er op ons board over heeft tentoongesteld.

ik zal kijken voor de

vantage 9000 ontvanger

en de viseosat schottel

bedankt voor jullie hulp ik ben een

stuk wijser en verder gekomen enzv.

m.v.g

aziez

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan