Beginnersvraag

G

Gonny

Misschien een domme vraag: Ik heb een Irdeto ontvanger (Grundig) en een Seca 2 (Echostar).
Is het mogelijk om beide ontvangers aan te sluiten op 1 schotel?
Zo ja, hoe gaat dat en wat heb ik daarvoor nodig?

Ja hoor....neem een twin LNB. 1 kabel naar je Grundig en de andere naar je echostar. Dan heb je 2 gescheiden systemen.

Greetz van de Satrat

als de echostar een uitgang heeft (dat hebben de meeste seca bakken) dan kun je daar de irdeto ontvanger op aansluiten.

zolang je alleen naar de nederlandse kanalen kijkt (die zitten allemaal horizontaal) kun je dan met allebij de ontvangers verschillende netten kijken.

gr blokker

Gaat het dan als volgt:
De kabel van de schotel op LNB in van de Echostar
Met een soort "verlengsnoertje" via de "LNB uit" van de Echostar naar de LNB in van de Grundig?

Of bestaat er (net als bij de kabelaansluiting thuis) een soort splitter die ik kan gebruiken.

Met een twin LNB moeten we dus een 2e kabel trekken en dat is nogal lastig bij ons.

Er is maar 1 TV, het is niet de bedoeling dat er tegelijkertijd naar 2 ontvangers wordt gekeken, maar afwisselend want wat Irdeto heeft ontbreekt bij Seca

ja lnb aan de seca dan kabeltje van lnb uitgang seca naar lnb ingang irdeto.

als ik het goed hob neemt de irdeto het sturen van de lnb zelfs over als je de seca doos uit zet.

gr blokker

Bij Gonny niet het geval, maar stel:
beide ontvangers aangesloten als omschreven en beide gelijktijdig aan,
geeft dat niet een overspanning op de lnb zodat deze eerder afsterft?

Even uppen omdat ik graag reactie wil.

Wie o wie weet het?
Bedankt.

Mokum1 dan moet je de vraag toch wat duidelijker maken.

je zegt zelf al bij gonny niet het geval, maar in welk geval bedoel je dan wel?

gr blokker

Hallo Mokum1.

Nee de ontvanger die het eerste is aangesloten krijgt het signaal.

De andere doet dan niets, volgens mij.

Greez sat4ever,

Originally posted by Gonny

Er is maar 1 TV, het is niet de bedoeling dat er tegelijkertijd naar 2 ontvangers wordt gekeken, maar afwisselend want wat Irdeto heeft ontbreekt bij Seca

Dit bedoelde ik met "bij gonny niet het geval"

Het gaat er dus om als er 2 ontvangers doorgelust zijn en GELIJKTIJDIG aanstaan op 2 tv's krijgt de lnb dan niet op zijn kl.ten door een dubbele spanning?

Thnx.

Dit is een posting van mij op een bevriend board. Ik had 2 ontvangers op 1 diseqc-motor aangesloten :o

Ik heb net de test gedaan:

Humax als eerste ontvanger en dan met LNB out naar LNB in van de tweede ontvanger.
Humax stond op een kanaal van Hispasat en een tweede ontvanger stond op een kanaal van Sirius. Om niet afgeleid te worden tijdens mijn onderzoek heb ik niet voor Ticket XX en niet voor taquilla XX gekozen :biggrin:
Beide ontvangers met diseqc 1.2 op om de motor te laten draaien. Zet ik alleen de Humax op dan draait hij naar Hispasat. Zet ik de Humax af en dan die andere weer op dan draait hij naar Sirius.
Zet ik de Humax op terwijl de andere ontvanger ook opstond dan draait hij weer naar Hispasat. Zet ik de Humax weer af, dan draait hij niet. Ook niet als ik zap (op de tweede ontvanger uiteraard ;) ). Enkel als ik de tweede ontvanger afzet en weer opzet draait de schotel naar Sirius toe.

Hallo Mokum1.

kijk een van de twee moet een doorlus mogelijkheid hebben

anders gaat het niet.

Je zit met ontvanger 1 die de doorlus mogelijkheid heeft te kijken.

Nu zet je ontvanger 1 uit en kijk je met de doorgeluste kabel

ontvanger 2.

Zet je nu bijde ontvangers aan dan krijgt ontvanger 1 het signaal,

en ontvanger 2 krijgt dan niets tot je ontvanger 1 uit zet.

Greez sat4ever.

als de ontvanger geen doorlus mogelijk heeft dan heb je ook nog wel splitters (niet echt de ideale oplossing,maar ja het kan)deze laten ook alleen maar het gelijk signaal van een van de twee ontvangers door, dus hierbij geeft er maar een ontvanger spanning naar de lnb en deze ene onvanger bepaald ook horizontaal/vertikaal.

gr blokker

dank voor de antwoorden.
Hier kan ik iets mee.
Thnx en tot de 14-e

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan