Belachelijk prijsbeleid staatsloterij

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
796
Punten
113
Leeftijd
74
1 juli prijs
30 jaar lang 10000? netto per maand.
Je zult maar winnen en 85 jaar zijn moet je nog 30 jaar doorleven.

Belachelijke prijzen  :pfff:

Wordt eens tijd dat die loterijen meer prijzen uitdeeld van max 1 miljoen.
Maak je meer mensen gelukkig en minder schooiers aan de deur van zo'n mega bedrag winnaar.

Maar als ik win ................ Feest voor heel duck.

Het blijkt dat bij overlijden het restant in een keer overgemaakt wordt naar de naastbestaanden.
Gvd moet je steeds je naastbestaanden in de gaten houden......

Dit heb ik al eens een keer aangegeven bij de staatsloterij; nooit antwoord op gehad.
Vroeg ooit een op mijn werk: Wat heb je liever: Een kans op 10 miljoen of 10 kansen op 1 miljoen
Iedereen natuurlijk: 10 kansen op 1 miljoen, maar ja als de jackpot oploopt, rent iedereen als een dolle stier naar de winkel om een lot te kopen.
En dat weten ze natuurlijk drommels goed bij de staatsloterij, dus er zal wel niets veranderen.
Koop zelf alleen nog maar een vijfje, want het prijzenpakket is danig ingeslonken om de jackpot maar te kunnen vullen.
En mocht ik een prijs winnen van 15 miljoen, dan ben ik met 3 miljoen ook wel tevreden.

Hier dezelfde gedachtes, ik speel al bijna 40 jaar iedere maand mee, vroeger had je nog een beetje winst, maar tegenwoordig meer keer ?0,- dan een beetje...

Geef mij idd ook maar wat kleinere en meer prijzen uit de pot.

Van mij mag het ook best minder zijn. M'n moeder heeft ook vele jaren meegedaan, geen 40 zoals freggel1 maar veel zal het niet schelen. Af en toe won ze eens de kostprijs van een lot terug, wat toen nog 25 gulden was.
En 1x een "grote" prijs, 500 of 1000 gulden. Weet het niet meer, voor de rest nooit zoals de meesten.

Wat dit soort loterijen moet doen, waar ze mee moeten beginnen is de prijzenpot kleiner maken en dan alleen trekken uit loten die daadwerkelijk meedoen en niet uit alle loten die uitgegeven zijn. Dan hebben ook meer mensen een kans. Dat is met name fijn voor mensen die al zoveel jaar meespelen.
Had je dat geld elke maand opzij gelegd freggel1, had je inmiddels ook al zo'n beetje een jackpot bij elkaar gespaard. :biggrin:

Hier spreekt een ervaringsdeskundige (kuch)
Ergens halverwege de jaren 80 kocht ik een heel lot waar een prijs van 25.000 gulden op viel.
Klein maar niet onbelangrijk detail: Het lot was niet voor mij, maar voor een collega.

Maar goed, toen kon je nog een mooie prijs winnen als je alleen 5 cijfers goed had, dat is dus een kans van 1 op 100.000.
Tegenwoordig kun je "slechts" een prijs van 10.000 euro winnen , maar dan moet je niet alleen 5 cijfers goed hebben, maar ook nog eens 2 letters.
Nou hoe groot die kans is, kan ik niet eens uitrekenen. Ik denk iets van 2 in de 26de macht of zoiets.
En dan moet je ook nog die 1 op 100.00 d'r in breien. Gaat mijn algebra kennis te boven.
In ieder geval zo'n  minimale kans op een leuke prijs, dus vandaar dat ik tegenwoordig slechts nog ??n vijfje koop. (? 3 euro)
En dan storten ze 1 euro op je rekening als je de kleinste prijs wint en dat overkomt mij regelmatig.

@Bt Daar is de staatsloterij na rechtszaken mee gestopt, doen alleen verkochte loten mee in de trekking.
Is nog een speciale trekking voor gedupeerden geweest.

Wat BT hier op het laatst zegt........ Je zou het iedere maand opzij hebben gelegd.
Of nog leuker zet het op Bitcoins, als je mee doet met de staatsloterij, hou je van een gokje of niet!

Ik hou van een gokje Nummer10, maar tegenwoordig is het meer keer ?0,- dan dat ik winst heb...

@Bt Daar is de staatsloterij na rechtszaken mee gestopt, doen alleen verkochte loten mee in de trekking.
Is nog een speciale trekking voor gedupeerden geweest.
Dat klopt, daar heb ik ook nog aan meegedaan. Maar met die trekking scheen ook iets niet 100% te zijn geweest hoorde of las ik ergens in 't nieuws.
Ik werd even op 't verkeerde been gezet omdat de uitspraak er om ging dat de gedupeerden hierover niet geinformeerd werden in een bepaalde periode. Schijnbaar mag het wel als men wel geinformeerd wordt, maar hebben ze besloten dat niet te doen. Verstandig, want dan zouden hopen mensen niet meer meedoen.

Toch als ik zo van die prijzen lees... Liever in 1x m'n prijs. Ze kunnen niet garanderen dat ze nog zo lang bestaan en dus ook kunnen uitkeren. Daarnaast als ik in m'n omgeving kijk en er doen nu alleen nog verkochte loten mee, verbaas ik me er nog steeds over dat geen hond iets wint.:(

Gisteren was de 1 Juli-trekking, ik had 2 straatjes 5-jes, en 1 heel lot... 

Buiten de vaste eindcijfers totaal g??n prijs.  :pfff:

Ik heb echt echt mazzel.

10 jaar lang 1? per jaar belastingvrij??????????

Mazzelpik!

De duivel schijt nou altijd op de grote hoop!  :devil:

Ja gisteren ook bij een vriend van me. Ook in de prijzen gevallen. Hij had 7,50 gewonnen. :biggrin:

Ja, ik kan ook weer 1,50 euro tegemoet zien op mijn rekening. Heb wel 3 euro betaald, maar toch.
@Matrix Mag je dat in een keer uitgeven of moet je 't opsparen?

Als ik win, dan krijgen jullie ook allemaal wat van mij!!

...een verhuiskaartje naar een vaag adres :biggrin:

Duh leuk, ik heb ook niets gewonnen maar toch gekregen.
Kennis had een uitstapje naar keuze gewonnen. Kun je gratis met 4 personen ergens naar toe. Dierentuin of zo. Postcode loterij. Achja, ook weer beter dan niks.

Yes alweer een topprijs van de Postcode Loterij gewonnen.

Een heuse appeltaart op te halen bij de HEMA

Hehe eindelijk weer eens een mazzeltje in de staatsloterij 1300?ct

Ikke deze keer ?20,- ...

Jippie!!!!

W??r ?30,- VERLOREN!!!  :pfff:

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan