Belangrijk nieuws: Betreffende card sharing installaties

aart44

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
44
Punten
48
Leeftijd
80
CanalDigitaal zal in het vierde kwartaal van 2010 starten met een project om card sharing te beperken. Dit heeft tot doel misbruik van smartcards op grote schaal te voorkomen. Voor de consumenten markt zal deze aanpassing weinig tot geen gevolgen hebben maar voor zakelijke klanten kan dit, afhankelijk van de technische infrastructuur, tot problemen leiden.

Uit onze informatie blijkt dat bepaalde ondernemingen gebruik maken van een systeem waarbij problemen zullen ontstaan als card sharing zonder aanpassing wordt doorgevoerd. Wij hebben speciale smartcards voor de zakelijke markt laten maken die het mogelijk maken om meerdere kanalen toch via één smartcard te verwerken. Hierdoor hoeven er geen aanpassingen in de technische infrastructuur te worden aangebracht. Het vereist echter wel een omwisseling van de oude smartcards met deze speciale smartcards voor de zakelijke markt.

Heeft u een systeem waarbij gebruik wordt gemaakt van card sharing, neem dan contact op met CanalDigitaal. Ook als u niet zeker weet of uw systeem gebruik maakt van card sharing kunt u bij ons verdere informatie krijgen. Wij zijn van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 – 16.00 uur te bereiken op onderstaand telefoonnummer.

CanalDigitaal afdeling zakelijk: 035-6555678

Bron: Canal Digitaal

Laatst bewerkt door een moderator:
Interessant. Daarmee is overigens meteen door Canal Digitaal toegegeven dat interne cardsharing dus inderdaad niet illegaal is en met name wordt toegepast in de zakelijk markt. Ik neem aan hotels en zo?

In elk geval zijn er ook officiele dealers geweest die met medeweten van Canal Digitaal apparaatjes hebben verkocht aan particulieren voor interne cardsharing.

Ben wel benieuwd wat ze gaan proberen, want aankondigingen van maatregelen hebben we al meermaals van genoemd bedrijf mogen horen.:)

De techneuten in de CS scene zullen ongetwijfeld wel weer wat verzinnen om dit ook weer te omzeilen, de omwisseling naar Mediaguard3 moest hier ook al op inspelen en dat is uiteindelijk op een fiasco uitgelopen

M.i. zal het er weer op uitdraaien dat de cosumenten hier weer last van gaan krijgen.

Wat hierna zal volgen is de oude strategie van deze club om weer met een "gecertificeerde" ontvanger te komen zodat de consument weer geld uit de zak geklopt wordt.

Diit is gewoon via een zijdeur proberen om de niet gecertificeerde ontvangers uit te faseren zodat CD haar machtspositie kan verstevigen.

Zoals BT al aangeeft eerst zien dan geloven.

De nodige problemen zijn een maand of wat al aan de orde geweest, dat was in de periode dat de hele zaak FTA was, kan je nagaan hoelang ze hier al mee aan het prutsen zijn.

Ik heb begrepen dat de oplossing al voorhanden is en dat die voornamelijk in een verbeterde cache-functie gezocht moet worden, ook gaan er geruchten over een NP share-server, de tijd zal het leren ;)

In elk geval slaan ze de plank finaal mis, het gaat er uiteindelijk om om de pay-servers tegen te werken, die zullen gaan inversteren in een paar kaartjes meer en de zaak op hun server gaan cachen, desnoods voor ieder kanaal een kaart, dan kunnen die met gemak 2000 gebruikers aan.

Voor degene die een PVR hebben (zoals ik) kan het problemen geven indien je één of meer opname('s) hebt lopen en direct wil kijken.

PVR's zoals Topfield ed. hebben er geen last van, die nemen namelijk de uitzending gecodeerd op.

Inmiddels zijn er ook al kaart omruil "aanbiedingen" voor mensen met een seca2 kaart die alleen publieke zenders krijgen.

Men kan dan de kaart ruilen voor een kaart waar je de 3 publieke zenders ook mee in HD kunt kijken. Kosten 39 euro.

Of je kunt dan weer een basispakket nemen, verder niet omschreven in de aanbieding van de email, de kaart kost dan 15 euro maar je gaat dan wel weer een jaar abonnement aan. Er staat echter ook wederom niet bij hoeveel je dan per maand moet gaan betalen (9,95 per maand) hetgeen de foute indruk wekt dat je alleen die 15 euro voor dat jaar kwijt zou zijn.

Natuurlijk kan er ook "gratis" geruild worden, moet je wel even een volledig pakket afnamen voor een nog groter bedrag per maand.

Blijven dus alleen de mensen over met een niet-HD seca2 kaart dus die zal vermoedelijk in de loop van komend jaar ook wel eens gaan komen te vervallen lijkt me.

Helpen zal het echter niet zoals Techt al aangaf.:)

Zoals ik al aangaf, volgens mij blijft het voor CD achter de feiten aan lopen, want het zou me niets verbazen als de cccam bakkers hier ook weer iets op gaan vinden en bij een release van een niewe versie cccam dit probleem ook weer getackled hebben.

Dit is in het verleden al vaker vertoond .

Ben echt benieuwd hoe deze soap af gaat lopen.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan