Belevenissen Bij De Helpdesk

crazymotha

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
2.322
Waarderingsscore
0
Punten
36
Leeftijd
68
BELEVENISSEN BIJ DE HELPDESK


Helpdesk:"Wat voor computer heeft u?"
Vrouwelijke klant: "Een witte."
-----------------------------------------------------------------------
Hallo met Celine hier: "Ik krijg mijn diskette er niet uit."
Helpdesk:"Heeft u al geprobeerd op het knopje te drukken?"
Klant:"Ja, ja hoor, hij komt er echt niet uit."
Helpdesk:"Dat is niet zo mooi. Wel, ik maak er een melding..."
Klant:"Neen...wacht...ik zie het al...ik had de diskette er nog niet ingedaan...hij ligt op mijn bureau...sorry..."
-----------------------------------------------------------------------
Helpdesk: Klik op het icoontje van 'mijn computer' aan de linkerkant van het scherm."
Klant: "Bedoel je links voor jou of links voor mij?"
-----------------------------------------------------------------------
Helpdesk: "Goedendag. Hoe kan ik u helpen?"
Mannelijke klant: "Hallo...ik kan niet printen."
Helpdesk: "Wilt u voor mij even op de startknop drukken en...
Klant: "Nu moet je goed luisteren. Niet meteen zo technisch doen. Ik ben verdomme Bill Gates niet!"
-----------------------------------------------------------------------
"Met Martha, goeiemiddag ": "Ik kan niet printen. Iedere keer dat ik het probeer zegt hij: "Can 't find printer". Ik heb de printer zelfs opgetild en voor de monitor neergezet, maar de computer zegt nog steeds dat hij hem niet kan vinden."
-----------------------------------------------------------------------
Klant: "Ik wil in het rood printen, maar het lukt niet."
Helpdesk: "Heb je wel een kleurenprinter?"
Klant: "Aaaah....................dank je."
-----------------------------------------------------------------------
Helpdesk: "Wat staat er nu op uw monitor, mevrouw?"
Klant: "Een pluche knuffelbeestje dat mijn vriendje voor me gekocht heeft in de supermarkt."
-----------------------------------------------------------------------
Helpdesk: "En dan toetst u nu F 8."
Klant: "Hij doet het niet."
Helpdesk: "Wat heeft u precies gedaan?"
Klant: "Ik heb acht keer op de F-toets gedrukt zoals je zei, maar er gebeurt niks."
-----------------------------------------------------------------------
Klant: "Mijn toetsenbord doet het niet meer."
Helpdesk: "Weet u zeker dat het ingeplugd zit in de computer?"
Klant: "Nee. Ik kan niet achter de computer komen."
Helpdesk: "Pak uw toetsenbord op en loop tien meter naar achteren."
Klant: "Ok?."
Helpdesk: "Kwam het toetsenbord met u mee?"
Klant: "Ja."
Helpdesk: "Dat toetsenbord is dus niet ingeplugd. Staat er misschien nog een ander toetsenbord?"
Klant: "Ja...er staat hier nog eentje. Ah...die doet het wel!"
-----------------------------------------------------------------------
Helpdesk: "Uw wachtwoord is een kleine a van appel, een hoofdletter V als in Victor, het nummer 7."
Klant: "Is dat een hoofdletter 7?"
-----------------------------------------------------------------------
Een klant kon geen verbinding maken met het Internet.
Helpdesk: "Weet u zeker dat u het juiste wachtwoord gebruikt?"
Klant: "Ja, dat weet ik zeker. Ik heb het een collega zien doen."
Helpdesk: "Kunt u mij zeggen welk wachtwoord dat was?"
Klant: "Vijf sterretjes."
-----------------------------------------------------------------------
Helpdesk: "Welk antivirus programma gebruikt u?"
Klant: "Netscape."
Helpdesk: "Dat is geen antivirus programma"
Klant: "Oh, sorry...Internet Explorer."
-----------------------------------------------------------------------
Klant: "Ik heb een groot probleem. Een vriend van mij heeft een screensaver op mijn computer gezet, maar iedere keer dat ik de muis beweeg, gaat hij weg!"
-----------------------------------------------------------------------
Helpdesk: "Met Microsoft Tech. Support, kan ik u helpen?"
Oude vrouw: "Goedemiddag! Ik heb nu al vier uur op jullie zitten wachten!
Kunnen jullie me alstublieft zeggen hoe lang het duurt voor jullie me helpen?"
Helpdesk: "Uhh..? Pardon, ik snap het probleem niet helemaal."
Oude vrouw: "Ik heb zitten werken in Word en ik heb meer dan vier uur geleden de helptoets al ingedrukt. Kun je me zeggen wanneer jullie nu eindelijk komen?"
----------------------------------------------------------------------
Helpdesk: "Hoe kan ik je helpen?"
Klant: "Ik ben mijn eerste e-mail aan het schrijven."
Helpdesk: "OK, en wat is het probleem?"
Klant: "Wel, ik krijg wel de letter a, maar hoe zet ik er nu een rondje omheen?
---------------------------------------------------------------------------------
Helpdesk: waarmee kan ik U helpen
Klant: zie niets op mijn monitor!!
Helpdesk : zit u achter U computer ?
Klant : nee!!
Helpdesk : ga achter U computer zitten.
Klant: OK
Helpdesk ; wat ziet U nu ?
Klant: Allemaal kabels!!
 
Alsof de helpdesk de intelligentste mensen aangenomen hebben.

Wat dacht je van het volgende wat mij overkomen is

Ik heb een ADSL verbinding en die liet het afweten.

Ik bel dus op naar de helpdesk en die begint zijn standaard vraagjes te stellen.

Tot het moment de deskundige vroeg of ik alleen de ADSL modem op de telefoon lijn wilde aansluiten. "Gekke Henkie" zei ik en vroeg of hij mij terug wilde bellen ??

Ow ja uh dom van me maar het staat hie op het formulier wat nu??

Ik zei het probleem ligt niet bij mij maar bij jullie los maar op.

Een uurtje later belde hij terug dat probleem verholpen was technische storing.
 
Laatst had ik wat problemen met mijn computer, dus belde ik Martin, de computerman.
Martin kwam langs en drukte op een paar toetsen en het probleem was meteen opgelost.
Omdat hij snel klaar was, schreef hij een minimale rekening uit.
Toen hij zijn jas aantrok, kon ik het niet nalaten om te vragen : "Wat was nu het probleem ???"
Hij antwoordde : "Het was een ID honderd T probleem."


Ik wilde niet te dom overkomen, dus vroeg ik : "Ahhhh, een ID honderd T probleem.
Wat is dat dan, in het geval het nog een keertje optreed ?"


Martin grinnikte ... "Heb je nog nooit gehoord van een ID honderd T fout?"
"Mmmmm, nee...." antwoordde ik.
"Schrijf het maar op, zei hij, "dan begrijp je het een stuk beter."

Toen Martin vertrokken was, schreef ik het op.

I D 1 0 0 T


Mmmm, vroeger mocht ik Martin wel...
 
Ik ben de meeste van de mijne vergeten, maar met 800+ gebruikers mag je aannemen dat je er genoeg tegen komt.
Een van de simpelste die je ook vaak hoort en nog steeds gebeuren zijn (H=helpdesk, ik dus in dat geval en C=client):
C: Mijn pc doet niks
H: Heeft u hem wel aangezet
C: Ja hoor er brandt een lampje op de TV

H: Heeft u ook de computer zelf aangezet
C: Is er nog een kastje dan?

En soortgelijke maar dan is het antwoord op het eind:
C: Ja natuurlijk, wat dacht jij dan.
H: En gebeurde er toen iets?
C: Neen, niet dat ik weet

H: Steekt de stekker er wel in?
C: (morrelt achter het bureau om te kijken) Ja hoor die steekt erin.
H: Ook in het stopcontact?
C: Ja natuurlijk ik heb er gisteren nog mee gewerkt en gewoon netjes uitgezet dus als hij het toen deed, moet ie wel in steken anders had ik er gister ook niet mee kunnen werken.

H: Kunt u eens kijken?
C: Neen daar ben ik niet voor. Kom maar helpen, het ding doet het niet.
H: Wilt u toch eens kijken, want als u niet kijkt moet ik hem als call inboeken en dan komt u op de wachtlijst, dan bent u morgen aan de beurt (was niet zo, maarja, je moet de mensen toch wat pushen he).
C:.....
C:......
C:.... Oke bedankt, hij doet het.

:biggrin:
Het kwam bij ons namelijk regelmatig voor dat de stopcontacten bezet waren en de schoonmaakploeg de stekkers van de pc uit de stroom trokken om de stofzuiger te kunnen gebruiken. Vaak verzuimde men dan nadien de zaak weer in te steken.
 



Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan