Belgie 2

Satguy

Jr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Jawel Ook het 2de kanaal is nu in de lucht op de sateliet..alleen op dit moment nog zonder teletekst

Huh...we hebben hier wel teletekst hoor (tt-canvas)

Leuk dat ik via de satelliet de belgische kanalen kan ontvangen.

Maar wat heb ik nodig om er beeld op te krijigen?????

Groetjes Bert

Een abonnement op het nederlandse family pakket.

Die Belgen doen het toch maar weer!
Eerst houden ze zich rustig op satgebied, en dan blijkt dat ze twee HDTV kanalen operationeel hebben.
Vanavond vertelde een NOB vertegenwoordiger in KASSA dat er op het WK in Duitsland in HDTV wordt uitgezonden.
Alleen was het nog niet duidelijk en besloten hoe dat verspreid ging worden.
Via de huidige kanalen/transponders was dat niet mogelijk.
Daarna vertelde hij dat de enige uitzendingen op dit moment de testuitzendingen op de Belgen zijn.
Wat denk je dat er uiteindelijk uitkomt?
Die Belgen denken gewoon veel praktischer, en zijn niet de hele dag bezig met modder naar mekaar te gooien zoals hier in Holland (sorry, Nederland).
Grtz.

Duckers!!

Ik kan er niks aan doen, we plagen ze graag, maar ik vind Belgen of liever de Vlaanders,altijd een symphatiek volkje.

Groetjes: Oane!!

Oane, je weet toch dat we ??n land en volk zijn geweest in het verleden!
Belgie heeft zich op een gegeven moment afgescheiden van Nederland.
Dat is blijkbaar achteraf gezien niet zo'n slechte zet geweest!
Alleen vonden de Nederlanders dat niet zo.
In elk geval liggen de Nederlanders bij bilaterale onderhandelingen constant dwars en proberen ze te vertragen.
Maar je hebt gelijk, het is een leuk land en volk!

Grtz.

Ik vind het soms wel jammer dat toendertijd zo'n middeleeuws figuur Maastricht heeft weten te "redden" voor Nederland.
Soms wens ik echt dat we bij Belgie hoorden. Limburg word ook duidelijk achtergestoten door de meeste andere provincies. Wat mij betreft mag het Belgie worden.

Je weet toch ook wat BELG betekent he?
Ben Eerst Limburger Geweest.:biggrin:

hoe geraken we van die verveelde nederlandsekaart af???? we hebben toch ook vlaamse euros om kaartje aan te maken dan kunnen de nederlandse een tv vlaenderenkaartje kopen met vlaamsadres en laat ons voor eigen volk eesrt een beetje minder vragen we zijn toch goed bezig in europa denk ik

BT

Maar als het inderdaad zo is dat BELG: "Ben Eerst Limburger Geweest" betekend dan voegen we Belgie toch gewoon weer aan Limburg.
In plaats van andersom
Er is helaas 1 klein probleempje. Ik heb het niet zo op de Walloniers.

Kun je ook zo regelen dat we alleen de Vlamingen erbij krijgen.

'k ben ook Duivenmelker en eens een paar keer op de duivenmarkt in Lier geweest en natuurlijk ook wel bij andere Vlaamse duivenmelkers.
Ik vind het een gezellig volkje ik wil ze er wel bij hebben.

BT

Dan maken we die mooie Pitspoes die onze ministers beledigde "President"
Komt toch wat leuker over opTV.

Ja zoiets moois heeft Balkie niet niewaar!
Hij zit met wat stijve grijze muizen te kijken, haha!
En wat stijfkoppen die nooit en te nimmer ergens op terug komen (R?).
Gaan die Belgische dames veel makkelijker mee om!
Zeggen gewoon het was een slippertje van de tong en Hollanders zijn weer bevredigd, hahaha!!
Maar de Walen daar is toch ook niets fout mee?
Ze speken alleen Frans (en soms ook Nederlands, dat hangt van de situatie af).
Grtz.

Kijk we doen het zo, Walloni? voegen we gewoon bij Frankrijk, hebben die hun zin, Fransen bij Fransen.:)
Dan doen we toch maar Limburg bij Belgi? voegen liever, dat heeft namelijk voordelen.
1.) De frieten zijn lekkerder
2.) De huizen zijn er goedkoper
3.) We zijn van Balkenende af
4.) We kunnen ons kapot lachen over die zotte hollanders
5.) Het belastingtarief is ook nog eens gunstiger.

Omgedraaid zie ik weiniger voordelen.:biggrin:

paultjedl zei:
hoe geraken we van die verveelde nederlandsekaart af????

@paultjedl als je echt niet weet wat je met je Nl kaartje moet doen dan zijn er hier wel enkele aanwezig die zo'n ding nog wel kunnen gebruiken voor de zogenaamde "hobbydoeleinden" waaronder ondergetekende!!!

Want met het gebruik van unloopers en dergelijke willen er nog wel eens van die dingen sneuvelen, dus als je er geen raad mee weet, zoek dan maar even het "PMknoppie" op dan komen we er wel uit. ;)

Wordt toch nog een leuke topic!
Maar hoezo alleen Limburg bt?
We hebben een Belgisch en Nederlands Limburg (Limland of Limboland voor kenners) met zowat hetzelfde dialekt.
We hebben een Belgisch en Nederlands Brabant met zowat hetzelfde dialekt.
En we hebben naast het Belgische Oost en West Vlaanderen een Nederlands Zeeuws Vlaanderen.
Geen wonder dat de Belgen zo stil zijn.
Stel je voor dat ze terug zouden moeten, haha!
Niet alleen het belastingtarief is gunstiger, maar de rest ook!
En er zijn een hele hoop vermogende Hollanders die zich er gevestigd (en gebouwd) hebben.
Zalm probeert die voorzichtig terug te plukken, althans de centen ervan, haha!
Grtz.

Hmmz... ja daar heb je eigenlijk wel een punt. Die gebieden horen eigenlijk bij elkaar en laten we eerlijk zijn... Brabanders zijn over het algemeen ook best gezellige mensen.

Dan doen we het anders, we nemen er wat land bij. De "hollanders" hebben het toch altijd over "onder de grote rivieren" en wij hebben het over "boven de grote rivieren" dan kappen we het daar af.

Dus Walloni? word bij Frankrijk geannexeerd, en alles tot de grote rivieren (ter duidelijkheid, dat is dus uitsluitend Limburg en Brabant) duwen we fijn bij Belgie. Is dat land ook weer wat groter en heeft de regering gelijk op zijn neus dat het 't zuiden altijd achtergestoten heeft.:biggrin:

Volgens mij komen wij zo wel samen door een deur Killroy en ik denk niet dat de Belgie hier problemen mee zouden hebben.

Tja, jullie kunnen een eigen land stichten, Fries is immers een taal dus jullie hebben een taal zonder land. Dan word Friesland gewoon een echt land. Bij vergroting kun je evt. Groningen, Drente en Overrijssel erbij betrekken. Maar je mag ook bij ons in het nieuwe Belgie komen wonen hoor.:biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan