Belgie

luca

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
1
Punten
38
Leeftijd
72
Wat denken de Nederlanders onder ons van die 60€ wegenbelasting in Belgie , o ja met caravan is het 2 X 60 lol

troost u ik zit op de eerste loge om die te betalen

Ik vind het te gek eigenlijk.

Mijn ouders wonen vlak over de grens in Belgie en ik dien dus 60 euro te gaan betalen om bij hun op bezoek te gaan.

Dat vind ik wel ver gaan.

Als ze daar geld te komen dat ze dan de benzineprijs wat verhogen of zo.

Wat? Ook nog 2x met een caravan er achter. Ik vindt het ook meer dan belachelijk.

Maarja die idioten in Oostenrijk en Zwitserland hebben dat ook gedaan. Nu kan ik me dat van Zwitserland nog wel voorstellen die zitten dacht ik niet aangesloten bij de EU.

Maar dat Belgie zoiets gaat doen is gewoon uit den boze.

Van de andere kant.... ze moeten dit gewoon ook in NL doen. In Frankrijk is het al jaren zo geweest (en sommige andere landen ook) dat de wegenbelasting bij de benzine zat en dan betaald gewoon iedereen die daar tankt er aan mee.

Voor een klein land als Nederland of Belgie is dat niet zo interessant. Zeker voor mensen die er familie hebben wonen, of mensen die in een bepaald deel van Zeeland wonen en dan gewoon gebruik moeten maken van een Belgische weg om de rest van NL in te komen.

Hopelijk houdt de EU dit grapje tegen en als het niet tegen gehouden word, dat NL het dan ook maar doet. Wegenbelasting hier dik omlaag en dan ook maar vignetbelasting gaan heffen.

Of het Europees regelen op een of andere manier.

Ik vindt het een hoop flauwekul!

Zelf woon ik aan de grensstreek, en rijdt vaak via Hazeldonk naar mijn schoonouwelui of naar breda of een andere plaats in mijn buurt...

Dus eigenlijk kom ik maar een 500 meter België in en als ik dan €60,- voor dat stukkie moet betalen???

Laat ze dan eerst eens hun wegen opknappen, of afwerken ipv ineens een snelweg op te houden ( waar was dat ook weer? ) omdat het geld op is.

En zeker tot een bepaald punt de HSL aan laten leggen door ons...

Ik weiger iig te betalen.

Wil je geld omdat je wegen verslijten, gooi het bij de benzineprijs... en verreken het niet aan je gasten die je land bezoeken, en er geld naar toe brengen, zo jaag je ze enkel weg...

Het blijkt weer eens dat het gemiddelde niveau van politici niet hoger

reikt dan geld innen om nog meer over de balk te kunnen gooien.

Een tijdje gedacht dat Nederland daar alleen in uitblinkt, denk aan HSL,

Betuwe-lijn, Metro Amsterdam enz.

Het is erg makkelijk om belastinggeld uit te geven en slechts bij hoge

uitzondering(bijna nooit dus) ter verantwoording te worden geroepen

zonder dat het consequenties heeft.

Gelukkig komen er steeds meer landen bij die hetzelfde probleem als

Nederland hebben dus Belgen “Hartelijk Welkom” bij de club.

Ik zal die extra kosten wel moeten betalen want mijn zoon woont in

België en een aantal familieleden in Zeeuws Vlaanderen

Misschien beter om Zeeuws Vlaanderen aan België te geven. Is in ieder

geval voor de inwoners van Zeeuws Vlaanderen goedkoper.

Vroegah was er een quiz waar het publiek riep “WEGGEVEN”. Nu echt doen.

Multispeed

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga ook regelmatig de andere richting uit naar Sluis meer bepaald , als ze deze truuk in Nederland ook zouden toepassen wordt dat een dure zaak voor ons en de Nederlanders maarja als ze dat stuk aan ons geven is dat weer van de baan

Ofwel parkeren net aan de grens en de rest te voet of met de fiets

Als we het toch over weggeven hebben... laten we dan gelijk heel Zeeland en Limburg ook aan Belgie geven.

Dan is Brabant inderdaad ook daadwerkelijk het zuiden van het land (want de Hollanders hebben het altijd over Brabant als ze het over "het zuiden" hebben ondanks dat het eigenlijk Noord-Brabant heet, maarja, het zijn dan ook Hollanders he).:)

En Belg betekent toch al Ben Eerst Limburger Geweest en ik voel me ook meer thuis in Belgie dan in Nederland, zeker met de politiek de laatste 5 jaar dus dat wij dan bij Belgie komen is ook geen probleem, zijn toffe gasten en hebben mooie meiden.:biggrin:

@black Tiger

En lekkere friet natuurlijk.

Ik zal mijn ouders voorstellen of ze voor mij die kaart kopen als het zover is.

Ben benieuwd hoe hij daar op reageert.

Als we Limburg aan België geven kan de rest van Nederland

er dan ook bij?

Voornamelijk voor de frieten, de lekkere biertjes, zeker de Trippels,

Bush is NIET mijn vriend maar de Trippel van het merk "Bush" is mijn

hobby en natuurlijk het TV-programma de "Rechtvaardige Rechters".

Multispeed

Als we Limburg aan België geven kan de rest van Nederland er dan ook bij?
Jazeker , dan hebben we een lekker lange kustlijn en hoeven we hier niet meer opeengepakt te zitten

Sat Vrienden

Als België Geld gaat vragen voor over dat Karrenspoor te rijden,ga ik schade vergoeding in dienen voor de schade die ik jaren lang heb op gelopen op hun Karrenspoor

En als we Nederland dan toch weg geven dan graag aan Duitsland (lekker bier,en allemaal een BMW of Mercedes, en eindelijk vol gas zonder zonder bon

Groeten Nollie

Aan Duitsland? IEKS, nee danke, die zijn me nog steeds te hooghartig en te grote mond.

Wel lekker bier, maar dat hebben ze in Belgie ook. Daar hebben ze dan wel een BMW en Mercedes, maar die kun je altijd nog importeren, weegt niet op tegen het leuke Vlaamse taaltje, de gemoedelijkheid van de mensen, de lekkere frieten etc. etc.

En de rest van Nederland moet gewoon Nederland blijven anders hebben we niets meer om moppen over te maken en omgedraait ook niet.:)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan