Belgische zenders ontvangen via satelliet

D

DigitalGamer

Hallo,

Ik had graag zenders zoals één, VTM, Canvas (ketnet) en eventueel nog kanalen willen ontvangen. Nu, ik weet dat je dat allemaal via TV-Vlaanderen kan doen, maar is er een mogelijkheid om die kanalen te ontvangen zonder te registreren bij TV-Vlaanderen? Want bij mij weten worden ze toch digitaal verzonden. Welke richting moet ik mijn schotel zetten? Astra, hotbird, etc...

Alvast bedankt.

Hoi DigitalGamer en welkom op Satellite Fun.

Om meteen op je vraag te antwoord kan ik zeggen dat je bij mijn weten die kanalen alleen nog via het Belgische kabelpakket kunt ontvangen.

Een hack is er niet of liever gezegd niet publiek en aldus zijn dat de enige mogelijkheden om desbetreffende zenders te bekijken.

De schotel moet naar Astra op 19,2 oost. Welke frequenties je exact moet hebben kun je zien op Lyngsat (klik) alwaar eigenlijk wel alle frequenties te vinden zijn van vele satellieten.

Hallo,

Hartelijk bedankt voor uw verwelkoming.

Met andere woorden, ik moet me helaas registreren bij één van die kabel eigenaars.

Dat is pech hebben. Maar ook niet de standaard kanalen? Want ze zenden bv één, canvas en VTM gratis uit. Vanaf nu digitaal weliswaar.

Registratie is verplicht.

Dat heeft niet zozeer te maken met geld verdienen (maar is uiteraard wel een deel ervan), maar met uitzendrechten.

De betreffende zenders zenden pan-europees uit middels de satelliet verbinding, en in de originele taal en voorzien van ondertitels.

Iedereen die dat dan zou kunnen willen, kan zulke programma's dan ontvangen ook als ze niet voor hen bedoeld zijn.

De Duitse zenders zenden weliswaaar vrij uit, maar nagesynchroniseerd (dus Duits gesproken).

Daarmee is het uitsluitend bedoeld voor de Duitstaligen en daarvoor word dan ook betaald aan de programmamakers.

Voor ons is dat dus anders.

De programma's zijn (semi) gratis, maar er moet iets verzonnen worden om te voorkomen dat ze ontvangen worden door diegenen voor wie ze niet bedoeld zijn.

Dat iets is codering.

Dus de programma's zijn wel gratis, maar gecodeerd.

Om ze te kunnen decoderen heb je een abonnement (kaart) nodig en dus moet je "administratieve" kosten betalen.

Heel verhaal dat neerkomt op:

Je moet je laten registreren.

Met andere woorden, ik moet me helaas registreren bij één van die kabel eigenaars.
Denk er wel aan een registratie voor een satelliet kaart en niet voor een kabelkaart te doen want dat heb je wel nodig als je ze via satelliet wilt ontvangen. Ik weet niet of die maatschappijen beiden verzorgt, maar duidelijkheid voorkomt dat er vergissingen gemaakt worden.;)

Veel plezier alvast!

Dat is pech hebben. Maar ook niet de standaard kanalen? Want ze zenden bv één' date=' canvas en VTM gratis uit. Vanaf nu digitaal weliswaar.[/quote']
Waarschijnlijk haal je dingen door elkaar of we begrijpen het niet goed.

Inderdaad is in Belgie het analoge signaal via de aardse zenders uitgezet en zenden ze digitaal DVB-T uit daar zijn die zenders vrij te ontvangen.

Je hebt dan een digitale DVB-T ontvanger nodig en daar hoort een antenne bij dat kan als je dichtbij de zender woont een binnenantenne zijn anders heb je een harkantenne voor buiten nodig.

Via de satelliet is een ontvanger en smartkaart van TVV nodig.

Bedankt.

I.v.m die DVB-T ontvanger, is een antenne het enige dat je nodig hebt? Heb je niet een soort decoder nodig om de signaal door te sturen naar mijn TV?

Je hebt dan een digitale DVB-T ontvanger nodig en daar hoort een antenne bij dat kan als je dichtbij de zender woont een binnenantenne zijn anders heb je een harkantenne voor buiten nodig.
Dat zegt ie toch !

;)

De ontvanger zet het digitale DVB-t signaal om in een scart signaal dat dan weer op je tv word aangesloten.

Alleen in .nl heb je dan een ontvanger nodig die ook nog eens decodeert want hier zijn de programma's wel gecodeerd.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan