Bellen naar buitenland

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

anas_Adam

Hey,
Ik heb zo een beetje vaag iets gehoord over goedkoop tot gratis bellen naar het buitenland via een of andere kaart, die je kan opwaarderen op internet. Weet iemand daar iets van?? En nog een vraag: wat kan ik allemaal met een mastera IV doen? Kan ik er bijvoorbeeld een normale belkaart mee opwaarderen ofzo, of iets anders interessants??
Alvast bedankt,
Adam

Een heel handige kaart daarvoor is de netwerkkaart en de geluidskaart. Neem dan Yahoo Messenger ofzo. Software updates voor netwerk-/geluidskaart zijn inderdaad via internet te krijgen. :cool:

Over het bellen met een kaart heb ik alleen een waarschuwing. Mijn (onze) ervaring is dat je er meer mee opgelicht wordt, dan je ermee kan bellen. Er wordt heel rap bij elk nieuw gesprek een boel beltijd af gehaald. :( Dus: in 1x alles opbellen, of niet te veel van verwachten.

Alle buitenlandse contacten hebben nu Yahoo Messager, wat ons veel meer geld bespaard heeft dan welke louge telefoonoperator dan ook.

ehm... kan je wat duidelijker zijn? Wat heeft yahoo messenger er mee te maken? En de netwerkkaart en geluidskaart?

Nou, dat je dan verbinding met elkaar maakt, en op 'voice' drukt. Dan kan je met microfoon en luidsprekers met elkaar praten via internet. Een koptelefoon + mic is nog mooier, want dan gaat er niet zoveel geluid terug.

En in je Yahoo Messenger kan je zien wie er online is, dus met wie je verbinding kan maken. Dit progje is voor zowel Unix (Linux/BSD) als voor windoos te downloaden. Even een gratis Yahoo (mail-)account aanvragen en klaar.

Als je bel-maatje dat ook gedaan heeft, heb je er nog wat aan ook. De Unix versie ondersteunt de webcam (nog) niet. Maar verder geen verschil. (Sterker nog: de laatste windoos versie begrijpt mijn Flips 2-U cam niet meer. Dus daar ook geen webcam meer! :biggrin:)

Je kunt ook Skype installeren en gebruiken. Tot nu toe zit daar nog geen ad- of spyware aan vast. Het is wel nog in een beta-fase maar werkt perfekt.
Full-duplex zelfs, ik werd er door Herbies naar verwezen en heb het ding hier ook geinstalleerd staan.
Het grappig is dat het ook tekst aankan zoals ICQ dus mocht je spraakverbinding wegvallen kun je gewoon middels tekst verder gaan of tekst en spraak tegelijk wat je wilt.:)
http://ui.skype.com/ui/0/96/en/latestversion

Originally posted by Kerstkonijn
Nou, dat je dan verbinding met elkaar maakt, en op 'voice' drukt. Dan kan je met microfoon en luidsprekers met elkaar praten via internet. Een koptelefoon + mic is nog mooier, want dan gaat er niet zoveel geluid terug.

Werkt prima, ik gebruik het zelf ook, praat veel met vrienden uit Spanje op deze manier.
Je moet idd wel letten op dat er geen geluid terugkomt, anders
lijkt het net of uit de trein aan het bellen bent

Groet,

Valerio3

Aha, ehm, eigenlijk wist ik wel zoiets, ik gebruik zelf palttalk soms of zelfs msn gewoon, maar dit is niet helemaal wat ik bedoel. Ik bedoelde van die kaarten bijvoorbeeld die je kan kopen, die je in een telefooncel kan gebruiken, kan je die bijvoorbeeld niet opladen ofzo via internet via een mastera IV? Ik vraag me vooral af wat je met zo'n mastera IV voor nuttige dingen kan doen, behalve een funcard ofzo bewerken. Nogmaals, alvast bedankt!

Zeg dan ook gewoon wat je wilt. Ja dat is mogelijk en nee ik weet niet precies hoe en als ik het al wist ga ik het je niet vertellen.
Het is een vorm van telefoonfraude waar nogal wat gevangenisstraf op staat en dat soort dingen behandelen we hier niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan