( belze toetsenborden??? )

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Ja ik snap er niks van zit ik hier weer met een laptop van een collega, uit Belgi? maar waarom wordt er een paar kilometer van ons niet gewoon een qwerty gebruikt? ipv een azerty?

Al? Freggel1, het verschil zit hem toch in die paar kilometers.
Maar als Nederlander zou ik gewoon de toetsen los maken en op qwerty volgorde zetten toch.................? :)

Grt. Parabolica

Resultaat Google :

AZERTY verwijst naar een systeem van indeling van toetsen op toetsenborden en typemachines, waarvan de eerste rij letters begint met de A, Z, E, R, T, Y en dit is hiermee de naam van deze toetsenbordindeling. Het is een gebruikelijke indeling in Frankrijk en in Belgi?.

Freggel, gij moet gewoon inburgeren aldaar.

Grt. Parabolica

Ja het is merkwaardig dat ook in Vlaanderen bij de Nederlandstaligen die azerty wordt gebruikt.
Het is een Frans toetsenbord, en de hele indeling is anders.
Ik vind het onhandige dingen.
Je moet steeds op het bord kijken om te zien waar wat zit.
Er hoort ook een equivalente code pagina bij.
En je krijgt daar soms merkpaardige dingen uit de printer als ze met het buitenland bezig waren.

Grtz.

Tjonge wat een stress... als jullie hadden leren 10-vinger blindtypen had je het niet eens gemerkt.:biggrin::biggrin:

ik kan blindtypen , maar daarna kan ik niet lezen wat ik geschreven heb

Jij typt ook niet blind.

Jij doet aan goochelen met vingers op het toetsenbord.
Ik ben benieuwd hoeveel aanslagen jij per min. goocheld?

:biggrin::biggrin::biggrin:
Nr.10

@Parabolica, ik heb hier zelf idd zo'n laptop en daar zijn de toetsen in een andere volgorde gezet, neemt niet weg dat er nog veel toetsen op een andere plaats staan.

Vreemd volk die Fransen?

@Nummer10: Ik ben niet blind maar type wel blind want ik hoef niet te kijken naar het toetsenbord dus dat gedeelte gaat blind.:biggrin:

Hoeveel aanslagen? Ach ongeveer hetzelfde als een zeer gedegen secretaresse. Ik heb het al lang niet meer gemeten maar wij moesten sowieso 10.000 tekens op een A4 binnen 1 uur typen met max. 3 fouten, dat was een vereiste, maar het was ook een eitje.

Het ligt er natuurlijk ook aan wanneer je gaat meten, als ik gewoon op mijn gemakkie zit te typen, iets wat een aantal anderen dan al goochelen noemt, zit ik rond de 210 aanslagen per minuut.
Als ik er echt voor ga zitten komt het eerder rond de 250. Maar dat kun jij ook, dat kan bijna iedereen, kwestie van veel oefenen en heeeel veel typen. Ik ben 7,5 jaar lang fotozetter geweest dus heb niets anders gedaan dan elke dag teksten typen.:biggrin::biggrin:

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan