Ben het effe helemaal kwijt....

D

dreeke

Hallo medesatters,

Ik ben er een aantal jaren uit geweest en nu wil ik mijn droomdoos weer aan de praat brengen. Softupgrade naar de laatste PLI is gelukt maar nu lukt het me maar niet om die verdomde camd3 te configureren. Ik ben daar nu al een paar weken mee aan het prutsen maar het lukt me gewoonweg niet om iets meer dan normaal zichtbaar te maken. Ik hoef geen cardsharing maar helaas vind je tegenwoordig niks anders meer op internet dan dat. Kan iemand me misschien helpen aan een configuratie? Een andere cam mag ook natuurlijk. Bij voorbaat dank.

Groetjes,

Dreeke

Hallo Dreeke, welkom op het SatelliteFun board.

Meestal ligt dit aan onderstaande SLOT-regels in de camd3.config, die verkeerd staan, je kunt het volgende eens proberen (ik neem aan dat je kaartslots 'dev/sci1' en 'dev/sci0' heten. Zo niet, moet je deze namen aanpassen) Het zou ook kunnen dat je een camd3 versie gebruikt die niet op je dreambox werkt (ik heb helaas zelf geen dreambox om je te kunnen vertellen welke versie wel en welke niet werkt)

Code:
# Kartenslots (anzahl beliebig)
# je eine Zeile für Slot:
# SLOT=devicename:type:au_g:au_s:au_u:port:username: password:deskey
#
# deskey für normale Slots ist optional, aber port,username und password müssen immer angegeben werden!!!
#
# devicename: Pfad (volständig) zum Device, oder Hostname von cardserver(newcamd)
# type: 1-serial, 2-intern(dreamox), 4-cardserver(newcamd)
# au_g: 1-eingeschaltet, 0-ausgeschaltet
# au_s: 1-eingeschaltet, 0-ausgeschaltet
# au_u: 1-eingeschaltet, 0-ausgeschaltet
# port: port
# username: loginname
# password: loginpassword
# deskey: cardserver deskey (14 byte)
#SLOT=/dev/tts/0:1:1:1:1:997:mastercrd:password1
SLOT=/dev/sci1:2:1:1:1:998:slotoben:password2
SLOT=/dev/sci0:2:1:1:1:999:slotunten:password3
#SLOT=localhost:4:1:1:1:22222:dummy:dummy:01020304 05060708091011121314

Laatst bewerkt:
Heeeej Dreeke. Welkom terug.

Inderdaad long time no see.

Maar waarom camd3? Aangezien je er zo lang uit bent geweest.... al eens naar CCcam gekeken? Dat is feitelijk de populaire emu tegenwoordig.;)

Ha Tijgertje!

Het is inderdaad een flinke tijd terug. Maar we gaan nu dus vrolijk verder waar ik gebleven was :tong:

Ik was destijds bij het camd3 tijdperk afgehaakt. En ik dacht dat ik daar dus genoeg van afwist. Niet dus.

Ik ga beide opties eens uitproberen. Thanx!

It's good to be back!

Groetjes,

Dreeke

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 19:03 uur ----------

Tja, heit nog e slegske nuudig..... Ik heb de cam3d config gecontroleerd maar die regels had ik al zo staan. Dus die CCcam maar eens aangezwengelt met hetzelfde resultaat. Voor die CCcam wordt aangeraden met Gemini te werken maar ik heb altijd met PLI gewerkt. Moet ik die dan maar eens proberen. Dit houdt je wel van de straat moet ik zeggen ;)

Ik weet dat images een persoonlijke keuze zijn maar is die Gemini een aanrader?

Groetjes,

Dreeke

Gemini is wel een van de stabielste images, maar wij ondersteunen hem hier niet.

Ik weet overigens niet waar je vandaan hebt dat het aangeraden wordt om CCcam met Gemini te laten draaien maar da's pure onzin.

In PLI werkt dat ook uitstekend. CCcam kun je gewoon via de addons installeren. Een Nederlandse smartcard werkt er dan mee zonder dat je iets hoeft in te stellen.

Wil je wel iets aparts instellen, stuur me dan anders effe een mailtje of een pm of kom effe langs (na afspraak) dan breng ik je weer een beetje up2date.:)

Ben enorm blij met wat je me daar vertelt. Ik heb die Gemini erop gezet maar daar zijn we dus niet blij mee. PLI gaat dus netjes terug. Daarna meld ik me weer. In elk geval bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Dreeke

Graag gedaan, mailtje is inmiddels ontvangen en beantwoord.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan