Misschien zijn ze in het Mekka van de unlock (Beverwijk) toch niet zo goed op de hoogte van zaken als dat we dachten.
Er ligt immers een uitspraak van de rechter dat het niet verboden is om telefoons zelf te (laten) unlocken.
En het is ook niet nodig om voor een ID te vragen, zou mooi worden, hebben ze het recht niet voor.
Maar ik kan me wel voorstellen, zeker gezien de nieuwe truuk van de Amsterdamse politie, dat die wat druk op de ketel hebben gezet in Beverwijk zo van "als je een gestolen telefoon openzet ben je medeplichtig aan het illegaal gebruik daarvan" of zoiets en dat ze daarom om een ID vragen.
Op de pc beurs hier in de buurt was er net als bij Bocky Wocky geen enkel probleem met unlocken en een ID vragen was er al helemaal niet bij.
Nu doe ik qua telefoons echt niets illegaals, maar het maakt mij niet uit of het voor telefoons of iets anders is, ik geef vrijwel nooit mijn ID.
Daar zullen ze dan echt hele goede argumenten voor moeten hebben, bijv. als ik een abo zou nemen.
Maar niet voor zomaar een prepay pakketje te kopen of toestelletje te laten unlocken.