• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

Benzineprijs

Kilroy

Addicted Member
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
14
Er wordt geklaagd over de hoge benzineprijs in Nederland door Kamer en politiek.
Die behoorde meestal tot de hoogste van Europa en de wereld.
Er wordt met beschuldigende vinger richting olieconcerns gewezen.

Het klopt dat de olieconcerns adviesprijzen geven die exact dezelfde zijn, maar dat is altijd zo geweest.
Het klopt wel dat olieconcerns de benzineprijzen op hetzelfde moment verhogen als de olieprijs hoger wordt.
En die benzine is geraffineerd met olie die op dat moment een veel lagere prijs had.
Dit is dus pure winst voor die concerns.

Maar die hoge benzineprijs komt uiteraard door de hoge belastingen/accijns die de overheid heft en met name het kwartje van Kok.
Hier had Verhagen dus de mogelijkheid om dat kwartje terug te draaien.
Helaas kan dat niet zegt Verhagen want die centen bebben we nodig en anders moeten we de belasting op iets anders verhogen.
Wel ging hij met olie staten praten over de hoge olieprijs.
Net alsof die landen er een boodschap aan hebben wat zo'n flut klein landje ervan vindt.

Nee, de olieprijs wordt niet bepaald door schaarste aan olie want die is er niet.
Maar op de beurs door beurs speculanten die met olie speculeren.
Die krijgen het zelfs klaar om hele olietankers met lading op te kopen en in een haven stil te leggen om zo de prijs op te drijven.
Als je naar de beurskoersen kijkt blijkt dat olie als enigste continu is blijven stijgen terwijl er helemaal geen schaarste was.
Zelfs Libie heeft voor geen schaarste gezorgd omdat het een tamelijk kleine producent is.

Grtz.

....een week of 2 niet tanken bij Shell. Zeker weten dat ze binnen die 2 weken de prijs laten zakken.

We zullen hier als consument wat creatiever mee om moeten gaan.

2 weken niet tanken?????

Hoe wou je dan de brief gaaan posten en brood halen bij de super?????

the matrix;214995 zei:
2 weken niet tanken?????

Hoe wou je dan de brief gaaan posten en brood halen bij de super?????

Op de fiets natuurlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Janblues;214997 zei:
Op de fiets natuurlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Naar ik heb begrepen worden die dingen steeds gejat en nog erger; de dief schijnt hier ook regelmatig te komen, dus zeg nou niet hardop dat je 'n fiets hebt, want voor je 't weet, moet je lopen

En als je fiets gejat wordt ben je veel duurder uit dan tanken.

Wat de prijs ook wordt van de benzine denk maar niet dat je een cultuur verandering krijgt.

De heilige koe zal altijd gevuld worden wat de prijs ook wordt.

De enige manier om iemand uit de kar te krijgen is een enorme belastingvoordeel geven. En mocht hij toch weer in de kar kruipen belasting voordeel terug betalen.

the matrix;214995 zei:
2 weken niet tanken?????

Er staat nog iets achter. Namelijk bij de Shell. Je kan dan nog steeds tanken bij een ander pomp.

Jongens een ding vind alles goed maar hou op over fietsen please.. ben der weer een kwijt...

En ik heb hem niet!

Maar we kunnen ook allemaal masaal met de bolderkar gaan, is multifunctioneel, de kids passen erin, de brieven, en als die naar school zijn gebracht en de brieven in de bus kunnen de boodschappen in de kar, zeker met dit weer een lekkere wandeling. :biggrin:

Maar het moet idd niet gekker worden.

Ik beschuldig nog niemand .....

pikkie;215005 zei:
Ik beschuldig nog niemand .....

Raar he dat ie als eerste meteen zegt van "ik heb hem niet!" :biggrin:

Wat zal de topic eigenaar wel niet denken van de reply's , geen serieus onderwerp???? of hebben we de kolder in het hoofd vanwege het mooie weer.

Tank al jaren voor een geeltje :)

Tja, nu al te veel eieren op, dat ligt zwaar, haha!

Grtz.

Weet je als ze de accijns op benzine verlagen, verhogen ze weer een andere belasting.
De bodem van de schatkist moet immers bedekt blijven.

En zo slecht hebben we het niet in dit land.
Momenteel bijna het warmste land van Europa.... lekker toch, gewoon genieten van de dagelijkse dingen.

Als ik 2 weken lang niet tank kan ik 2 weken niet rijden ahummm verteld dat wat over mijn auto.
Ehhhhh de shell is hier 1 van de goedkoopste na de Texaco.

crazymotha;215009 zei:
Tank al jaren voor een geeltje :)

Bestaan die nog steeds?? :biggrin:
Of komt de gulden toch weer terug en gaat Europa toch nog op de fles?

Betaal hier bij de Gulf nog, 1,69 euro per liter.

Vergeet er bij te zeggen dat dit de prijs voor Euro 95 is bij de Gulf hier.

Ach als vroeger iemand vertelde dat de benzine 2 gulden zou gaan kosten werd hij voor gek verklaard!

Grtz.

ja ik weetnog precies dat de benzine richting 2gulden vijftig ging iedereen pissed off , auto laten staan noem maar op , toen kwam de grote truc om de euro te gaan invoeren, benzine van 2guldennogwat naar 1euro 10 wat een zalig gevoel niemand klaagde meer . Prijs "voelde" weer goed.
En nu kost die benzine 1euro75 dat is omgerekend naar gulden , uhmmmmmmmm
3 gulden 85 hmmmm valt nog reuze mee na 9 jaar nog steeds geen verdubbeling.

Dat kun je van veel producten niet zeggen.......
Aardbeien in hoog seizoen 2euro99
Asperges in hoog seizoen 3euro49
stukje biefstuk 23 euro/kg

Een simpel bbq kost je je extra (spare)rib uit je lijf

Maar daar horen we ons niet over......

Neem de zorg eens op de hak daar betaal je je blauw aan via je salaris en apart verzekeringetje met of zonder aanvullingen.

En dan zeiken dat de benzine onbetaalbaar wordt??

Wat zeuren we nou toch in dit k******* land.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan