Beperkt aantal zenders

K

kijker1

Hallo, ik heb onlangs een duo-LNB geinstalleerd.

Mijn ontvanger is een STRONG 4355 en ik heb de orginele installatievoorschriften van Strong opgevolgd.

Op ASTRA 19.2 kan ik slechts Ned. 1,2 en 3 ontvangen.

Op ASTRA 23.5 kan ik alleen een aantal regionalen zenders ontvangen.

De commerciele zenders en BVN kan niet ontvangen.

Ik heb eens gehoord dat ik (mogelijk) frequenties handmatig moet instellen.

Is dat waar en hoe kan ik dat dan doen??

Kan iemand mij verder helpen?

Bij voorbaat hartelijk dank.

Eerst welkom op het board.

Wat bedoel je precies met niet ontvangen?

Heb je ze wel ingelezen in je lijst staan maar voldoende signaal en geen beeld?

De Strong 4355 is een ontvanger met ci sloten waar je kaart in zit als dat toevallig een Matrix ci module is dan is dat de dader die werkt niet meer.

De oplossing is dan vragen aan CanalDigitaal of ze een aanbieding voor je hebben tegen contractverlenging.

De strong 4355 is een vrij oude ontvanger.

Die kan geen HD ontvangen en daarom zul je op Astra3 ook niet veel meer dan de regionale zenders zien van de NL zenders.

Wanneer je Nederland 1 ontvangt, zul je ook net5 en sbs6 in de lijst moeten hebben staan (sinds deze maand).

RTL4, 5 en 7 zouden eigenlijk ook in de lijst moeten staan want die zitten op een frequentie waar ze al zo'n 15 jaar zitten.

Deze 2 frequenties hebben tegenwoordig alle belangrijke NL kanalen, voor de andere kanalen heb je een ontvanger nodig die de HD uitzendingen op Astra3 kan verwerken.

De commerciele zenders en BVN kan niet ontvangen.
SBS6, Veronica, Net5 en BVN zijn kort geleden van frequentie of pid verandert, hiervoor is een herscan of een nieuwe zenderlijst nodig om deze weer te kunnen ontvangen.

Maar gezien alleen de 3 publieke zenders beeld geven, zou ik in elk geval eerst de oplossingen van Aart proberen gezien dit er op wijst dat je kaart niet (meer) volledig geactiveerd is of in de CI niet meer goed werkt.

V.w.b. de Astra 3 heeft Mas3 je al geantwoord.

Welkom nog op Satellite Fun.

Bedankt voor je reactie!

Ik heb de kaart er uit en in gedaan. Het resultaat is dat ik op Ned 1,2,3, BVN en SBS6 goede ontvangst heb. Op Net5, Veronica en alle RTL heb ik nog geen beeld.

@kijker1

Het blijft zo onduidelijk heb je voldoende signaal op de RTL transponder om Net5 Veronica en RTL te ontvangen lees ze anders eens nieuw in.

De juiste transponder is 12344 horizontaal 27500 3/4 zie de hele lijst.

De "kaart" er uit en er weer in stoppen zal weinig effect hebben als je met de kaart de ci module bedoelt welk merk is dat?

Of bedoel je hiermee de smartkaart?

Probeer eerst dit maar als het niet lukt zien we verder.:)

Aart, sorry als ik onduidelijk ben in het omschrijven van de klacht. Ik ben een leek op TV gebied en vind het prachtig dat mensen als jullie klaarstaan om ons te adviseren.

Dit is de situatie op dit moment: ik heb op ASTRA 19 alleen beeld op Ned 1,2,3 en SBS6 en op ASTRA 23.5 de regionale zenders.

Er is voldoende signaal - ik heb een herscan uitgevoerd Net5 en alle RTL zenders staan met de goede transponder in de lijst (maar ik heb geen beeld) - ik heb voor de groene MEDIAGUARD-smartcard een her-activering aangevraagd. Wat kan ik nog meer doen?

Ja de groene Mediaguard kaart waar heb je die precies inzitten de Strong 4355 heeft geen kaartlezer dus je hebt de smartkaart in een ci module zitten en die kan er uit en wat staat er op?

Nu geloof ik dat je het niet goed begrijpt dus een plaatje van diverse ci modules,

http://mrdigitalltd.com/acatalog/CAMTX01.JPG

Als het de groene Matrix is dan is dat de dader anders even opgeven welke het dan wel is dus een Aston of nog een ander merk.

De oplossing is dan een andere goedgekeurde ci module kopen maar dat loont denk ik niet echt meer om nog 50 euro of meer uit te geven voor die oude ontvanger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas dan weet je de dader maar dan gaat het toch geld kosten als je het weer werkend wil hebben.

Overleg maar met zelf of je nog zoveel geld er voor over hebt dan is de beste optie een originele ci van CanalDigitaal bij de dealer halen.

Andere optie is CDS bellen in het telefoonmenu kiezen voor abonnement wijzigen vertel je probleem en vragen of ze een aanbieding voor je hebben.

Je kunt dan met korting een HD ontvanger kopen of een originele ci module krijgen tegen contract verlenging.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan