Berichten in Outlook?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Ik zit met een vraag: Als ik mijn post bekijk op de ene pc, dan kan ik hetzelfde bericht niet op een andere pc bekijken.

Kun je outlook zo instellen dat je dit op beide pc's kunt zien en bewaren, of moet je dan meer richting netwerk gaan denken?

Bedoel je outlook of outlook express?
Die verschillen namelijk.

Je kunt op elke pc je maibox uitlezen, maar dan moet daar outlook express op draaien.
En je hebt er een account met usernaam/password op lopen.
En alle berichten worden opgeslagen in een file die heet inbox.dbx.
Daarnaast zijn er nog outbox.dbx, sent items.dbx.
Die staan ergens in de folder documents en settings en de user.
Of die maar een keer ingelezen kunnen worden kan ik niet zeggen.
Het probleem is dus dat de ingekomen berichten worden opgeslagen in inbox.dbx.

Het is dus zaak om op de andere pc in outlook express een account met de goede usernaam/password te hebben.
Misschien kun je ook op de ene pc de berichten doorsturen naar de andere.
Dat weet ik zo niet.

Grtz.

Ik bedoel outlook express.

Maar het is dus de vraag als een bericht gelezen is op de ene pc, of deze dan op de andere pc dan ook nog ontvangen/gelezen kan worden, want een bericht kun je volgens mij maar 1 keer ontvangen, en wil je het dan op de andere pc lezen, dan zul je het door moeten sturen naar jezelf?

En dat is de vraag waar ik mee zit, want met een programma als mailwasher gaat dit wel, klik je een gelezen mail niet weg naar de prullenbak, of door naar het standaardmailprogramma, dan blijft het daar gewoon staan...

Met outlook express kan dit volgens mij niet?

Of zit ik abuis?

in outlook express kan je aangeven of je een kopie van de mail op de sever wilt laten staan.
stel je dat in op beide pc's dan kan je op beide de mail ophalen , let er wel op dat je dan de mail handmatig uit je popbox bij de provider moet verwijderen anders loopt die vol.
dit kan meestal via webmail of met mailwasher is het nadien ook mogelijk.

In outlook heb je die mogelijkheid niet volgens mij

gallia;201293 zei:
in outlook express kan je aangeven of je een kopie van de mail op de sever wilt laten staan.

En waar steld men dat in?

Extra -> accounts -> accountnaam en dan tabblad "geavanceerd" en dan onderaan.
Je kunt dan zelfs aangeven dat de berichten bijv. na een x aantal dagen toch verwijderd moeten worden van de server, zo voorkom je het vollopen van je mailbox.

Black Tiger;201299 zei:
Extra -> accounts -> accountnaam en dan tabblad "geavanceerd" en dan onderaan.
Je kunt dan zelfs aangeven dat de berichten bijv. na een x aantal dagen toch verwijderd moeten worden van de server, zo voorkom je het vollopen van je mailbox.

Kijk daar heb ik nog eens wat aan. Vraag ik al zo'n 2 jaar naar oplossing.
"Ken jij niet even langs komen als ICT-er bij onze organisatie?"

@Nummer10: Oh ja want deze deed ik zo nog even uit het blote hoofd, dat zijn gewoon standaard oplossingen van veelgevraagde vragen omtrent Foutlook.:biggrin:

Maarreh... ja ik wil best even langs komen als ICT-er bij jullie organisatie, want als ze daar deze eenvoudige oplossing in 2 jaar tijd nog niet eens weten te vinden terwijl er ook nog zoiets als Google bestaat waar men hem ook tientallen keren tegen kan komen, dan schort er toch behoorlijk iets.:)

Daarnaast moet ik toch weer een paar dagen per week iets gaan doen, dus graag. Alleen gezien de afstand zal het een paar euri duurder worden, want ik tel zowel reiskosten alsook reis-uren (beiden retour). Om nog maar niet te spreken van arbeidsuren.:biggrin:
Ohja en ik werk alleen vanaf de middaguren.;)

Even voor de duidelijkheid:

Ik ken geen mailprogramma's die niet een kopie op de server kunnen achterlaten.
Geldt voor de microshit programma's maar net zo goed voor firefox's broertje thunderbird, en zelfs voor iets marginaals als pocomail.

Overigens Kilroy:
Die outlook (express) bestanden staan wel op een bepaalde plaats, maar zijn wel gekoppeld aan de gebruiker.
Je kunt niet zondermeer een .dbx bestand inzien als je niet de rechthebbende gebruiker bent.
Maar daar zijn dan wel weer mooie tooltjes voor, zodat je altijd nog je mail kunt terughalen wanneer je bijvoorbeeld je OS opnieuw hebt moeten installeren op een andere schijf.

MAS3:

Die inbox.dbx kun je gewoon copieren naar waar je wil.
Dat doe ik regelmatig om altijd een backup van mijn mail te hebben.
Als win dan eens afstort zet je die weer op dezelfde plek neer en je hebt alle mail weer.
Ook als je een andere usernaam kiest.
Je kunt hem zelfs op een andere pc zetten met een andere usernaam.
Dat heb ik vaker gedaan.
Het gaat er niet om of je hem kan inzien, maar of outlook express dat kan.
Ik heb dat steeds gedaan als ik op een pc het OS opnieuw moest installeren.
Daar heb ik nog geen tooltjes voor nodig gehad.

Grtz.

Je kunt hem zelfs op een andere pc zetten met een andere usernaam.
Dat heb ik vaker gedaan.
Klopt inderdaad. Op de pc waarop ze staan, zijn ze feitelijk gekoppeld aan een identiteit en zal het misschien voor andere gebruikers niet zo snel mogelijk zijn om ze te bekijken.
Maar je kunt ze gewoon over kopi?ren naar een andere pc desnoods met andere gebruikersnaam dat werkt allemaal perfekt.

Het enige waar wel tooltjes voor nodig zijn is om de accounts -met- de wachtwoorden te copi?ren want die staan in de registry opgeslagen en daar krijg je niet zomaar effe een backup van.
En allemaal los noteren is geen doen.

Bedankt voor jou antwoord, het was voor een collega van mij, ik hoor volgende week of het bij hem werkt.

En zelf weet ik het nu ook meteen. ;)

Ja BT, je hebt nog een optie die ik ook wel eens heb gedaan.

In outlook express onder file en import en messages.
Je kunt hier verder klikken naar een dbx file die je ergens hebt gezet.
Maar je kunt ook nog meer dingen importeren.
Zoals ik al zei staan die .dbx files onder documents en settings en de user.
En ze zitten een beetje verstopt.
Het is niet makkelijk te onthouden waar precies.
Maar dat zie je weer in outlook express zelf.

Grtz.

Klopt Kilroy, kun je bij de eigenschappen in Outlook Express weer makkelijk achterhalen ergens.

@Nummer10: Hoe zit dat nu met mijn baantje? :biggrin:

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan