bestaat er een php editor als publisher?

J

jaco1

Ik moet een site aanpassen,deze is in php gemaakt.
nu ben ik een leek in web bulding.
met publisher of word kan ik wel een klein beetje overweg.
maar php (snap er nog niets van hahaha).
is er een programma in de handel,waarmee ik net als bvb publisher.
deze (php) site kan inlezen en voor mij makkelijk kan aanpassen,
zonder de php taal te gebruiken?
dus tekst blokken en plaatjes kan plaatsen waar ik wil.

Poep zeg,dus ik moet maar php gaan leren.
hier ben ik niet blij mee.

Hier kan je wel wat hulp vinden, succes!

ben reeds met les 1 voor beginners aan de slag.
bedankt,hoopt dat ik er uit kom (snik snik).

Als je op bepaalde punten een regel toevoegd met:
Code:
echo '
<b>HIERO</b>
';
dan kan je als je de pagina met de browser bekijkt, meteen zien waar je in het script bent. Als je het echter doet op een stuk in het script waar het gewoon html is, zal je het ook zien, want dan zie je het inclusief echo enzo. En anders zie je het als:
HIERO
weer op de pagina terug.
Kijk ook eens op www.php.net

(Je kan toch wel een beetje html, hoop ik?)

Je kan ook een scriptje maken:

info.php
Code:
<?php phpinfo() ?>
Als je dat in de browser start, zie je alle variabelen. Je kan het ook midden in een script starten. Dan zie je wat je allemaal met put of get hebt meegekregen van een vorige pagina.

Roep maar als het te snel gaat, dan tiep ik wat langzamer.

Hahaha ja ho maar,ga eerst ff aan de koffie met vrouw.
zal mijn onderschift maar ff aanpassen,was I ets T e denk ik.

Ik heb een ftp openstaan naar mijn site; zoiets als verkenner naar een adres op afstand.
Ik heb mijn systeem ingesteld dat als ik in mijn "verkenner" een php open, dat ie meteen in Kwrite opent.
Verdomt leuk progje overigens: Je ziet je haakjes en je variabelen enzo in kleur. En mocht je nu iets willen veranderen: ctrl + R

Daarna save je, wat ie automatisch op de site doet, om vervolgens te controleren of je het goed heb gedaan. Zoniet, dan kan je zolang je Kwrite nog open heb staan alles netjes ongedaan maken. Let op: wanneer je Kwrite sluit en het bestand opnieuw opent, ben je die historie wel kwijt!

G

Edit: Vergeet erbij te zeggen dat dit wel linux werk is, maar ik kan me zo voorstellen dat dat ook kan in windows...

Als je de file edit met vim (op linux is vi bijna altijd een alias voor vim) en je hebt het niet in kleur, doe dan Esc :syntax on [enter] en je hebt ook kleur. En een krachtiger editor.

En vim is er ook voor windows.

Jakkes... vim.:(
Nee dan doe mij maar pico of nano.
Daar is tenminste mee te werken zonder cursus.:)

Het maakt natuurlijk niet uit welke editor je gebruikt. In cmdline gebruik ik altijd Vi. Als je eenmaal weet met dergelijke editors om te gaan, kan je niet meer zonder. Juist omdat je heel snel kan werken door snelle commando's.

Uiteraard, als je niet meer functionaliteit wil dan notepad zou bieden, is pico oid een prima alternatief. Zoals ik al zei, voor ieder wat wils.

Ik vraag me zo af; Hoe zit dat met Windows? De lichtste GUI editor zou notepad zijn. Maar de volgende stap is dan Word? Zijn er wel GOEDE editors? Die je helpen met syntax etc?

G

Editors zat.
De stap na notepad is wordpad (das wat anders dan word), die biedt ook wat opmaak mogelijkheden en is eigenlijk bedoeld als richtexteditor (whatever dat is).
Zit ook standaard in je windhoos gebakken.

Maar er zijn ook gratuit editors voor windhoos te downloaden die je helpen met kleurtjes om zo een zinsopbouw overzichterlijker te krijgen.
Veel gebruikt is ene crimson editor, en die kan dus verschillende soorten syntax herkennen.

Voor het werken met php is vi een dijk van een editor. En waarom niet een uurtje besteden aan de editor te leren kennen om er dan uren tijd mee te besparen?

Zelfs de windows scripters bij mij op het werk stappen over op vi voor windows, vanwege de kracht en snelheid van werken.

Het is idd ook een optie met editors te gaan werken waarmee je meteen aan de slag kan, maar scripten met notepad, wordpad of word is echt geen serieuze optie. Neem dan, zoals eerder aangegeven een editor die geschikt is om goed te kunnen scripten. En het liefst in kleur.

Ook als ik met een grafische interface ga programmeren of scripten, gebruik ik altijd vi. En als ik een brief tik ofzo gebruik ik een tekstverwerker. En voor email gebruik ik een email programma. Gewoon waar het voor bedoeld is, dan werkt het het beste.

Met een waterpomptang kan je ook timmeren, maar het gaat toch beter als je dat ding gebruikt bij fitwerk. Als je de keuze hebt, pak je toch ook een hamer als je moet timmeren. Logisch toch?

maar scripten met notepad, wordpad of word is echt geen serieuze optie.
Ik vind de vergelijking van de waterpomptang en de hamer een kwestie van appels en peren vergelijken oftewel een vergelijking die hier niet op gaat.

Scripten met wordpad is wel degelijk een optie. Vriend van me doet alleen scripten met notepad, enwel php. Wat hij daarmee maakt, kan hier mening persoon zijn vingers bij aflikken en iets van leren.
Dus dat het niet geschikt zou zijn is onzin.

Wordpad misschien wel.
Met kleurtjes werken... nja... leuk als je het overzichtelijker wilt hebben. Zelf gebruik ik (onder windows) Editpad lite en daar kun je ook vanalles mee.

Onder linux vi of vim leren.... nah, daar ga ik geen uur voor zitten als je zo'n zelfverklarende editors als pico/nano of joe hebt, die ook nog eens overal gewoon perfekt onder werken. Terwijl ik zelf soms het probleem heb bij sommige distro's, dat middels een ssh of telnet verbinding (met de dream hier bijv.) VI toch wel raar doet bij gebruik van insert toets, want die heb je nodig om te kunnen inserten of replacen.
Cursor die niet echt staat waar ie hoort te staan.
Daar heb je met pico/nano allemaal geen last van.

Als je goed met vim overweg kunt is het een prima editor, maar je moet er dus wel voor gaan zitten en leren. Dan neem ik liever iets anders.:)

Ik zie al weer waar deze discussie naar toe gaat, en ieder zijn smaak zou ik willen zeggen.

Uit ervaring weet ik dat de ervaren scripters en programeurs de beter / sterkere editors gebruiken. Dit juist om werkgemak te bieden.

G

Ach, ik wil er niet over discussieren, ik gaf alleen aan in tegenstelling tot KK dat het wel degelijk goed kan met Notepad.
Ieder zijn keuze inderdaad, het is alleen dat ik veel mensen hoor zeggen dat ze vi een irritante editor vinden.

Maar er zijn ook mensen die er bij zweren, da's zonder meer waar.
Ieder wat ie lekker vind, het kan echter geen kwaad om ook andere mogelijke editors te noemen (zoals ik deed) opdat de keuzemogelijkheid voor de meelezers wat groter word. That's all.:)

Ik houd wijselijk mijn mond. Ik ben tevreden met de washandjes uit een ander draadje.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan