bestaat er software om de dode pixels te zien,of te testen?

F

format c:

ik denk zelf dat mijn tft dode pixels heeft.
maar ik weet niet hoe ik dat kan bevestigen.
weet iemand hier software voor ,of tips hoe ik er zeker achter kom.

als je dode pixels heb dan vallen die heel erg op bij een egale kleur.

Probeer je scherm enkele unie kleuren te geven (bv in een teken programma) dan komen de dead pixels wel te voorschijn.

Zo circuleert er een nokia test programma op het internet (ik heb t niet) dat hiervoor bedoeld is.
Als het programmaatje iets voorstelt dan kan het 100 % van elke kleur schermvullend maken.
Een dode pixel zie je dan direkt zoals the matrix al zei.

super mas3
dank je.
het proggie heet.
NOKIA MONITOR TEST
ik heb hem nu gedownload.

Dat is zeker een leuk progje geen dode pixels wel zag ik dat mijn scherm niet zo schoon meer was.
Ook gelijk weer geregeld met speciale TFT cleaner

je gaat naar het bureau blad
rechter muisknop eigenschappen aanklikken
bureaublad aanklikken
in het veld ``achtergrond``geen aanklikken,staat helemaal bovenaan
staat linksonder ,kleur
de opbouw van de kleuren van een scherm bestaat uit ``5``kleuren
rood ,blauw,groen,wit ,zwart
elke keer geef je het bureaublad de eigenschappen van de kleur
dus BV selecteer rood ,en dan toepassen ,dan kun je zien of de pixels dood zijn of niet,dit doe je met deze 5 kleuren
Ik heb is gelezen dat een monitor 5 dode pixels mag hebben
als er 1 in elke hoek staat valt het niet op maar als alle 5 in het midden staan tja,en dan valt de monitor nog binnen de specs

Dat is slechts gedeeltelijik zo.
Het genoemde programmaatje maakt je HELE scherm in die kleuren, dus zonder vensters of iconen erin.
Op musli's manier zal het ook werken, maar met zo'n programmaatje zie je een dode pixel direct.
Dat maakt het herkennen net ff iets gemakkelijker.

De norm over dode pixels is per fabrikant verschillend.
Sommige fabrikanten schrijven bijvoorbeeld voor dat een scherm helemaal geen dode pixels mag vertonen gedurende de eerste twee weken (soms een maand), ander zeggen dat een dode pixel niet in het midden mag zitten en weer anderen vertellen je gewoon dat je maar moet leven met die paar puntjes die het toevallig niet doen.

Dit is dus ??n van de belangrijkste zaken waar je op moet letten als je een tft gaat halen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan