Bestand Hernoemen/renamen?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Vraagje: ik heb ooit eens een programma gehad waarmee je perfect een bestand een andere naam kon geven...

Dit gebruikte ik om gedownloade mp3 te hernoemen omdat dit bijvoorbeeld als zogenaamd tekstbestand binnenkwam....

Maar nu met mijn andere pc, ben ik dit progje kwijt, en ben al aan het zoeken geweest naar dat programma, maar ik krijg het niet gevonden, wel soortgelijke maar niet wat ik voorheen had....

Want nu kom ik weer zo'n site tegen waar muziek staat, maar het zijn tekstbestande die je binnenhaalt, maar die "extensie" is te veranderen met dat progje wat ik nu zoek.

Kijk maar eens op deze site

Oeps voor deze site ben ik er al uit, maar ik deel het maar even met jullie, bij het downloaden achter de naam van het bestand "mp3 zetten! Dan heb je de mp3 binnen. ;)

Maar nou dat progje nog. :biggrin:

hernoemen doe je door op de file te gaan staan rechtermuis toets te klikken en hernoemen zo simpel as that.

Of bedoel je wat anders???

Ik bedoel inderdaad iets anders, het was een programma wat in de lijst kwam te staan als ik er zoals jij zegt met de rechtermuistoets op ging....

Dit progje stond dan in de lijst die dan weergegeven werd, en het is iets anders dan hernoemen.

ik moet toch nog eens die ouwe pc van zolder halen, want er zijn nog meer dingen die ik nu mis of niet gevonden kan krijgen nu op dit moment.

Wellicht dit weekend, dan komen er voor mij antwoorden. ;)

freggel1 zei:
ik moet toch nog eens die ouwe pc van zolder halen

Laat dat ding toch lekker beneden staan :lol: ,
Das de tweede keer al.
Misschien moet de hdd er uit halen ,En de rest terug op zolder zetten.
Of de inhoud op een dvd zetten anders blijf je slepen met dat ding.

Ja matrix ik snap het ook niet!
Als ik op een bestandsnaam in verkenner klik met de linker muisknop wordt het bestandsnaamvenster blauw.
Nogmaals klikken en alleen de naam is blauw.
En nogmaals klikken en alles is wit, de cursor staat erin en ik kan de naam veranderen als ik wil.
What's the problem? Waarom heb je nog een progje nodig?
Natuurlijk werkt de rechter muisknop en rename ook.
En je kunt de funkties van de muisknop ook definieren zoals je wil.
Grtz.

Even uitleggen.

Wat jij en matrix nu zegt dat begrijp ik ook wel, dat is de naam veranderen.

Maar verander je dan ook de extensie?

Ik dacht het niet.

Waar het nu om gaat, ik download regelmatig muziek, en dit wordt dan anders opgeslagen, bijvoorbeeld als JPG, je kunt dan wel even vrolijk dit bestand MP3 gaan noemen, maar hij zal het nooit als mp3 gaan doen. ;)

En dat is het programma wat ik nu zoek, de naam weet ik al, dat is Rename it

Maar nou is het zoeken wat precies de juiste is, want via google is er keuze zat.

Maar verander je dan ook de extensie?
Ik dacht het niet.
Jawel hoor, alleen hebben veel mensen hun windows nog te standaard ingesteld staan hetgeen niet verstandig is.
Daardoor staan extensies voor bekende bestandstypes verborgen, die zie je dan normaliter in de verkenner ook niet.

Rename it is handig, omdat je daarmee bijv. ook meerdere files tegelijk kan doen, maar de genoemde methodes werken ook.

Een andere mogelijkheid is bestand selecteren en dan op F2 meppen.

Sowieso advies: Haal bij de weergave in mapopties dat vinkje weg bij het verbergen van bekende extensies. Scheelt je weer werk en is ook een stuk veiliger.

Inderdaad bt, daar dacht ik effe niet aan, omdat ik die altijd aan heb staan.
Je ziet zo in een oogopslag wat voor bestand het is, waarvoor het dient, en of het gevaarlijk kan zijn.
Je kunt zo ook de extensie van een bestand dus veranderen.
Windows zal effe protesteren en zeggen dat het niet verstandig is, maar je verandert niks aan het bestand zelf.
Bovendien kun je het bestand weer terug benoemen en is alles weer als het oude.
Als je dus een merkwaardig produkt van het net hebt en het hebt hernoemd in een mp3 of avi of mpg zal het ook werken indien het een mp3 of avi of mpg is.
Dus freggel1.....!
Grtz.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan