Beste manier om 4 satellieten te ontvangen?

S

steventje

Hallo,

Had graag enkele vragen ivm satelliet.

Ik ben totaal nieuw op dit gebied en heb dan ook geen idee wat er zoal op de markt is, alleen de informatie die ik hier op dit forum lees.

Zelf wens ik astra2 (voor engelse kanalen) te ontvangen, Astra1 en hotbird.

Als er iemand weet waar vele vrije russische kanalen op zitten in de buurt van bovengenoemde satellieten, mag het altijd laten weten. Volgens mij zijn er enkele FTA op de hotbird en Sirius.

Ik zou dus willen kijken van 28E tot 13E en mssn nog de Sirius op 5E

Kan iemand mij vertellen welke type schotel/configuratie (zonder motor) ik nodig heb om de bovengenoemde satellieten te ontvangen?

Ik zou ook TV Vlaanderen willen ontvangen. Welke type ontvanger heb ik hiervoor nodig? Ik wil een eenvoudige, goedkope degelijke ontvanger waar ik niet teveel moet aan sleutelen.

Ik las iets over Multytenne, maar komen alle signalen dan wel goed door met amper 45cm?

Kent er iemand een goede sat winkel in de omgeving van Antwerpen?

Kan ik met een satelliet zowel de verticale als de horizontale polarisatie ontvangen? (mssn verkeerde vraag)

Alvast bedankt

Dat kan je allemaal met bijv. een Wavefrontier ontvangen

http://www.multilnbdish.com/gallery.htm

En dan kun je eventueel in de toekomst nog uitbreiden ook.

Van TV Vlaanderen heb ik helaas geen verstand, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Bedankt voor de info.

Kan ik met mijn ontvanger zowel horizontale als verticale posities ontvangen of moet ik dit instellen?

bvb 12207H en 11034V? allebei FTA kanalen

Wat betekent SR FEC 27500 3/4

De posities zijn de plaatsen waar de satellieten hangen ten opzichte van Greenwich, Engeland (0 graden).

Dat zijn dus de getallen die bij de satelliet zelf staan aangegeven, zoals 19.2 oost voor Astra 1 en 13.0 oost voor Hotbird.

De andere zaken zijn instellingen voor transponders, de zenders die op die satelliet zitten.

Ik heb over de uitzend manieren een stukkie opgenomen in een FAQ hier op het funboard, misschien leuk om eens te bekijken.

Maar de meest gebruikte LNB's (ontvangstkoppen) zijn universele LNB's.

Die kunnen hier op de juiste wijze mee omgaan en als je deze dus ook instelt als zodanig in je ontvanger dan is dit dus geen probleem.

Dit is de standaard instelling in alle ontvangers die ik ooit onder handen heb gehad.

Aangezien we het tegenswoordigs over digitale tv hebben, zijn er een aantal instellingen meer te doen dan alleen de frequentie.

Zo is er dus de polarisatie Horizontaal en Verticaal.

Maar ook de SymbolRate (SR) en de Forward Error Correction (FEC).

De SymbolRate geeft aan hoe snel de data aankomt en kun je dus min of meer vergelijken met de baud rate van een comport (als je bekend bent met compter termen..).

De Forward Error Correction zegt iets over hoeveel data er dubbel word uitgezonden.

Dit is vergelijkbaar met wat men doet bij newsgroepen en par-bestanden (zegt je dat wat?).

Ze stoppen in elk data blokje wat extra informatie.

Wanneer er iets fout gaat waardoor er blokjes weg gaan vallen, bijvoorbeeld door slecht weer, kan de ontvanger toch doorgaan met het tonen van beelden en geluid.

SR en FEC zijn verder niet zo heel interessant maar ze moeten wel per ze goed staan wil je beeld kunnen krijgen.

Daarom staan ze altijd vermeld op sites met transponder informatie.

Als ik op de website http://www.lyngsat.com kijk zie ik bij een bepaalde frequentie meerdere zenders staan?

bvb.11479 V tp 18 --> TV Rijnmond, TV Noord-Holland, TV Drenthe,...

Hoe zoek ik dan een bepaalde zender met mijn ontvanger? Of hoe stel ik TV Drenthe in bij het africhten van mijn satelliet?

Alvast bedankt

Steven

Bij anologe transponders zit er maar één zender op een transponder.

Digitaal meestal een stuk of 10 en sommige maken het erg bont en zetten er wel 20-25 op de bandbreedte wordt dan een stuk minder dus ook de kwaliteit.

Als je handmatig gaat zoeken moet je een transponder opgeven en zal hij al de zenders op die transponder gaan inlezen.

En is dat de transponder waar TV Drente op zit dan moet die in de lijst staan en kun je die in de lijst aanklikken en moet je beeld hebben.

Bij de meeste ontvangers kun je na het inlezen de boel sorteren wil je TV Drente op 1 hebben zet je hem op 1.

Ook zijn er van veel merken ontvangers editors dan kun je met de computer en een nulmodemkabel de lijst uit de ontvanger inlezen en sorteren op de computer, maar het is weinig zinvol om dat te vertellen omdat je nog geen ontvanger hebt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan