Beste satellite funners

D

driespegie

Ik had niet graag heel de ilegalle toer opgewillen maar ben nieuw en had wat vragen...Heb een dreambox 500S Kan al flashen en heb dus al verschilden geprobeert (pli, gimini enz) maar elke daarvan heeft voordeel en nadeel. Ik lees zoveel informatie en dat word verwarend daar je een keus moet maken welke flash je moet gebruiken + welke addons te installeren zodat ik (waar ik zelf wel naar zal zoeken keys kan in uploaden en waar ik die moet uploaden. Ook als ik bestanden 755 moet geven of van plaats veranderen snap ik ni goed..Ik wil dus niet het ingewikkelste maar toch wat gecodeerde channels zien...Maar heb ook gewoon digitalle tv dus is af en toe nieuwe keys kunnen uploaden en een tijdje gecodeerde channels zien is genoeg...eigenlijk ook uit interesse en het gewoon te snappen. Punt een voor gewoon keys of autokeys te uploaden moet ik daarvoor mijn router afstellen. Op dit moment heb ik een switch (d-link) daar hij ip adressen geeft van 81....enz en dit nodig is om mijn digitalle tv te laten werken, als ik mijn digitalle tv op de doorgelinkde router aansluit krijgt mijn tv een ip van 192.168.2....? En dan werk hij niet. Nu ik sluit mijn sat op de router aan en deze kan dingens downloaden zoals adonns enz dus hij heeft zeker verbinding...Is cccam het makkelijkts? Moet ik mijn sat rechtstreeks aan mijn switch verbinden(daar ik niet in dat menu kan (ja raar) om poorten open te zetten. Daar mijn router(belkin) ik kan bereiken op 192.168.2.1. Maar moet ik poorten openzetten als ik niet chare..Zou dus graag willen weten welke flash het beste bij mij past welke addons ik moet installeren en waar ik de nieuwe keys moet plaatsen, ook welke ik naar 755 moet wijziggen control centrum en welke ik van plaats moet veranderen. En welke router switch ik moet gebruiken en of het misschien wel mogenlijk de d-link aantespreken probeerde al alles (misschien heeft hij die optie niet en staan alle poorten gewoon open..heb wel al poorten op de d-link ddie van de belkin internet geeft aan mijn laptop en satelliet bijgezet...maar welke poorten weet ik niet...ik lees daar 1100 dan weer 80 enz heb ze allemaal opengezet al weet ik niet of het resultaat geeft je kan dan ook nog udp of beide enz kiezen. Maar heb ik dat allemaal wel nodig zonder cardsharen...op dit moment lijkt me dit nog ingewikkeld maar zou iemand mij een beginners pakket kunnen aanraden en waar ik al moet ik het regelmatig keys in uploaden (maar dan waar en met wat 3cam CCcam....enz Ik voeg denk soms addons toe die dan ni werken omdat ik daanweer de vekeerde plugins download die voor bv gbox zijn . snap u zeg me welke flash goed is welke addons ik moet downloaden dan ook welke pluchins en of ik ergens 755 moet toepassen één bestand verplaatsen en of ik bij die configuratie ook nog mijn router moet aanpassen...Daar ik wel met box kan plugins downloaden hey...kan hem ook via pc en control centrum aanspreken...voor flash gebruik ik dan weer dream up via null modem en dat snap ik al...maar tussen internet op mijn box hebben of die cams dan ook kunnen gebruiken weet ik niet..of dat poorten gedoe is dat alleen bij share nodig...Ben al weken bezig en ik vind het echt niet. Heb een dreambox 500s en zou echt er is iets mee willen kunnen en zo weer nieuwe dingen ondekken. Sorry voor jullie tijd maar heb al weken zitten zoeken en mijn vrouw word er ook zot van...Al goed dat ik nu snap hoe het met de nullmodem werkt want heb een hele tijd terug naar winkel moeten gaan door zo vanalles te proberen dat de flash ni meer werkte en dat was elke keer 10 euro om gewoon een standaart flash erop te zetten, ben zo 4 keer moeten terug gaan en tis niet dichtbij...Dus ik wil het echt snappen ken redelijk wat van computers maar wil iemand mij opweg helpen dan kan ik begginnen om het te leren...Bedankt DriesPegie

:shocked::(:draai:

Allereerst welkom op het forum.

Maar je gaat al op diverse fronten de fout in! Heb je onze regels ( klik ) toch wel gelezen.

Want ik lees in de ook al moeilijk getypte/leesbare tekst al van alles over keys en sharen, 2 dingen die hier absoluut uit den boze zijn!

Graag eerst beginnen met het lezen van die regels, en dan graag ook als je een bericht typt, alinea's gebruiken om het beter leesbaar te maken.

De andere vraag waar je trouwens een nieuwe thread voor opent heb ik derhalve verwijder.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi driespegie, welkom op het Satellite FUN Board !

Je eerste posting is enorm moeilijk leesbaar.

Het is een grote brei letters.

Weliswaar voorzien van leestekens, maar die komen overal voor.

Ik krijg haast de indruk dat je ADHD hebt.

Drukke tekst en een hele grote regel door het overslaan van de enter toets.

Hierdoor heb ik op 1/3 e van je bericht afgehaakt, want ik kan het niet meer volgen.

Ik vermoed dat het andere gebruikers net zo zo vergaat.

Het werkt hier iets anders als bij bijvoorbeeld MSN, waar de enter toets direct het bericht verzendt (dat vind ik overigens ook bijzonder irritant daar).

Hier kom je gewoon aan het begin van een nieuwe regel terecht.

Graag dus je vragen iets beter verzorgd opstellen.

Dan inhoudelijk.

In je eerste regel lijkt het wel alsof je denkt dat posten hier inhoudt dat je direct met iets illegaals bezig bent.

Dat is natuurlijk helemaal niet zo.

Wij (de administrators en moderators) houden het hier in de gaten en filteren zaken die vanwege illegaliteit niet kunnen er wel uit.

En bovendien moet je daar niet heel zwaar aan tillen, er gebeuren veel kwalijker zaken op de wereld.

De kern van je verhaal is dat je het allemaal in èèn keer wil snappen, en dat lukt je niet.

Nou, dat is met de meesten onder ons zo hoor.

Waarom maak je niet gewoon een soort van stappenplan, waarmee je vaststelt waar je prioriteiten liggen.

Dan duurt het wat langer voor je je doel bereikt hebt, maar de kans dat je het halverwege voor gezien houd is veel kleiner.

Je tv krijgt een IP toegewezen die begint met 81.

Dat lijkt op het IP adres waarmee je zelf op het internet actief bent.

Het kan inderdaad zo zijn dat je na je modem een switch hebt hangen, en je internet provider dus minimaal 2 apparaten (waaronder je tv) ziet.

Dat is heel vreemd, en gewoon niet veilig.

Die tv kan ook werken door de router heen, maar die moet je dan wel correct instellen.

Strikt gezien heb je geen router nodig om een netwerkverbinding tussen pc en satelliet ontvanger te maken.

Maar om dat te kunnen doen, moeten ze wel in hetzelfde "netwerk" zitten.

Allemaal direct aan internet is ook wel hetzelfde netwerk, maar zeer gevaarlijk.

Daarom creëert een router een apart intern netwerk, met toegang tot een andere netwerk (=het internet).

In dat aparte netwerk krijgen de apparaten dus een andere IP adres, en je router wijst die meestal toe.

Dat is waarom je daar verschillen ziet.

Je kunt ook zelf een vast IP aders toewijzen aan je apparaten, maar dan wel buiten het bereik van wat je router toewijst.

Dus als je router adressen vergeeft die liggen tussen 192.168.2.2 en 192.168.2.50, dan kun jij IP's toewijzen tussen 192.168.2.51 en 192.168.2.250 (zo ongeveer).

Die adressen zitten in hetzelfde netwerk, en wat je met het ene adres kunt, kun je meestal ook met een ander adres.

Wanneer je je ontvanger inderdaad van een vast adres hebt voorzien (DHCP uitschakelen dus), dan kun je ook je router instellen dat ie verkeer door bepaalde poorten direct moet doorsluizen naar dat ene IP adres, want je weet dan vrijwel zeker dat dat je ontvanger is.

Je kunt met FTP en andere software vanaf je computer dan ook altijd je ontvanger bereiken omdat je weet welk adres ie heeft.

Verder ga ik nu even niet in op je posting, want ik zie dat je inmiddels alweer een nieuwe thread hebt gestart waarop je op deze ingaat.

Daar ga ik even lezen en eventueel handelen wanneer wenselijk.

Jij ben adhd, neem daar ook medicatie voor. =dus zal rustig aan proberen te doen. Dus op u antwoord ja heb dhcp als uitgezet en kan al een tijd via ftp in mijn dreambox of via control centrum. Mijn dreambox heeft ip 194.168.4.4. Ik heb aan die switch(d-link) die bij telenet werd gelevered ook draadloos. Maar heb ook een router belkin gekocht. Nu wil u wel geloven of de andere partij (telenet) kent er niks van. Zij duidelijk op die vraag dat mijn digibox(kabel) niet werkt via een router. Dat moet altijd via de D-Link(waar ook een d-link draadloos bij aan hangt). Ik heb dus gewoon 2 beveiligde draadloze netwerken. Dus als ik draadloos met mijn laptop op de belkin inlog of met mijn desktop kan ik aan mijn dreambox die namelijk ook aan die belkin hangt. Maar eigenlijk niet rechtstreeks op internet zit maar via kabel aan de d-link. Ik had geen andere optie want dan werkt mijn digibox(kabel) niet meer. Heb dat zelfs gevraagd en die man vertelde dan het alleen werkt via de d-link.

Wat is nu eigenlijk het probleem dat ik niet op de switch of router (d-link) geraak . Maar of het nu belangrijk is dat ik internet neem van de d-link of belkin weet ik niet. Ik kan bij bijden dingen downloaden via het web....alleen die d-link geeft 8x.xxx.xxx... ip adressen en de belkin geeft altijd adressen ip van 194.168.2.....want de router pagina om poorten te zetten is 194.168.2.1....maar aan die router instellingen geraak ik niet bij de d-link.

Maar is dat belangrijk? Ik kan dingen downloaden met mijn db is het dan niet ok? Ben toch met db op internet. das dus 1...2 is welke bootloader denkt u dat voor het te leren bij me past....dan punt 3 ik krijg meestal dan een hele lijst van cams om te uploaden ik begreep dat Cccam niet slecht is maar welke addons moet ik dan juist uploaden om deze echt te laten werken...4 word die cam na instaleren auto geeinstalleerd ? Ik kan wel al met de blauwe knop , als je er niks van kent upload je vanalles kiezen tussen 3cam Cccam evocam enz. Maar waarschijnlijk heb je die ni alemaal nodig laat staan ik de juist addons downloade. Ik kan die dus al wel restarten of van cam veranderen. Maar merk er niks van . Zou gewoon al moet ik om de zoveel dagen keys uploaden toch is wat scrambeld channels willen zien en belangrijker nog....dat er is iets werkelijk zichtbaar werkt...nu merk ik van niks iets...ben niet slim maar van windows ken ik wel wat maar dat linux gedoe dat is veel moeilijker..zou het graag stap per stap leren...eerst de juist boodloader , dan de juiste cam met plugins en dan ook weten waar ik keys moet uploaden (var/ ofzo)nu is het voor mij echt frustreerend daar ik met mijn adhd al veel last heb als dingen niet goed gaan. daarom zoek een begin met resultaat...kan ik daarna zelf weer wat tijd steken in de volgende stap en moest ik die ni vinden terug raad vragen...tot ik het snap..het boeit mij echt wel...maar ja open source is heel wat anders dan windows natuurlijk. toch bedankt al.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 18:53 uur ----------

aja weet dus ondertussen na vele weken ook wel de meeste menu's staan en submenus enz. moest u het zien zitten moet u ni zo diep gaan om ook nog eens dat uiteleggen.

want dat snap ik...heb ook al is een boeket eropgezet via ftp en al meerdere malen geflitst met nieuwe bootloaders...heb dus ook al keys met ftp erop gezet maar waarschijnlijk verkeerde map of mijn cam was nog niet actief...want dan lees ik ook dat je door op een bepaalde post te gaan info kunt krijgen...ja heb echt al uren en dagen gelezen maar waarschijnlijk zoveel dat ik alles in de war slag en dingen aan elkaar link die niks hebben met mekaar te maken. een cccam werkt anders als evocam enz en bestanden moeten dan ook waarschijnlijk in andere mappen. Dat is het juist haal alles door mekaar..wilt u een beetje orde in mijn hoofd maken...zou het echt graag willen snappen..hoop dat ook snapt dat ik het niet moeilijk wil maken maar mijn adhd me soms parten speelt...in praten typen enz kan zelfs ni zonder fouten schrijven...maar weet dat wil me er gewoon ni bij neerleggen en toch proberen dingen te leren. mvg Driespegie

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 19:05 uur ----------

ok lees dat ik dingen vraag die niet mogen...snap alleen dan niet dat je word aangeraden om een dreambox te nemen...er bestaan veel goedkopere toestellen met card lezer...mag sorry dan, dacht dat ik op een sat forum zat...een kaartje in een box steken dat kan maar 2 problemen opleveren en das dat je ze misschien moet omdraaien. einde gefixt. Maar wil jullie regels volgen, als dat de wet is zal ik die volgen. En tread van gemaakt, weet nog ni eens wat dat is en hoe ik het heb gedaan...dat was dus per ongeluk. Zal van de site wegblijven want snap zelfs niet wat een tread is, hoe ik het deed. Als dat zo'n probleem is.....vind ik dat spijtig...probeerde juist iets bij te leren. Maar ik begin volgen de moderator al helemaal verkeerd...kende nix van wat mag en niet. Maar verwacht dat dat op een vriendelijke manier word gezegt ...dan weet ik dat en dat snap ik dan wel dat dat dan hier niet hoord. Sat 4 fun ? zo funny vond ik het niet...en verander dat in sat voor pro's en die er alles van kennen...wat weet ik nu dat dat allemaal illegaal was. mvg

Laatst bewerkt:
Driespegie, sorry dat je mijn tekst als onvriendelijk las, maar zo wilde ik even niet overkomen.

Jou bericht was voor mij erg moeilijk leesbaar, en wist niet jij ADHD had, dus ik las de belangrijkste dingen, althans dat dacht ik.

Daarna wilde ik jou enkel even wijzen op de dingen die hier wel en niet mogen, dus de regels. ;)

Helaas kwam dit dus verkeerd over bij jou.

Hiervoor dus mijn excuus.

Probeer toch een beetje te denken aan nieuwe regels en witregels, dat maakt het geheel toch veel duidelijker. Overigens ook welkom op Satellite Fun.

De naam is ook Satellite Fun en niet sat 4 fun want dat is weer een heel ander forum, dus vandaar dat ik even de titel heb aangepast.;)

Het is allemaal geen probleem, een "thread" is gewoon een onderwerp waarin je een vraag stelt, dat kan allemaal en iets leren kan ook.

Maar zonder abonnement naar zenders kijken is illegaal en illegale dingen is zo'n beetje het enige wat wij hier niet doen. Voor de rest helpen we graag.

Zo is een Dreambox wel handig voor illegale doeleinden, bijv. cardsharing, maar op ons forum mag niet uitgelegd worden hoe dat in zijn werk gaat.

Er zijn echter wel forums te vinden die dat uitleggen dus met een beetje zoeken zijn die wel te vinden.;)

Ja, hierdoor ben ik te impulsief...In elk geval tof van de reactie...Al goed dat er nog mensen volwassen en nuchter kunnen denken...Snap jullie nu ook! Maar dacht te veel in de richting van...Ik heb digitale tv met een bruikbaar groot aantal kanalen...en betaal hiervoor ook...Ik bekeek het meer als tof om te kunnen...en daarna gewoon weer naar mijn gewone tv te kijken daar dit altijd werkt en nu al ni weet waar eerst naar kijken...dus vond het niet illegaal...maar heb al zoveel keren gehoord . je kan niks, ik dat dus wil kunnen ( natuurlijk ben ik ook leergierig zover ik kan natuurlijk)..maar dat is het wel...Nu ga ik wel toch nog 1 ding vragen...wat beveel je mij zonder verkeerde dingen aan als bootloader...pli Gemini sifteam ?

mvg het was in elk geval een eerste ontmoeting die we zeker kunnen classeren onder speciaal :tong:

Klopt helemaal, en is niet erg hoor, het gebeurt wel vaker dat mensen wat erg enthousiast zijn als ze weer met iets nieuws beginnen, ikzelf ook.;)

V.w.b. de firmware is het moeilijk om een goed advies te geven. De 3 toppers zijn zonder meer Gemini, Nabilo en Pli.

Jammer genoeg is de verdere ontwikkeling van Enigma1 images, waaronder de DM500 ook valt, vrijwel nihil geworden. Men legt zich tegenwoordig toe op de HD ontvangers van o.a. Dreambox.

Het voordeel van Pli is dat dit gemaakt is door Nederlandse makers en ook een apart support forum heeft. Gemini heeft in het recente verleden meegewerkt aan het tegengaan van clone ontvangers dus die raden wij zonder meer af aangezien je niet meer er op kunt vertrouwen dat ze geen gekke dingen meer doen.

Persoonlijk zou ik dus voor Pli of Nabilo gaan.

Van de andere kant bijken de Ozoon images wel verder ontwikkeld te worden. Maar die heb ik zelf niet meer getest omdat je daar (althans toen ik dat testte) handmatig de CCcam emu in moest zetten. En ik doe dat liever gewoon makkelijk middels de afstandsbediening.

Sifteam heb ik al lang niets meer van gehoord, het laatste wat ik daarvan gezien heb was een image voor de DM800HD en die was nogal onstabiel.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan