Bevindingen Nabilosat DM7020 DarkStar II icm DM7020

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
833
Punten
113
Leeftijd
74
Laat zich prima installeren, ziet er allemaal gelikt uit
zapt bijzonder snel.
Kan aan mij liggen ik vind het beeld erg strak, (moeilijk te beoordelen)

Minpuntje mijn zenders waar ik vaak blijf hangen (staan whatever) SE@view op hotbird krijg ik niet aan de praat (beeld is eigenlijk genoeg) en deze doen onder Pli enzo stevig hun best
Waar dit aan ligt ??

Ben het volledig met je eens. Ziet er zeer gelikt uit, werkt uitstekend, zapt lekker snel, net als de vorige Nabilo.
Verder mooie menustructuur die op 2 manieren af te wisselen is, ook weer wat meer opties erbij. Ik ben er ZEER over te spreken.

Sexview op hotbird heb ik hier totaal geen problemen mee, alles draait als een zonnetje.

Matrix sexview wordt ook bij mij beblokt in deze image (cccam).
Vreemd, draai multiboot en heb hier niet eerder last van gehad.
Deze overige zenders worden prima weergegeven.

Mooie gelikte image.

Greetings Tukker1

Via multiboot er op gezet.
Geluid op tv klingt niet gezond.
Het beeld komt hier een beetje over versterkt over.
Ik vind hem wel heel gebruiks vriendelijk.

Vr.gr. Janblues

@Tukker1: Heb jij hem ook in multiboot staan of in de flash?

Er is alleen een probleem met VLC want het streamen lukt niet meer van de PC naar de Dreambox, de error komt door de vlcf.so file.
Wat ik er over gelezen heb is dat er nog geen oplossing is omdat de source file zoek is?

Grt. Parabolica

Ziet er prachtig uit, maar weet iemand ook hoe ik Cccam kan installeren met de darkstar.

Met vriendelijke groet,

Als je Dream verbonden is met het internet :

2 x gele knop.
addons download manager
Nabilo image cams

Hier vind je alle software cam's.

Niet verbonden met het internet dan zul je een tar.gz bestand van de CCcam (voor nabilo) met een FTP programma in de directory TMP moeten uploaden en deze handmatig moeten installeren met :

2 x gele knop
Addons download manager
Manual install panel.

Grt. parabolica.

Dank je wel Parabolica,

Gevonden maar als ik op de cccam klik om te downloaden, dan hangt de box met de melding
"Wait please.. connection to server in progress" en hij is nu al een half uur bezig.

Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik heb nu inmiddels 4 images op de usb stick staan.
Waaronder de gemini en de PLi zonder problemen. Maar bij de nabilo loop ik elke keer vast bij het installeren van de CCCam. En moet de box via de aan uit knop achter uitzetten .

Verkort citaat van het Nabilo forum:

Mocht je geconfronteerd worden met het probleem als je probeert te downloaden van addons via het gele-panel, dan raden we u aan om de DNS-nummers te wijzigen.
Om DNS-nummers te veranderen aan uw DM, gaat u verder met de Setup instellingen en verander de Nameserver gebied als volgt.

De aanbevolen DNS nummers de OpenDNS-nummer:
208.67.222.222
of
208.67.220.220

Dit kan je doen via "Menu-[6]instellingen-[6]geadvanceerde instelingen-[1]communicatie instellingen".

Handmatig installeren kan ook nog als dit niet lukt.

Grt.Parabolica.

memorandus;194366 zei:
Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik heb nu inmiddels 4 images op de usb stick staan.
Waaronder de gemini en de PLi zonder problemen. Maar bij de nabilo loop ik elke keer vast bij het installeren van de CCCam. En moet de box via de aan uit knop achter uitzetten .

Nabilo kan soms vervelend doen hoewel ik daar nu geen problemen meer mee heb.
Ik neem dus nooit de settings over van een andere image omdat je via het Nabilo menu genoeg kan downloaden. Een schone installatie vind ik zelf dan ook veel prettiger.
Draait het eenmaal dan is ie echt TOP!

Grt. Parabolica.

Omdat ik nog zoekende was naar de voor mij de beste image, heb ik er meerdere op een stick geinstalleerd zodat ik makkelijk kon uitproberen.
Na het het vastlopen met nabilosat heb ik nu dat de beeld vaak blijft hangen.
Ik moet sowieso van de week maar weer eens met een schone installatie beginnen.
Wat is de beste manier om geen oude troep over te houden?

Groetjes,
Memorandus

Je kan simpel met Flashwizard Pro Nabilo verwijderen en, zonder de optie advanced Smartcopy, Nabilo opnieuw installeren. Dan is hij schoon en kan je alles los van de andere images op je stick installeren.

Is het nog gelukt met de DNS settings? Dit is wel fijn als je later alles via de gele knop wilt installeren.

Grt. Parabolica.

thnx parabolica,

Nee dat van de DNS heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Ga ik morgen samen met de nieuwe installatie gelijk doen.

Groetjes,
Memorandus

Wat ik altijd doe bij het installeren van het netwerk is (als je modem het ondersteund), DNS aanvinken en dan als je verbinding hebt de Dreambox pas een vast IP adres geven.
Van de 100 maal heb ik 99 keer een goede verbinding. Die ene keer dat het niet lukt is omdat de server van hun dan plat ligt. :)

Grt. Parabolica.

parabolica;194444 zei:
Wat ik altijd doe bij het installeren van het netwerk is (als je modem het ondersteund), DNS aanvinken en dan als je verbinding hebt de Dreambox pas een vast IP adres geven.
Van de 100 maal heb ik 99 keer een goede verbinding. Die ene keer dat het niet lukt is omdat de server van hun dan plat ligt. :)

Grt. Parabolica.

DNS moet natuurlijk DHCP zijn. Sorry voor de foutieve aanwijzing.

Grt. Parabolica

Ik heb Nabilosat vanmorgen opnieuw multiboot geinstalleerd en met de bestaande DHCP instellingen heb ik dit keer ook de CCcam kunnen installeren.
Ik heb het nu dus lopend, kijken hoe hij zich verhoud. of ik nog vastlopers krijg.

Parabolica, dank je wel voor al je ideetjes.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan