Bevindingen Windows 7

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
190
Punten
63
Vandaag, gezien het enthousiasme van CrazyMotha, Maar eens Windows 7 X64 geinstalleerd en zoals dat zo mooi heet 'we zitten we nog in de testfase' :)

Een schone installatie duurt zo'n 30 minuten en dan het fijn tunen van bepaalde settings vraagt minder dan 10 minuten. Even de irritante vragen doorlopen en overal 'nee' op antwoorden en je kan aan de slag.

Alles loopt inderdaad soepeler dan Vista en veel wordt direkt herkend door Windows 7.
Toch ook nu diverse conflicten met vrij recente software en hardware wat wel in Vista X86 naar behoren geinstalleerd kon worden en zo ook naar tevredenheid werkte.

In eerste instantie waren er conflicten met de Lifecam van MS zelf, Soundblaster Audixy 24bit, en drivers voor een ASUS M4N78-AM moederboard. De USB printer moet ik nog installeren. Maar zoals eigenlijk al te verwachten was, bij veel leveranciers van de hardware zijn de updates al te downloaden.

Ik kan CrazyMotha gelijk geven dat Windows 7 beter is dan Vista er er zitten leuke toepassingen in. Maar XP, en voor mij persoonlijk ook windows 2000, blijven bruikbare besturings systemen als je niet zit te wachten op al die multimedia toepassingen.

Voor mij is Windows 7 een leuk speeltje en we gaan het straks allemaal ook even testen op een X86 versie. Tenslotte hebben we voor elke versie 30 dagen de tijd :)

Grt. Parabolica

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan