bij zappen valt signaal weg

G

gadnoza

Hallo misschien weet iemand een oplossing voor mijn probleem.

Ik heb een konig SDCR10 ontvanger met een cd smartcard voor de nl zenders. Ik heb de schotel met 1 satelietkop gerricht staan op de Astra en alles deed het fantastisch. Totdat ik 5 weken niet thuis was. Toen ik terug kwam heb ik de smart card geheractiveerd, om opnieuw de nl zenders te kunnen ontvangen. Ook dat leek in eerste instantie probleemloos te gaan, maar elke keer als ik zap naar een andere zender krijg ik de boodschap geen signaal. Het rare is dat het lang niet alle zenders betreft, meestal wel alle CD zenders maar ook een aantal willekeurige free to air zenders doen het niet meer. Soms krijg ik ineens onverwacht weer ontvangst. Maar zo gauw ik zap is het voorbij.

Ook vreemd is dat nadat de ontvanger lang uitgeweest is ( b.v S'nachts ) hij het een korte tijd weer normaal doet.

Het lijkt wel of de" leeselectronica"" in de ontvanger ontregeld is, zou dat kunnen , hij is pas 4 maanden oud ?

Wat zou ik nu het beste kunnen doen, zou het zin hebben alle zenders opnieuw in te lezen ?

Helaas zit ik in het buitenland anders zou zeker terug gaan naar de winkel waar ik het apperaat gekocht heb.

alvast bedankt voor de :confused:reactie

Hoi gadnoza, welkom op het satellite FUN board !

Maakt het ook verschil als je van ned1 naar ned2 gaat, of van ned1 naar rtl4 ?

Das interessant om te weten.

Je ontvanger is dus 4 maanden oud, de rest van je installatie ook ?

Als je er een beetje bij kunt komen, is de kabel aan de LNB (ontvangstkop) wel waterdicht, of is er misschien water in gekomen ?

Natuurlijk kan het zijn dat je ontvanger defect is.

Maar kijk eerst even naar de andere delen in je installatie; daar kun je zelf misschien wat aan doen.

Zorg ervoor dat je geen GSM toestel bij je ontvanger hebt liggen, en ook geen draadloze huistelefoon.

Houd die bij voorkeur minimaal 3 meter bij je ontvanger vandaan.

König is een merk dat niet om zijn hoogvliegers bekend staat.

Het is een merk dat originele en niet originele onderdelen aan reparatiewerkplaatsen levert.

Zo hebben ze bijvoorbeeld voor elke afstandbediening wel een eigen variant.

Waarschijnlijk heb je het ding dan ook van een kleinere leverancier die zelf ook repareert.

Daarom zal het wat lastig blijken om mensen te vinden die het apparaat zelf goed kennen.

Bedankt MAS 3, voor je reactie,

nee het maakt niks uit van welke zender ik schakel nl 1 nl 3 rtl 4 enz, er zit geen systeem in. Soms zet ik hem aan en het berricht geen signaal verschijnt, na een tijdje , ( enige minuten ) is er opeens beeld. Alles normaal, maar zap ik weer geen signaal en ook niet bij de zender waar ik zojuist op zat met prima signaal.

De rest van de instalatie is ongeveer 16 maanden oud, ik heb gekeken, maar op het dak ziet het er normaal uit, geen water in de kop of de kabel.

Van die gsm of huistelefoon wist ik niet, heb de gsm verder weg gelegd, een huistelfoon is er niet maar wel , binnen 2 meter een computer en het apperaat heeft voorheen ongeveer 2 maanden op de koelkast gestaan.

Zou dat kwaad kunnen ?

Ik snap dat het geen topmerk is, al 8 jaar heb ik een humax, zonder problemen, helaas kan daar geen kaart in. Dus kocht ik 10 maanden geleden een strong ( ook al niks ). Na +- 3maanden was die geheel dood, spanning weg. De reparatie duurde zolang, dat ik ondertussen , deze (ongeluks)konig heb gekocht.

Inderdaad bij een kleinere handelaar, al met al heb ik nu spijt dat ik geen duurder merk heb aan geschaft.

Denk je als ik hier in Spanje een tuner aanschaf, dat de nederlandse CD card ermee gelezen kan worden.

Ik begreep dat de CD card iets met secca, heeft, welke ontvangers ondersteunen dat ( de betere merken dan )

Weet iemand mischien hoe ik daar achter kom, voordat het weer een miskoop word .

alvast bedankt groeten

:confused2:

De Nederlandse Canal Digitaal kaart werkt op Seca2 inderdaad. Het ligt er aan welk Humax je hebt. Indien je een Humax 5400 of 5400 Z hebt, dan had je niet eens een andere ontvanger hoeven aanschaffen, een Mediaguard CI module was dan al voldoende geweest.

Veelal wordt er bij topmerken dan ook gebruik gemaakt van CI modules, net als bij de Topfield bijvoorbeeld.

Alternatieve ontvangers die wel goed zijn maar toch wat leuker voor de hobbyist, zoals de Dreambox ontvangers, hebben twee interne kaartlezers die wel de CD kaart kunnen lezen.

Hallo

De konig SDCR10 ontvanger is inderdaad een Ramp ontvanger die veel problemen geeft.

Wilt u geheel probleemloos kijken kunt u een standaard Canal digitaal ontvanger zoals de Philips 2211 nemen.

Tal van Nederlandse bedrijven versturen ook pakketje`s naar Spanje.

Naar mijn mening worden er in Spanje vaak dure prijzen gerekend voor ontvangers.

Let er AUB wel op dat u niet weer een ontvanger neemt die niet canal digitaal goedgekeurd is.

Jos

Laatst bewerkt:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan