bios resetten

S

skilla

hoi weet iemand hoe ik mijn bios van een ibm kan resetten ,ik heb gehoord over een jumper om die even te verplaatsen en (kortsluiting te maken)maar ik zoek me rot en zie geen jumper
gr ruud

Met dergelijke info krijg je weinig reactie.
Normaal gesproken, dat geld voor bijna alle mobo's, zet je een jumper om (een soort beveiliging), om de bios te kunnen flashen.
Een standaard reset van de bestaande bios, zit IN de bios, en is dus een kwestie van die optie nemen.

Overigens, de jumper is niet altijd aanwezig. Het kan zijn dat de fabrikant gekozen heeft voor een "jumperloos" mobo.
IBM is een bedrijf wat net als dell en compaq, onderdelen gebruikt van diverse merken en daar hun eigen naam op zet.
Op het mobo van je IBM pc zal ook waarschijnlijk intel opstaan.

Als je wilt flashen, dien je type en soort flash of code te weten. Daarmee kan je op internet naar een nieuwe versie zoeken.
Het type kan je vinden boven aan het beeld, wanneer je je pc opstart.
Echter, het is niet geheel zonder risico's!

G

Het is niet zo moeilijk om het bios te resetten.
In de buurt of naast de batterij zitten 3 pennetjes waarvan 2 in gebruik zijn.
Nu zet je het plugje 1 opzij even de spanning erop ,en dan weer terug zetten.
Klaar is kees,

groetjes kjonker

Je MOET de jumper alleen kortstondig verzetten bij een UITGESCHAKELDE computer.

Dus absoluut NIET de jumper verzetten en de computer aandoen.

Enige echte goed manier is
-computer uit
-netkabel verwijderen.
-kast open maken
-blanke chassis deel beetpakken tbv EMC zaken (hierbij laad je jezelf op hetzelfde nivo als de computer en kunnen er geen vreemde stromen gaan lopen.
-jumpertje 1 positie verzetten
-twee tellen wachten
-jumper positie herstellen
-kast dichtmaken
-netsteker erin
-computer aanzetten en alle instellingen van de BIOS staan in de default waarde.

pc uit
batterij verwijderen
1 kop koffie 10min wachten
batterij plaatsen opstarten en datum en tyd weer instellen

gr hatz

ik heb hem geruild en dit is niet goed afgelopen,en nu wil hij het wachtwoord niet afgeven,het probleem is dat het in de bios staat,het is een ibm thinkpad t21
gr ruud

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan