bios

S

stephopper

hallo
misschien wel een domme vraag hoe dat ik in de bios kom .bij een 486 heb ik er wel eens in gerommeld.maar bij xp is me dat een beetje te veel ben bang dat er iets verkeerd gaat.tevens die diskettes die ik gebruik hebben altijd gewerkt.maar je moet toch ter alle tijden diskettes kunnen formateren.dus mijn vraag is nu als ik de comp. opstart met welke toets kom ik in de bios.
mvg.sath.

Is niet erg stephopper, het is voor iedereen nog wennen en er wordt door het team nog altijd druk gemoved.:)

Nog even een aanvulling op Rolo's posting, als je een Siemens/Nixdorf en/of Packard Bell hebt is het meestal F2 in elk geval bij een van die twee.

Ligt er dus echt een beetje aan welke pc dat je hebt.

hallo black tijger& rolo
het gaat om een medion/xp/1800mhz zo.n aldi geval niets negatief hoor werkt trouwens perfeckt.alleen het moment van die toetsen indrukken wil niet lukken ben te vroeg of te laat.kweet ook niet.tevens een nieuwe virus in omloop w32.swen.kreeg net een melding van freeler.
mvg .bennie

Oke ik weet niet of je op die ALDI pc meteen een logo te zien krijgt of dat je hem het geheugen ziet tellen.
Zo gauw je hem het geheugen ziet tellen dan op de toets drukken, Aldipc = Medion, weet ik effe zo niet, probeer eerst maar de DEL toets dan.

Als het niet lukt, dan computer aanzetten en dan maar de del toets vanaf het begin meteen ingedrukt houden, desnoods komt hij dan eventueel met een keyboard error (omdat je de buffer vol duwt) en dan vraagt ie vaak vanzelf of je de door wilt starten of de bios in wilt met de juiste toetsen erbij vermeld.:)

in bios gekeken dmv pc opstarten met del toets ingedrukt.het enige wat mij logisch leek aan de confif instelling was dat er stond "swap floppy drive" stond op disabled of dit die conf.instelling is voor floppy drive is mij niet bekend.maar het stond aan deze optie.misschien heb ik wel de verkeerde bij kop maar kon verder niets logisch vinden.dus er maar gauw weer uit.maar met del kwam ik er in .
mvg.bennie

Originally posted by stephopper
in bios gekeken dmv pc opstarten met del toets ingedrukt.het enige wat mij logisch leek aan de confif instelling was dat er stond "swap floppy drive" stond op disabled of dit die conf.instelling is voor floppy drive is mij niet bekend.maar het stond aan deze optie.misschien heb ik wel de verkeerde bij kop maar kon verder niets logisch vinden.dus er maar gauw weer uit.maar met del kwam ik er in .
mvg.bennie

swap floppy drive enablen dan scant ie of er een bootfloppy in de drive zit en start daarvan op als de fdrive eerste in de rij is qua bootvolgorde

Rolo

Sorry Rolo, maar dat is een andere optie.
De Swap floppy drive is de optie die er voor zorgt dat je driveletter wisselt als je er 2 drives in hebt zitten.

Stel voor je hebt 2 diskdrives, en boven de B en onder de A omdat je de kabels verkeerd hebt aangesloten en je wilt toch liever de A op de bovenste en B op de onderste drive, dan enable je die Swap floppydrive funktie.
Dus laat die maar fijn op disabled staan.

Voor het zoeken naar die floppydrive euh... effe denken, weet het niet precies meer iets van detect diskdrive of scan for drive of iets in die geest is datgene wat jij bedoelt.

hallo black tyger
ik was daar al reeds achter gekomen dat deze optie niet was wat ik zonodig conf.moest.want hij gaf keurig aan in venster er naast dat dat betrekking had op twee drives dis heb ik ook mooi laten staan op disabl.dus nog steeds niet verder gekomen.volgens mij kan ik beter een andere drive proberen dan weet ik het zeker.
mvg.bennie

Je bent er dan inderdaad sneller achter ja.
Soms hebben die dingen gewoon kuren, ik heb er hier ook eens eentje gehad, die wel lezen deed, maar booten ho maar en schrijven ook niet, heel vreemd.
Drive vervangen en hups, 0 problemen meer, dus er kunnen best kuren ontstaan.
Suc6, laat nog even weten wat het geworden is.:)

oke. black tijger zal ik even doen als er een nieuwe inzit. tevens nog even bedankt voor het mee puzzelen.ps had alweer verkeerd gepost.hoe ik dat iedere keer heb is mij joost.maar zal er in het vervolg beter op nazien.
mvg .van bennie oet grunn.

Ik heb ook een Aldi computer en als deze op start dan zie ik press del of F1 om naar de bios te gaan.
Als ik die tekst zie dan druk ik net zolang op del of F1 zodat hij hem zeker pakt.

groeten eric

hi eric
verder geen negatiefs over aldi comp. hoor werkt perfeckt alleen geloof ik dat mijn floppy drive stuk is. dus moest er even in de bios gekeken worden maar daar ben ik niet goed in thuis.maar het is gelukt dmv del toets indrukken voordat je hem opstart.maar daar stond verder ook alles goed.dus stuk.
mvg bennie

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan